Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinglas

Sigdarve

Medlem
För runt 15 år sedan så köpte jag och frugan de här "champagneglasen" på en antikhandel. Frugan gillar dom fortfarande, men jag har ändrat mig.

Skärmavbild 2020-07-08 kl. 22.06.31.png
 

vino.nu

Leverantör
Hej alla fina vinare,
Vi har inlett ett samarbete med CDON där man kan införskaffa sig Gabriel Glas om det är någon som undrar.
Avtalet med CDON innebär att vår webbshop får ligga nere under 6månader.
Enda stället att beställa hem Gabriel Glas är ifrån CDON. Länk dit: https://cdon.se/search?q=gabriel+glas

Stamkunder samt medlemmar från Finewines kan maila in beställningar till info@vino.nu

Önskar er en fortsatt trevlig sommar
Vänliga Hälsningar
Vino Sverige
 

buteljen

Medlem
:(:( Tror ni det kan fungera?:rolleyes:
Fjärde Zalto som jag lyckas ha sönder ... vete sjutton hur det gick till denna gång, märkte det inte förrän jag skulle torka det :eek:
fullsizeoutput_4848.jpeg
 

Emvima

Medlem
Ska köpa champagneglas till en som fyller 50. Är inne på Zalto, vad är era erfarenheter av Zaltos champagneglas?
Några andra tips på glas? Är det någon som vet om Zalto finns i någon fysisk butik i Skåne så man kan känna lite på dom?
Tips på var man kan köpa dom till bra pris.
 

The Wall

Medlem
Ska köpa champagneglas till en som fyller 50. Är inne på Zalto, vad är era erfarenheter av Zaltos champagneglas?
Några andra tips på glas? Är det någon som vet om Zalto finns i någon fysisk butik i Skåne så man kan känna lite på dom?
Tips på var man kan köpa dom till bra pris.
Vi dricker ung Champagne ur Zaltos Rieslingglas och mogen Champagne ur Zalto Bourgogne. Funkar finfint. Lehmann har en del vassa Champagneglas om jag inte minns fel.
 

rs14

Medlem
Ska köpa champagneglas till en som fyller 50. Är inne på Zalto, vad är era erfarenheter av Zaltos champagneglas?
Några andra tips på glas? Är det någon som vet om Zalto finns i någon fysisk butik i Skåne så man kan känna lite på dom?
Tips på var man kan köpa dom till bra pris.

Tror inte de finns några butiker som har Zalto på hyllan men inte säker. Lehmann som säljs via FVL är ett alternativ om du köper de munblåsta. De maskintillverkade är klumpiga och inte så roliga att dricka ur. Jag använder ofta Riedel Veritas som jag tycker är näst bäst efter Zalto. Kan hittas till rabatterade priser hos nätbutiker som Royal Design, Cervera etc.
 

Per Stade

Lege artis
Ska köpa champagneglas till en som fyller 50. Är inne på Zalto, vad är era erfarenheter av Zaltos champagneglas?
Några andra tips på glas? Är det någon som vet om Zalto finns i någon fysisk butik i Skåne så man kan känna lite på dom?
Tips på var man kan köpa dom till bra pris.

När det gäller 50årspresent får du inte snåla.
Ett dussin Riedels vintage champagne är både ett elegant glas att dricka ur och en flott gåva.

43422_5.jpg
 

LeChat

Medlem
Jag har några olika glas som jag använder till champagne men oftast blir det de handblåsta från Lehmann. Samma glas som @buteljen skrev om. Känner mig nöjd med dessa glas och de är ju dessutom väldigt billiga.

Men skulle jag köpt nya glas idag så är chansen stor att jag hade köpt Riedel Veritas som även @rs14 gillade.
Kompisen @Christer J har också dessa och vi brukar använda dem vid våra provningar. Härliga att både dofta och dricka ur. De är eleganta men med en rundad form som jag gillar bättre än de olika kantiga varianterna av glas från diverse producenter.
Men är som sagt annars nöjd med mina Lehmann.
 

Vingubben

Medlem
Ska köpa champagneglas till en som fyller 50. Är inne på Zalto, vad är era erfarenheter av Zaltos champagneglas?
Några andra tips på glas? Är det någon som vet om Zalto finns i någon fysisk butik i Skåne så man kan känna lite på dom?
Tips på var man kan köpa dom till bra pris.
Jag har Zalto Champagne men använder dom aldrig utan kör all champagne i deras vitvinsglas. Dock tror jag att det blir konstigt att ge bort vitvinsglas i gåva till någon som vill ha champagneglas och som inte är nörd. Jag hade kört på Lehmann. Bra glas till bra pris.
 
Toppen