Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vilket eller vilka vinkylskåp har du?

sunqan

Vinös
Såg lite fel på namnet. Den jag blev erbjuden var en DIVA - DVA180G

Det är någea skillnader till:

1 -låsets placering. Mquveen ser ut att ha det på framsidan av dörren. Climadiffen har låset på sidan av dörren. Man måste alltså ha minst 5cm fritt på sidan så man kan pilla in nyckeln
2- climadiffen är tystare 38db mot 43 db
3- climadiffens kompressor kommer at gå oftare - 9h per dygn i snitt mot 3,5h
4 - climadiffen är lägre
5- inredningen skiljer
6- climadiffen drar något mer el.

Glasdörren spelar väl bara roll om skåpet står så solen lyser på det.

Låsets placering är värre om man tänkt låsa.
 

sunqan

Vinös
Tack så mycket för svaret.

Men i rent lagringsyfte vilket är bäst?
Oskar

så länge det inte står så solen skiner rätt på dörren känns det som att det kvittar. Syrran och hennes gubbe hade i 15 års tid två cylindaskåp med dubbla dörrar och klarglas. de viner de hade där har inte tagit skada av det (jag tog över det ena för 15 år sen, och pensionerade det för drygt två år sen...)
 

Oskar.H

Medlem
så länge det inte står så solen skiner rätt på dörren känns det som att det kvittar. Syrran och hennes gubbe hade i 15 års tid två cylindaskåp med dubbla dörrar och klarglas. de viner de hade där har inte tagit skada av det (jag tog över det ena för 15 år sen, och pensionerade det för drygt två år sen...)
Okej, jättesnällt! Jag tackar så mycket för svaren.
Oskar
 

Sebran

Medlem
Har inhandlat en Climadiff CVV168 som jag har haft installerad hemma i ca 1 vecka nu. Imponerande enkelt att installera och väldigt tyst (37db). Nu måste den bara fyllas upp också :)
 

Jesper L

Medlem
Har inhandlat en Climadiff CVV168 som jag har haft installerad hemma i ca 1 vecka nu. Imponerande enkelt att installera och väldigt tyst (37db). Nu måste den bara fyllas upp också :)
Får man fråga hur du placerade skåpet? Mot en vägg?
 

Zingo

Medlem
Har inhandlat en Climadiff CVV168 som jag har haft installerad hemma i ca 1 vecka nu. Imponerande enkelt att installera och väldigt tyst (37db). Nu måste den bara fyllas upp också :)

Vart beställde du ifrån och fungerade leveransen bra (om du nu fick hemleverans)?
 
Någon som har något tips på en vinkyl för runt 5000:-, ca 20-40 fl?Råkade spilla Lambrusco på min nuvarande (korken lossnade) och nu har temperaturregleringen ballat ur.
Death by Lambrusco. Ett passande öde för en vinkyl, även om det verkar ha kommit både oväntat och alldeles för tidigt. Tror på större kyl när du ändå ska byta. Climadiff har väl flera alternativ från 50 flaskor och uppåt som inte är alltför dyra?
 

bacchus

Medlem
Death by Lambrusco. Ett passande öde för en vinkyl, även om det verkar ha kommit både oväntat och alldeles för tidigt. Tror på större kyl när du ändå ska byta. Climadiff har väl flera alternativ från 50 flaskor och uppåt som inte är alltför dyra?
Haha. Well put. Ja, en lite större när man ändå håller på kanske. Ska kolla upp Climadiff. Tack!
 

Druvan

Medlem
Ser att många har använt sig av en rabattkod på 15% hos vinylen.se

Någon som har en kod att dela med sig av? :)
 
Trådskapare
Tomas Lindblom

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Ser att många har använt sig av en rabattkod på 15% hos vinylen.se

Någon som har en kod att dela med sig av? :)

vinfestivalen2019 tror jag att det var, alternativt vinfestivalen19

Dock var den bara till den sista mars, men kanske funkar ändå?
 

LarsW

Medlem
Någon som har handlat från Wineandbarrels och kan lämna omdöme? Funderar på att klicka hem lite saker.

www.wineandbarrels.se
Jag köpte ett vinskåp där.
Inga problem med leverans även om det vart trevligt att ha inbärning som alternativ vid val av leverans (bor i 3e våningen utan hiss), hade gärna betalt extra för det. Men inget oväntat som sagt.

Fick problem i det att skåpet började skramla efter nästan ett år. Kontakten med kundtjänst var helt okej. De fixade att en tekniker kom ut och ordnade det på plats. Tog sin tid men det var mest på grund av trassel då jag var bortrest på semester under tiden. Min kontakt på kundtjänst skickade mail och kollade hur det låg typ varannan dag tills det var ordnat så man kände sig absolut inte bortglömd och det var aldrig tal om att de försökte undandra sig sitt ansvar för en defekt produkt.
 
Toppen