Vinbarshäng med finewines.se (Vinbaren 28+ den 1/12 2016)

Diskussion i 'Mat & Dryck, Restaurangbesök' startad av Mattias Schyberg, 26 november 2016.

1. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

If you build it – we will come!

Omar Khayyam gillar detta.
  2. Crist(al)ian 77

Crist(al)ian 77 50 Shades of Grape Moderator

Jag är på!

Gillar känslan av att alla är fast på samma ställe och den enda utvägen är att öppna fler flaskor...

Kanske tar en vända förbi Halden med på samma gång.

Emanuel gillar detta.
  3. Emanuel

Emanuel Instagram; Swedish Champagne Dude

Bra, då vet jag ungefär var vi kommer lägga ribban... Och nej, Krug 2002 ska inte stryka med!

Crist(al)ian 77 gillar detta.
  4. Crist(al)ian 77

Tack till Mattias för detta strålande initiativ! DPO 88 på tre blev lite tufft men den ska tas så småningom... Blev glad när jag hittade Ruinart 96 för 1900 kr men glädjen la sig när jag insåg att det inte var "Dom" utan den vanliga årgången. Sneglade på RD och Salon 88 men det slutade med att ge Ruinart en chans.

Åt det äppliga hållet, ingen svamp eller nöt som jag gillar i mogen champagne. Perfekt balans på gränsen till tråkig. Hade nog gissat 98-00 blint. Ingen stor upplevelse men ingen dålig champagne. Problemet var snarare känslan av att veta vad man hade kunnat dricka istället...

Nästa gång får det bli Winston 00, RD eller Salon 88!

Daniel A och Mattias Schyberg gillar detta.
  5. Daniel A

Daniel A Medlem

Jag har ju vägarna förbi snart...

Magnus L gillar detta.
  6. Emanuel

Jag är på plats från 23:e januari så då ska vi nog kunna se till att någon av de där gamlingarna får sätta korken till...

fluff och Daniel A gillar detta.
  7. Crist(al)ian 77

Salon 88 borde vara något för dig (85 än mer men den har de inte...). Den kan jag dela på 2 så bra är den!

Bokat! Ser fram emot att få dricka Krug 02 "gratis" som uppvärmning.

Daniel A och Emanuel gillar detta.
  8. Emanuel

Vi kan inte låta den dö så ung... Får värma upp med något enklare, en Krug GC "med lite ålder" kan jag sträcka mig till... :)

9. Essle

Essle Medlem

Landade på Champagneria i Oslo i helgen och där fanns minsann Dom Ruinart. Inte 96 utan 02 och inte 1900:- utan 3000 :- Blev dock ingen sådan...

Mattias Schyberg gillar detta.
  10. Crist(al)ian 77

Gäller detta fortfarande och vilken dag passar bäst? Själv kan jag inte tis & tors.

11. Emanuel

Ja, räknar med att vara på plats från den 23:e, dag spelar väl ingen större roll men jag måste lista ut hur jag tar mig tillbaks till Uddevalla på kvällen bara, har ju ingenstans att krascha i GBG dessvärre...

12. Crist(al)ian 77

Kraschplats kan ordnas om hyresvärden kan tänka sig en soffa. Den dög till @vintomas i alla fall.:)

13. Emanuel

-Har sovit på betydligt värre platser än så :)

Crist(al)ian 77 och kayaker gillar detta.
  14. Magikern

Magikern Medlem

Jag är på :)

Dela sidan