Vilket eller vilka vinkylskåp har du?

Diskussion i 'Vinkällare och annat' startad av Tomas Lindblom, 4 december 2018.

1. Borjes_bubblor

Borjes_bubblor Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor

Har special club längst ner, sedan prestige uppifrån det och vanliga årgångschampagne längst upp. Längst fram har jag de som skall förtäras i närtid.

Jesper L gillar detta.
  2. Jerobaum

Jerobaum Medlem

i-landsproblem :)

3. Dennis

Dennis Medlem

Tja!
    Jag har precis beställt en mquvee-vinkyl. Rymmer 48 flaskor om jag inte missminner. Vad är det rimliga att kunna få in? 35? Orolig att det blev en för liten.:p
    Tar gärna emot lite input gällande mquvee också.

allt gott

4. Ejdern

Ejdern Medlem

Funderar du på ungefär hur många champagne flaskor du kan få in? Beror lite på hur hyllorna är men generellt kan man räkna på 60% av vad som sägs, har jag fått berättat för mig av Vinkylen.se och vinlagring.se

tyvärr har man alltid för liten kyl, spelar ingen roll hur stor man köper o_O

Hardolph gillar detta.
  5. Borjes_bubblor

Ja, 60% är ungefär vad jag får in i mitt skåp.

6. Har en climadiff sedan ett tag tillbaka. Är mitt första skåp så jag har ingenting att jämföra med. Rätt stenålders vad gäller blingbling men syftet är ju att lagra vin och inget annat. Har hittills 58 flaskor i det. Ska bli intressant att se hur nära de 120 som tillverkaren anger man kan komma.

20200129_204632.jpg

Ps. finns gott om luft där bakom så det är inte så trångt som det ser ut.

Hardolph gillar detta.
  7. Jerobaum

Jerobaum Medlem

Köpte ett Vinskåp Avintage - AV306A+ Från vinkylen.se

Der följde med en hylla som inte var monterad och själva fästena saknades. Vet ni Om tanken är att man ska ordna det själv? Har mailat dem men inget svar än.

Sidnot. Shit vad dåligt det gick att få in bourgogne och framförallt champagneflaskorna på ett effektivt sätt. En dröm med bourdeaux-flaskor :)

1053816E-B9A2-46B5-B6F4-D609FC38F886.jpeg

filler_118, LarsW, magnum och 1 annan gillar detta.
  8. Borjes_bubblor

9. Jerobaum

Jerobaum Medlem

10. Hardolph

Hardolph Medlem

Jerobaum gillar detta.
  11. Jerobaum

Jerobaum Medlem

Någon speciell teknik för att stapla in dem?

12. Hardolph

Hardolph Medlem

Njae. Bara försöka ha flaskor med liknande form upplagda på ett sätt som högst amatörmässigt försöker efterlikna sur lattes i Champagne.

Jesper L gillar detta.

Dela sidan