Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vin som man bara måste köpa för att etiketten/flaskan är så läcker

CH

Medlem
SV: Vin som man bara måste köpa för att etiketten/flaskan är så läcker

Jag tror du ska sälja av några flaskor och ta kontakt med Lambo.
 

Krug88

Medlem
SV: Vin som man bara måste köpa för att etiketten/flaskan är så läcker

CH skrev:
Jag tror du ska sälja av några flaskor och ta kontakt med Lambo.
Hahahahaha, riktigt så långt har det inte gått...

Dock måste jag tillägga för att inte helt tappa ansiktet- Geografiskt handikappade jävla lallare... ;)
 

CH

Medlem
SV: Vin som man bara måste köpa för att etiketten/flaskan är så läcker

Krug88 skrev:
Hahahahaha, riktigt så långt har det inte gått...

Dock måste jag tillägga för att inte helt tappa ansiktet- Geografiskt handikappade jävla lallare... ;)

Hahahahahaha ;D
Det lär bli en rolig helg.
 

Elvis

Medlem
SV: Vin som man bara måste köpa för att etiketten/flaskan är så läcker

Krug88, bara du inte slutar dricka. Då skulle jag bli orolig. ;)
 

hampus86

Medlem
SV: Vin som man bara måste köpa för att etiketten/flaskan är så läcker

packa en rygga och stick ut och res så länge som du känner för det. Planera inget i förväg, bara åk dit du känner för stunden. Antingen vaknar du upp efter ett tag och saknar ditt gamla liv och intressen, eller inte och då är det bara och fortsätta eller dra hem och göra nödvändiga förändringar.
Eller ta värvning i Främlingslegionen, your choice ;D
 

Pomerol

Medlem
SV: Vin som man bara måste köpa för att etiketten/flaskan är så läcker

1. Jag vet inte i fall man ska skratta eller gråta... Någonstans känns det tragiskt, någonstans känns det lite mysigt respektlöst...

2. Jag är inte förvånad att det är Åkesson som står bakom.

3. Det vore kul att ställa fram på bordet om man har några tetradrickande vänner. "Mmm... det här var ju godare än Gredos som vi brukar köpa. Bengt, det här måste vi beställa, skriv ner vad det heter." Förmodligen obetalbart att se minen när de ska betala drygt 200 kr iställer för 50...

resize.asp


Mer information här.
 
SV: Vin som man bara måste köpa för att etiketten/flaskan är så läcker

Pomerol skrev:
3. Det vore kul att ställa fram på bordet om man har några tetradrickande vänner. "Mmm... det här var ju godare än Gredos som vi brukar köpa. Bengt, det här måste vi beställa, skriv ner vad det heter." Förmodligen obetalbart att se minen när de ska betala drygt 200 kr iställer för 50...

Mer information här.

Bengt-Göran menar du :)

Vore kanonkul att göra, synd bara att det inte stod mer om vinet, lite för mycket fokus på förpackning.
 

Pomerol

Medlem
SV: Vin som man bara måste köpa för att etiketten/flaskan är så läcker

shorepower skrev:
Bengt-Göran menar du :)

Vore kanonkul att göra, synd bara att det inte stod mer om vinet, lite för mycket fokus på förpackning.

Utan att ha provat det eller hört något om det så tror jag enbart att det är förpackningen det handlar om. Det finns ju en hel del odlare i CDP, borde inte vara så svårt att köpa 2000 liter vin på en tank och buteljera själv.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Vin som man bara måste köpa för att etiketten/flaskan är så läcker

Enligt filmen på Åkessons hemsida tappas vinet på pappförpackning
bara för att de är möjligt att göra.
Inget riktigt bra skäl egentligen.
Det framgår också att det är en familj vid namn Skalli som producerar vinet.

Pomerol skrev:

De säljer Ch9dP sedan 2001 under namnet Maison Bouachon för 24 € i sin egen nätbutik.
Prestigevinet heter tydligen Maison Bouachon Dédication för 40€.
 

J.S.

Medlem
SV: Vin som man bara måste köpa för att etiketten/flaskan är så läcker

SUPRA skrev:
Jag tror den hamnade i fel tråd. Blä!

Man kan ju undra vem som utgör målgruppen. Den som gillar vin kommer definitivt inte att lägga en krona på det, ej heller Gredosdrickare med tanke på priset. Känns som en riktig felsatsning! ;D (skadeglad)
 

Elvis

Medlem
SV: Vin som man bara måste köpa för att etiketten/flaskan är så läcker

Målgruppen är Gredosdrickare som vill köpa present till någon av oss här i forumet. ::)
 

Mmm

Medlem
SV: Vin som man bara måste köpa för att etiketten/flaskan är så läcker

Äntligen en förpackning som motsvarar hur sofistikerat det är att dricka 100% grenache med 17% alkohol (med 95+ RP poäng). :p
 

J.S.

Medlem
SV: Vin som man bara måste köpa för att etiketten/flaskan är så läcker

Elvis skrev:
Målgruppen är Gredosdrickare som vill köpa present till någon av oss här i forumet. ::)

Ohh.. fy fan! Hoppas ingen av mina bekanta har den sjukt dåliga smaken iaf :mad:
 

Lando

Medlem
SV: Vin som man bara måste köpa för att etiketten/flaskan är så läcker

Mmm skrev:
Äntligen en förpackning som motsvarar hur sofistikerat det är att dricka 100% grenache med 17% alkohol (med 95+ RP poäng). :p

Hahahaha, bästa C9-sågningen nånsin, du och Andreas L borde bilda en anti-C9klubb!
 

bmf

Medlem
SV: Vin som man bara måste köpa för att etiketten/flaskan är så läcker

Mmm skrev:
Äntligen en förpackning som motsvarar hur sofistikerat det är att dricka 100% grenache med 17% alkohol (med 95+ RP poäng). :p

Jasså det finns fler än jag som är lite skeptisk till alkoholstinna Cd9Per. Trodde det var något fel på mina smaklökar när ingen annan verkar lägga märke till alkoholen.
 

Jos

Medlem
SV: Vin som man bara måste köpa för att etiketten/flaskan är så läcker

Mmm skrev:
Äntligen en förpackning som motsvarar hur sofistikerat det är att dricka 100% grenache med 17% alkohol (med 95+ RP poäng). :p
För Robert Parker är ju bara världens mest kända recensent av ren flax...
 
Toppen