Vilket eller vilka vinkylskåp har du?

Diskussion i 'Vinkällare och annat' startad av Tomas Lindblom, 4 december 2018.

1. matage

matage The drinker formerly known as Padawan

Jag ska ha det i åtanke :)
    Har en potentiell spekulant just nu men annars får det gå en vända på "till salu" innan sista utvägen som "bortskänkes mot avhämtning" som dock känns lite magert

2. Tomas Lindblom

Tomas Lindblom fd Deppodi Moderator

Jag kan också ställa upp om du behöver fler kandidater angående bortskänkes :rolleyes:.

OskarÅkerstrand gillar detta.
  3. srenix

srenix Medlem

Står inför ett inköp av följande skåp - någon som har erfarenhet av det? Sedan efterlyser jag efter om någon har en rabattkod att dela med sig som jag tidigare setts valsera runt.

https://vinkylen.se/produkt.php?pid=4127

4. HerrMelin

HerrMelin Medlem

Jag har ett liknande skåp från mQuvée, dom är bra och relativt tysta, men om du har utrymme och ekonomi så skulle jag starkt rekommendera ett större skåp direkt, det tar inte så lång tid innan dom blir fulla (framförallt om man hänger på det här forumet :oops:)

IsKr gillar detta.
  5. Jesper L

Jesper L Medlem

Har beställt ett Climadiff DVA305G och har läst lite på forumet att en del valt att lägga ett läckageskydd/droppskydd under sitt skåp.
    Är det någon som fått användning för det skyddet eller är det mer skönt att ha ifall något skulle hända?

6. Ejdern

Ejdern Medlem

Har varit i samma tanke på att skaffa det till mitt skåp men så som jag har försåt det så är de som du säger "skönt att ha ifall något skulle hända" De jag fick höra från de som jobbade i butiken så är detsamma som att ha ett skydd under kylskåpet.

Skulle också rekommendera att köpa ett större skåp om du har plats, de fylls väldigt snabbt på både gott och ont. :D

srenix och Jesper L gillar detta.
  7. LarsW

LarsW Medlem

Har ingen kod men vet att förra året så körde någon/några av de som kränger vinskåp en Black Friday kampanj, borde väl vara om cirka en månad i så fall.

srenix och Ejdern gillar detta.
  8. srenix

srenix Medlem

Tyvärr begränsad med yta och plats, sen tror jag skåpet med 24 räcker gott och väl för mig - samt ett första steg i uppsättning av påbörja lagring och servering :)

Ejdern gillar detta.
  9. Jesper L

Jesper L Medlem

Köpte mitt skåp för några dagar sen och hörde av mig till 2-3 leverantörer av skåpet för att få offert och prutade sen ner priset.

srenix gillar detta.
  10. Jonas H

Jonas H Medlem

Vilken leverantör gav bäst pris?

11. Jesper L

Jesper L Medlem

Bäst pris gav vinkylen.se (cirka 18% rabatt) men jag valde vinlagring.se då jag inte vill bära upp det 90 kg tunga skåpet själv och inleverans + installation erbjuds som tillval som kändes värt att ta.

LarsW och Borjes_bubblor gillar detta.
  12. Ejdern

Ejdern Medlem

Sprider det FredrikC skrev i deals gruppen:
    Fick denna kod på mailen från vinkylen.se för 10% på allt: SINGLESDAY19

Borjes_bubblor gillar detta.
  13. Erik Löfgren

Erik Löfgren Medlem

Hej!

Läser in mig på vilken vinkyl som skulle passa mig och en är Cylinda VK185. När jag läser recensioner, blir jag lite orolig över ljudnivån eftersom den kommer stå I vårt vardagsrum nära vårt sovrum.

Däremot så hittade jag en recension, där det står att den blir knäpptyst om man ställer in den på rekommenderad serveringstemperatur (16 grader upp och 6 grader nere).

Det skulle vara perfekt om det stämmer eftersom kylen inte skulle vara för långförvaring och att den då skulle bli tyst.

Några av er som har denna Cylinda och kan bekräfta eller kanske testa detta?

14. Jag har en sådan sedan ett par år. Placerad i ett matrum bredvid sovrum. Tycker inte den är störande högljudd, vi sitter och äter i matrummet alldeles vid den utan att tänka på den. Men visst, lyssnar man hörs den och vi stänger dörren till sovrummet i vilket fall. Vad gäller temp kör jag 12 grader i hela skåpet, men det du säger kanske stämmer. Billigt men prisvärt skåp tycker jag.
    Ska se om jag hinner testa, men gissar att den måste stå så några dagar för att tempen ska sätta sig.

15. Esko

Esko Medlem

Jag har ett avintage 305, är nöjd med skåpet i sig då de var billigt, men några 294 flaskor får jag inte in i det tyvärr. Stalltips är som andra har skrivit att köpa större än vad man tror att man behöver.

16. Borjes_bubblor

Borjes_bubblor Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor

Samma för mig. Har gissningsvis runt 170 champagneflaskor i mitt skåp.

17. Esko

Esko Medlem

jag har 111st, i princip bara champagne. Vissa flaskor är hemska att försöka stapla.

Känns ju som att de finns utvecklingspotential när de gäller hyllor.

18. Borjes_bubblor

Borjes_bubblor Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor

19. Druvan

Druvan Medlem

Någon som sitter på en kod till Vinkylen? :rolleyes:

20. Fixfred

Fixfred Medlem

Vad jag kan se är jag den enda som kör på Eurocave?
    Jag har 2st Eurocave revelation , riktigt nöjd med skåpen :)

Dela sidan