Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinglas

Jesper L

Medlem
Rabattkod

upload_2021-7-8_10-25-38.png
 

Mexikanaren

Medlem
Trodde jag skulle kunna ducka för Vino.nu (som verkade ganska oseriösa i sina kommentarer här på sidan) genom att beställa Gabriel Glas Gold via CDON.se då säljaren var listad som "Gabriel Glas" så tänkte inte mer på det, om man klickar vidare så syns det dock att det var vino.nu som var leverantören ändå. Dock inget jag la märke till då.

Som tidigare nämnts i tråden så beställde jag 2st Gabriel Glas Gold för att jag ville prova dessa och jämföra med mina Zalto Universal.
Döm till min förvåning när jag får ett 6pack maskinblåsta Gabriel Glas i ett paket på posten.
Även extremt undermåligt packat i mitt tycke då det fanns absolut 0 skydd för glasen själva då kartongen var riktigt tunn och absolut 0 dämpning samtidigt som lådan själv endast var försluten med en tejpbit.
Kommer säkert försöka trycka på att det skulle vara mitt ansvar för glasen de skickade tills de är tillbaka hos dem, vilket jag kommer neka med tanke på hur de var packade.

@vino.nu själva kanske skulle vilja svara på detta?
 

Attachments

  • 20210709_152847.jpg
    20210709_152847.jpg
    48,8 KB · Visningar: 147
  • 20210709_152912.jpg
    20210709_152912.jpg
    67,1 KB · Visningar: 139
  • 20210709_152925.jpg
    20210709_152925.jpg
    70 KB · Visningar: 147
  • 20210709_153401~2.jpg
    20210709_153401~2.jpg
    45,8 KB · Visningar: 139
Last edited:

nebbiyolo

Medlem
Trodde jag skulle kunna ducka för Vino.nu (som verkade ganska oseriösa i sina kommentarer här på sidan) genom att beställa Gabriel Glas Gold via CDON.se då säljaren var listad som "Gabriel Glas" så tänkte inte mer på det, om man klickar vidare så syns det dock att det var vino.nu som var leverantören ändå. Dock inget jag la märke till då.

Som tidigare nämnts i tråden så beställde jag 2st Gabriel Glas Gold för att jag ville prova dessa och jämföra med mina Zalto Universal.
Döm till min förvåning när jag får ett 6pack maskinblåsta Gabriel Glas i ett paket på posten.
Även extremt undermåligt packat i mitt tycke då det fanns absolut 0 skydd för glasen själva då kartongen var riktigt tunn och absolut 0 dämpning samtidigt som lådan själv endast var försluten med en tejpbit.
Kommer säkert försöka trycka på att det skulle vara mitt ansvar för glasen de skickade tills de är tillbaka hos dem, vilket jag kommer neka med tanke på hur de var packade.

@vino.nu själva kanske skulle vilja svara på detta?

Jag har bara bra erfarenheter av Vino.nu. Vet inte om jag missat några kommentarer från dem men det jag har sett uppfattar jag som "oseriöst" på ett bra sätt, d.v.s. en genuin småföretagare som inte får mallar från chefen, till skillnad från contact centers på större företag, med underbetalda tonåringar som copy pastar innehållslöst nonsens. Med det sagt så håller jag med om att packningen ser undermålig ut för din leverans.
 

rs14

Medlem
Trodde jag skulle kunna ducka för Vino.nu (som verkade ganska oseriösa i sina kommentarer här på sidan) genom att beställa Gabriel Glas Gold via CDON.se då säljaren var listad som "Gabriel Glas" så tänkte inte mer på det, om man klickar vidare så syns det dock att det var vino.nu som var leverantören ändå. Dock inget jag la märke till då.

Som tidigare nämnts i tråden så beställde jag 2st Gabriel Glas Gold för att jag ville prova dessa och jämföra med mina Zalto Universal.
Döm till min förvåning när jag får ett 6pack maskinblåsta Gabriel Glas i ett paket på posten.
Även extremt undermåligt packat i mitt tycke då det fanns absolut 0 skydd för glasen själva då kartongen var riktigt tunn och absolut 0 dämpning samtidigt som lådan själv endast var försluten med en tejpbit.
Kommer säkert försöka trycka på att det skulle vara mitt ansvar för glasen de skickade tills de är tillbaka hos dem, vilket jag kommer neka med tanke på hur de var packade.

@vino.nu själva kanske skulle vilja svara på detta?

Du beställde 2 Gabriel och fick 6 Standard?! Ja, de var ju rätt märkligt. Förpackningen ser ut som en random kartong, det är definitivt inte originalförpackningen. Jag beställde själv från Vino och emballeringen var inte mycket att hurra för, bara lite brunt papper och tejp runt förpackningen, som att skicka en födelsdagspresent typ. Ren tur att glasen var hela.
 

Mexikanaren

Medlem
Du beställde 2 Gabriel och fick 6 Standard?! Ja, de var ju rätt märkligt. Förpackningen ser ut som en random kartong, det är definitivt inte originalförpackningen. Jag beställde själv från Vino och emballeringen var inte mycket att hurra för, bara lite brunt papper och tejp runt förpackningen, som att skicka en födelsdagspresent typ. Ren tur att glasen var hela.
Ja, detta är originalbeställningen;
upload_2021-7-10_3-56-5.png


Men som du nämner så är även denna kartong inte mycket att hurra för och det är mer ren röta än vinos emballage som gjort att glasen är hela, vilket inte verkar helt 100 från någon som faktiskt försöker leva på att sälja glas?
 

Mexikanaren

Medlem
Jag har bara bra erfarenheter av Vino.nu. Vet inte om jag missat några kommentarer från dem men det jag har sett uppfattar jag som "oseriöst" på ett bra sätt, d.v.s. en genuin småföretagare som inte får mallar från chefen, till skillnad från contact centers på större företag, med underbetalda tonåringar som copy pastar innehållslöst nonsens. Med det sagt så håller jag med om att packningen ser undermålig ut för din leverans.
Dock så kan man ju säga att oavsett vad man haft för intryck av Vino sen innan så gör ju inte denna leverans att man fick upp hoppet för dem.
Med tanke på att förpackningen är undermålig och man skickat helt fel produkt (och även helt fel antal så det är inte så att man "bara" förväxlade 2st liknande produkter heller).
Hoppas dock detta löser sig utan större problem då det är vid reklamationer som företag brukar visa sitt riktiga jag
 

The Wall

Medlem
Bästa universalglaset är korat av min (levande) favorittysk.
Håller med honom. Dessutom, intressant med rött vin i riesling-kupor. En annan intressant iakttagelse vi har gjort är att riesling Smaragd är utmärkt i Zalto Universal, men inte i Zalto Riesling och i princip all annan torr/halvtorr riesling är utmärkt i Zalto Riesling men inte i Universal.
Sen var det kul att Gabriel StandArt presterade bra, det är ett bra universal-glas.
 

buteljen

Medlem
Bästa universalglaset är korat av min (levande) favorittysk.
Kul att Gabrielglaset fick så bra reviews. Jag har 12 Gabriel StandArt som vardags/bruksglas hemma. Tycker dom fungerar mycket bra och man behöver framförallt inte vara rädd att de går sönder när man diskar. De kom dessutom i rejäla förpackningar så har helt andra erfarenheter än de jag läser om ovan. Kan verkligen rekommendera dem.
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Dock så kan man ju säga att oavsett vad man haft för intryck av Vino sen innan så gör ju inte denna leverans att man fick upp hoppet för dem.
Med tanke på att förpackningen är undermålig och man skickat helt fel produkt (och även helt fel antal så det är inte så att man "bara" förväxlade 2st liknande produkter heller).
Hoppas dock detta löser sig utan större problem då det är vid reklamationer som företag brukar visa sitt riktiga jag
Fick också en leverans samtidigt som dig i samma typ av undermålig förpackning. Jag hade dock beställt 6 StandArt som komplement till mina supersköra Gold. Det tog bara 4 veckor från beställning till leverans :confused:. Jag hade problem med söndriga glas i leveransen av mina Gold men det löste sig även om det tog tid. Hade det varit Gold i denna förpackning hade inget glas varit helt. Förpackningen bevisar väl att StandArt är betydligt hållbarare vilket bådar gott för sommarens vindrickande på terassen. Testen som @Crist(al)ian 77 delade med sig av konfirmerar även mitt beslut av Stand Art som universal utomhusglas.
 

flambadou

Medlem
Har ett glas Riedel Sommelier Riesling Grand Cru, köpt från en tysk webshop för några år sedan (köpte två-pack, men ett har tyvärr lämnat mig i förtid). Kompletterade därför med ett nytt glas från Cervera härförleden, då de hade något tillbud.

Nu till frågan! Det äldre glaset väger in på 91 g – det nya glaset väger in på majestätiska 126 g. Varför en dryg tredjedel tyngre? Någon som upplevt samma när det kommer till Sommelier-serien?
 

magnum

Epernay, Frankrike
Har ett glas Riedel Sommelier Riesling Grand Cru, köpt från en tysk webshop för några år sedan (köpte två-pack, men ett har tyvärr lämnat mig i förtid). Kompletterade därför med ett nytt glas från Cervera härförleden, då de hade något tillbud.

Nu till frågan! Det äldre glaset väger in på 91 g – det nya glaset väger in på majestätiska 126 g. Varför en dryg tredjedel tyngre? Någon som upplevt samma när det kommer till Sommelier-serien?
Ja, men det var mer så tidigare nu väger glasen mer eller mindre det samma. Ditt gamla glas är extremt lätt (och det som aviker från normen!). Ditt nya glas normalt.
 

Mexikanaren

Medlem
Någon som vet någon seriös handlare som har Zalto Bordeaux hemma? Ingen webshop verkar ha det hemma, t.ex Artglassvista, Bagarenochkocken, Cervera osv.
 
Toppen