Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vilket eller vilka vinkylskåp har du?

matage

Medlem
om du inte får det sålt och bor i stockholmsregionen kan jag tänka mig att ta över skåpet :)
Jag ska ha det i åtanke :)
Har en potentiell spekulant just nu men annars får det gå en vända på "till salu" innan sista utvägen som "bortskänkes mot avhämtning" som dock känns lite magert
 

HerrMelin

Medlem
Jag har ett liknande skåp från mQuvée, dom är bra och relativt tysta, men om du har utrymme och ekonomi så skulle jag starkt rekommendera ett större skåp direkt, det tar inte så lång tid innan dom blir fulla (framförallt om man hänger på det här forumet :oops:)
 

Jesper L

Medlem
Har beställt ett Climadiff DVA305G och har läst lite på forumet att en del valt att lägga ett läckageskydd/droppskydd under sitt skåp.
Är det någon som fått användning för det skyddet eller är det mer skönt att ha ifall något skulle hända?
 

Ejdern

Medlem
Har beställt ett Climadiff DVA305G och har läst lite på forumet att en del valt att lägga ett läckageskydd/droppskydd under sitt skåp.
Är det någon som fått användning för det skyddet eller är det mer skönt att ha ifall något skulle hända?

Har varit i samma tanke på att skaffa det till mitt skåp men så som jag har försåt det så är de som du säger "skönt att ha ifall något skulle hända" De jag fick höra från de som jobbade i butiken så är detsamma som att ha ett skydd under kylskåpet.


Står inför ett inköp av följande skåp - någon som har erfarenhet av det? Sedan efterlyser jag efter om någon har en rabattkod att dela med sig som jag tidigare setts valsera runt.

https://vinkylen.se/produkt.php?pid=4127
Skulle också rekommendera att köpa ett större skåp om du har plats, de fylls väldigt snabbt på både gott och ont. :D
 
S

srenix

Jag har ett liknande skåp från mQuvée, dom är bra och relativt tysta, men om du har utrymme och ekonomi så skulle jag starkt rekommendera ett större skåp direkt, det tar inte så lång tid innan dom blir fulla (framförallt om man hänger på det här forumet :oops:)
Tyvärr begränsad med yta och plats, sen tror jag skåpet med 24 räcker gott och väl för mig - samt ett första steg i uppsättning av påbörja lagring och servering :)
 

Jesper L

Medlem
Tyvärr begränsad med yta och plats, sen tror jag skåpet med 24 räcker gott och väl för mig - samt ett första steg i uppsättning av påbörja lagring och servering :)
Köpte mitt skåp för några dagar sen och hörde av mig till 2-3 leverantörer av skåpet för att få offert och prutade sen ner priset.
 
Hej!

Läser in mig på vilken vinkyl som skulle passa mig och en är Cylinda VK185. När jag läser recensioner, blir jag lite orolig över ljudnivån eftersom den kommer stå I vårt vardagsrum nära vårt sovrum.

Däremot så hittade jag en recension, där det står att den blir knäpptyst om man ställer in den på rekommenderad serveringstemperatur (16 grader upp och 6 grader nere).

Det skulle vara perfekt om det stämmer eftersom kylen inte skulle vara för långförvaring och att den då skulle bli tyst.

Några av er som har denna Cylinda och kan bekräfta eller kanske testa detta?
 
Några av er som har denna Cylinda och kan bekräfta eller kanske testa detta?

Jag har en sådan sedan ett par år. Placerad i ett matrum bredvid sovrum. Tycker inte den är störande högljudd, vi sitter och äter i matrummet alldeles vid den utan att tänka på den. Men visst, lyssnar man hörs den och vi stänger dörren till sovrummet i vilket fall. Vad gäller temp kör jag 12 grader i hela skåpet, men det du säger kanske stämmer. Billigt men prisvärt skåp tycker jag.
Ska se om jag hinner testa, men gissar att den måste stå så några dagar för att tempen ska sätta sig.
 

Esko

Medlem
Jag har ett avintage 305, är nöjd med skåpet i sig då de var billigt, men några 294 flaskor får jag inte in i det tyvärr. Stalltips är som andra har skrivit att köpa större än vad man tror att man behöver.
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Jag har ett avintage 305, är nöjd med skåpet i sig då de var billigt, men några 294 flaskor får jag inte in i det tyvärr. Stalltips är som andra har skrivit att köpa större än vad man tror att man behöver.

Samma för mig. Har gissningsvis runt 170 champagneflaskor i mitt skåp.
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
jag har 111st, i princip bara champagne. Vissa flaskor är hemska att försöka stapla.

Absolut. Jag sportar två utställningshyllor samt fem vanliga. Det stora problemet sitter i att alla flaskor är unika, vilket ibsig gör allt svårpackat.
Känns ju som att de finns utvecklingspotential när de gäller hyllor.
 
Toppen