Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vilket eller vilka vinkylskåp har du?

Måste nu investera i ett lagringsskåp och har blivit sugen mQuvée Prestige Range 108 Black. Trivs du fortfarande bra med det?

Hur är hyllorna? Jag har mestadels champagne.

Är ljudnivån behaglig? Ska ha skåpet ca 4m från soffan.

Hur "bra" är UV-skyddad glasdörr? Lika bra som en heltäckt dörr eller finns det risk att vinet tar skada av solljuset?

Någon annan som kan tipsa om ett vettigt lagringsskåp? Budget 15-18.000kr


Har kollat runt nu ett tag på lagringsskåp också och är inne på mQuvée Prestige Range 108 WHITE.

Hur går det för dig? slagit till än eller har du hittat något annat trevligt vitt skåp? känns som det är väldigt begränsat med vita skåp
 

buteljen

Medlem
Tackar! Perfekt timing eftersom jag behöver uppgradera i samband med lite logistikändringar. De har ju dessutom 10% på allt i Juni och det gick fint att kombinera med LG-koden så det blev en Climadiff CLA310A+ för 14K istället för dryga 18 :D
Precis den beställde även jag i går!!! :)
 

Sara Wu

Medlem
Hej alla,

Ny i forumet här! Kul att läsa era kommentarer och tankar kring era vinkylar.

Jag jobbar som produktutvecklare för vinkylar och jag hade gärna velat höra mer om era problem/tankar/idéer/önskningar om vinkylar. Också - Vart har ni vinkylskåpen? (dvs vardagsrumet/kök/källare m.m.)

Tacksam för svar!
 
Hej alla,

Ny i forumet här! Kul att läsa era kommentarer och tankar kring era vinkylar.

Jag jobbar som produktutvecklare för vinkylar och jag hade gärna velat höra mer om era problem/tankar/idéer/önskningar om vinkylar. Också - Vart har ni vinkylskåpen? (dvs vardagsrumet/kök/källare m.m.)

Tacksam för svar!

Kul med en produktutvecklare som verkligen går till grunden med sina undersökningar! Jag kanske kan bidra med lite synpunkter. Det första jag kommer att tänka på att att många vinkylar idag är anpassade för bordeaux-flaskor, både på höjden mellan hyllorna men även kring bredd och spår i hyllplan. Jag själv har en ganska blandad samling flaskor och det är ganska ofta då flaskorna knappt går in mellan hyllplanen för att de har en lite annorlunda form eller är för tjocka. Här tror jag att det finns en hel del att utveckla och hitta något som passar en blandad samling som många idag kanske har?
 

Sara Wu

Medlem
Kul med en produktutvecklare som verkligen går till grunden med sina undersökningar! Jag kanske kan bidra med lite synpunkter. Det första jag kommer att tänka på att att många vinkylar idag är anpassade för bordeaux-flaskor, både på höjden mellan hyllorna men även kring bredd och spår i hyllplan. Jag själv har en ganska blandad samling flaskor och det är ganska ofta då flaskorna knappt går in mellan hyllplanen för att de har en lite annorlunda form eller är för tjocka. Här tror jag att det finns en hel del att utveckla och hitta något som passar en blandad samling som många idag kanske har?

Tack för svaret! Ja, jag vill gärna förstå era vanor och önskningar för att skapa en sån bra produkt som möjligt för alla vinälskare! :)

Ja, angående hyllor har jag sett många kommenterarer om och detta är något vi kommer att jobba med. Vad tycker du om utdragbara hyllor?

För min del jobbar jag lite mer åt det kvalitet hållet, detta kan vara följande:
* Ljuset inuti kylen - vad tycks om den? Färgtemperatur (kall vs varm?) - vad föredras?
* Lukten?
* Ljudnivån?
* LED displayen - föredrar du att det lyser starkt så man ser på håll?

Har ni några synpunkter om dessa?

Tack!
 

Druvan

Medlem
Har kollat runt nu ett tag på lagringsskåp också och är inne på mQuvée Prestige Range 108 WHITE.

Hur går det för dig? slagit till än eller har du hittat något annat trevligt vitt skåp? känns som det är väldigt begränsat med vita skåp
Tyvärr har jag inte slagit till ännu. Blir ett skåp inom en snar framtid. Har du slagit till?

Livets Goda ger 15% rabatt hos Vinkylen
Tack men jag missade nog denna kampanj. Fungerar inte längre :(
 
Tyvärr har jag inte slagit till ännu. Blir ett skåp inom en snar framtid. Har du slagit till?

Nä jag gjorde aldrig det, blev för tätt inpå innan kampanjen skulle sluta gälla så avvaktar en liten stund men snart så :D fick lite bilder som ”vinkylen” tagit själva på ett vitt prestigeskåp!
 

buteljen

Medlem
Före och efter :) . Skåpen står på lite väl synlig plats så ville gömma dem lite!
fullsizeoutput_2cbb.jpeg
 
Hallå allesammans!

Jag tänkte skapa en tråd där vi samlar kort information om vilken eller vilka vinkylskåp som vi har, eller har haft hemma.
Samt om vi har varit nöjda med dem eller inte.

Jag kommer inom ett par månader att köpa min första vinkyl, och gillar att basera mina beslut på statistik.
Här är en lista som jag har gjort själv genom att läsa i alla olika trådar.

@grappa Climadiff CV295
@Mattias Schyberg Climadiff CV295
@Johan Ahlberg DIVA Evolution Monotemp, Solid dörr (vänsterhängd) - DVA305PA+ (B: 70 x H: 183 x D: 71 cm)
@ChristianB mQuvée vinlagringsskåp - WineStore 177 - 15 hyllplan - Anthracite Black (B: 59,5 x H: 176,8 x D: 57 cm)
@winefocus Climadiff CVP 270A
@Belmont DIVA Evolution Monotemp, Solid dörr (vänsterhängd) - DVA305PA+ (B: 70 x H: 183 x D: 71 cm)
@Christer J Avintage – AV306A+
@KimHartman Climadiff CLI-CVP270A
@Uncle_Bob Avintage – AV306A+
@Seglarn Avintage Vinlagringsskåp - AV306A+ (B: 70 x H: 183 x D: 71 cm)
@Matgeek Climadiff DIVA Evolution Monotemp
@En&annan Climadiff fristående vinkyl - CLS52 (B: 49,5 x H: 85 x D: 56,5 cm)
@tom stenlund Vintecs V190bk
@Jens Vintecs V190bk
@Broderisak vestfrost 185
@David Nilsson Climadiff Vinlagringsskåp - CVV265B (B: 62 x H: 186 x D: 71 cm)
@Pontus Avintage306A+
@Patrik Sellin Cylinda VK 185
@Waruda Climadiff Avintage AV176A+
@petterkalle Swisscave WL450DF
@Swedy mQuvée WineStore 177
@Fredrik L Pevinoskåp
@Slavi Vanligt kylskåp som styrs av en Conrad-termostat
@asdf Climadiff Diva DVA305g
@matage 180cm Norcave och Climadiff CLA210A+
@sunqan Climadiff DVA305PA+, Cylinda vk185, Climadiff CVV142B, Dometic cs200dv och Tann Fjällbacka.





Är det någon som hört något om Artevinos lagringsskåp? tittar nämligen på ett från dom men va ont om dom på listan :)
 

Jesper L

Medlem
Jag har i dagsläget en mindre vinkyl som jag tänkte uppgradera.
Jag vill ha möjlighet att kunna långlagra rödvin/champagne/vitt vin och har sneglat på multifunktionslagringsskåp. Jag har läst att någon på forumet köpt denna https://vinlagring.se/diva-dvp305g.html men har inte fått någon återkoppling om denne är nöjd med köpet eller ej.
Ett vinlagringsskåp är dock inte aktuellt i dagsläget då skåpet skall stå fullt synligt och sambon tycker att de är fasansfullt fula.

Är det någon på forumet som har ett multifunktionslagringsskåp och kan dela med sig av sina erfarenheter?
 

matage

Medlem
En lagom relaterad fråga - jag har ett äldre Norcool Norcave-skåp (gissningsvos 10 år gammalt) som jag uppgraderat från.
60 bredd, 175-ish högt med glasdörr och trähyllor. Fullt fungerande men en hylla har ett lite dåligt fäste.
Vad kan man tänka sig att lägga ut ett sånt för? 3-4000? Bortskänkes?
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Jag har i dagsläget en mindre vinkyl som jag tänkte uppgradera.
Jag vill ha möjlighet att kunna långlagra rödvin/champagne/vitt vin och har sneglat på multifunktionslagringsskåp. Jag har läst att någon på forumet köpt denna https://vinlagring.se/diva-dvp305g.html men har inte fått någon återkoppling om denne är nöjd med köpet eller ej.
Ett vinlagringsskåp är dock inte aktuellt i dagsläget då skåpet skall stå fullt synligt och sambon tycker att de är fasansfullt fula.

Är det någon på forumet som har ett multifunktionslagringsskåp och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Jag har en DVA305G, det är inte samma skåp men om du är intresserad så kan jag dela med mig lite av mina erfarenheter.
 
En lagom relaterad fråga - jag har ett äldre Norcool Norcave-skåp (gissningsvos 10 år gammalt) som jag uppgraderat från.
60 bredd, 175-ish högt med glasdörr och trähyllor. Fullt fungerande men en hylla har ett lite dåligt fäste.
Vad kan man tänka sig att lägga ut ett sånt för? 3-4000? Bortskänkes?

om du inte får det sålt och bor i stockholmsregionen kan jag tänka mig att ta över skåpet :)
 
Toppen