Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinglas

Mexikanaren

Medlem

buteljen

Medlem
Funderade istället på att slänga med några extra av Zwiesel 1872 Sensory (Roberto Conterno http://www.kierdorfwein.de/de/zwiesel1872sensoryglasbyrobertoconterno-gcose), hittar dock ingenstans hur mycket de rymmer vilket bekymrar mig lite.

Har även för mig du promotat dessa förut med och kanske kan ge en guideline hur stora dessa är?
Äskar Sensoryglasen ❤️. Så här ser Sensory och Zalto Bourgogne ut bredvid varandra. Sensory är ca 22 cm högt och det har mycket, mycket bättre balans än Zalto. Det går ca 91-92 cl i glaset jag har.
upload_2021-7-16_20-27-4.png
 

magnum

Epernay, Frankrike

Sonderlese

Medlem
Äskar Sensoryglasen ❤️. Så här ser Sensory och Zalto Bourgogne ut bredvid varandra. Sensory är ca 22 cm högt och det har mycket, mycket bättre balans än Zalto. Det går ca 91-92 cl i glaset jag har.
Visa bifogad bild 23810

Du kommer att bli nöjd :)
Hällde just upp Pesquera i glaset
Visa bifogad bild 23811
Jag tycker att formen på Zwiesel Sensory, intressant nog, ser ut att vara en variant på den klassiska vinprovningsglaset.
 

Mexikanaren

Medlem
Trodde jag skulle kunna ducka för Vino.nu (som verkade ganska oseriösa i sina kommentarer här på sidan) genom att beställa Gabriel Glas Gold via CDON.se då säljaren var listad som "Gabriel Glas" så tänkte inte mer på det, om man klickar vidare så syns det dock att det var vino.nu som var leverantören ändå. Dock inget jag la märke till då.

Som tidigare nämnts i tråden så beställde jag 2st Gabriel Glas Gold för att jag ville prova dessa och jämföra med mina Zalto Universal.
Döm till min förvåning när jag får ett 6pack maskinblåsta Gabriel Glas i ett paket på posten.
Även extremt undermåligt packat i mitt tycke då det fanns absolut 0 skydd för glasen själva då kartongen var riktigt tunn och absolut 0 dämpning samtidigt som lådan själv endast var försluten med en tejpbit.
Kommer säkert försöka trycka på att det skulle vara mitt ansvar för glasen de skickade tills de är tillbaka hos dem, vilket jag kommer neka med tanke på hur de var packade.

@vino.nu själva kanske skulle vilja svara på detta?
För att ge en uppdatering på situationen där jag försökte handla 2st Gabriel Glass Gold (fick skickat 6st Standart till mig av någon anledning) som levererades av Vino via CDON.se;

Reklamerade paketet med tanke på att det var fel vara dvs jag fick inte det jag betalat för skickat till mig Fredagen den 9 juli och sen dess har jag personligen haft 0 kontakt med säljaren.
Fick aldrig något svar på min reklamation utan fick gå vägen via CDON och deras kundtjänst som påpekade detta för säljaren (Vino) två gånger innan de fick något som helst svar. DVS det är bara CDON's kundtjänst som har haft kontakt med säljaren då de inte försökt kommunicera med mig på något sätt alls.

Den 19 juli fick jag som svar via CDON's kundtjänst svaret;
"Hej,

Vi skickar två nya glas till er så klart. Sändningen går i veckan."
Den 19 juli är då en måndag bara för att ge lite klarhet.

Frågade även CDON's kundtjänst vad jag skulle göra med glasen jag redan mottagit och fick svaret (samma dag, dvs 19juli);
Hej, Dem kan du spara :)

Ja då kan man kanske vara glad att man får lite extraglas med för besväret? Så man går där och väntar, håller koll på brevlådan och allt det där.

Sedan idag då, den 26 juli får jag detta från CDON i min mail klockan 07:30;
"Hej,

CDON här.

Jag fick detta från säljaren:

Gold glasen finns inte på lager och inte hos tillverkaren i heller. Det är något ni får vänta till slutet av augusti/september innan fabriken är i fas igen.

Önskar ni däremot behålla Standart glasen så får ni dom till ett rabatterad pris. Ni behöver endast betala 500kr för dessa glasen vi skickat till er.
Krediteringen sköter CDON i så fall.

Annars får ni skicka tillbaka glasen till:
Vino Sverige
Spelmansgatan 61
215 79 Malmö"

Detta då med tanke på att varan stod som "i lager" och har stått som "i lager" fram tills idag då jag plötsligt fick det här svaret.
Så ja nu är jag i fasen där jag försöker bestämma vad jag vill göra men kan ju inte säga att hela den här rundturen inte gett en lite besk eftersmak i munnen.
 
Last edited:

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
För att ge en uppdatering på situationen där jag försökte handla 2st Gabriel Glass Gold (fick skickat 6st Standart till mig av någon anledning) som levererades av Vino via CDON.se;

Reklamerade paketet med tanke på att det var fel vara dvs jag fick inte det jag betalat för skickat till mig Fredagen den 9 juli och sen dess har jag personligen haft 0 kontakt med säljaren.
Fick aldrig något svar på min reklamation utan fick gå vägen via CDON och deras kundtjänst som påpekade detta för säljaren (Vino) två gånger innan de fick något som helst svar. DVS det är bara CDON's kundtjänst som har haft kontakt med säljaren då de inte försökt kommunicera med mig på något sätt alls.

Den 19 juli fick jag som svar via CDON's kundtjänst svaret;
"Hej,

Vi skickar två nya glas till er så klart. Sändningen går i veckan."
Den 19 juli är då en måndag bara för att ge lite klarhet.

Frågade även CDON's kundtjänst vad jag skulle göra med glasen jag redan mottagit och fick svaret (samma dag, dvs 19juli);
Hej, Dem kan du spara :)

Ja då kan man kanske vara glad att man får lite extraglas med för besväret? Så man går där och väntar, håller koll på brevlådan och allt det där.

Sedan idag då, den 26 juli får jag detta från CDON i min mail klockan 07:30;
"Hej,

CDON här.

Jag fick detta från säljaren:

Gold glasen finns inte på lager och inte hos tillverkaren i heller. Det är något ni får vänta till slutet av augusti/september innan fabriken är i fas igen.

Önskar ni däremot behålla Standart glasen så får ni dom till ett rabatterad pris. Ni behöver endast betala 500kr för dessa glasen vi skickat till er.
Krediteringen sköter CDON i så fall.

Annars får ni skicka tillbaka glasen till:
Vino Sverige
Spelmansgatan 61
215 79 Malmö"

Detta då med tanke på att varan stod som "i lager" och har stått som "i lager" fram tills idag då jag plötsligt fick det här svaret.
Så ja nu är jag i fasen där jag försöker bestämma vad jag vill göra men kan ju inte säga att hela den här rundturen inte gett en lite besk eftersmak i munnen.
Behåll StandArt för 500kr och strunta sen i Gold. Köp något annat tunt glas istället. StandArt är riktigt bra. Gold är alldeles för sköra. Jag har tagit sönder fyra st i maskin trots glasställ och de är omöjliga att diska för hand.
 

buteljen

Medlem
För att ge en uppdatering på situationen där jag försökte handla 2st Gabriel Glass Gold (fick skickat 6st Standart till mig av någon anledning) som levererades av Vino via CDON.se;

Reklamerade paketet med tanke på att det var fel vara dvs jag fick inte det jag betalat för skickat till mig Fredagen den 9 juli och sen dess har jag personligen haft 0 kontakt med säljaren.
Fick aldrig något svar på min reklamation utan fick gå vägen via CDON och deras kundtjänst som påpekade detta för säljaren (Vino) två gånger innan de fick något som helst svar. DVS det är bara CDON's kundtjänst som har haft kontakt med säljaren då de inte försökt kommunicera med mig på något sätt alls.

Den 19 juli fick jag som svar via CDON's kundtjänst svaret;
"Hej,

Vi skickar två nya glas till er så klart. Sändningen går i veckan."
Den 19 juli är då en måndag bara för att ge lite klarhet.

Frågade även CDON's kundtjänst vad jag skulle göra med glasen jag redan mottagit och fick svaret (samma dag, dvs 19juli);
Hej, Dem kan du spara :)

Ja då kan man kanske vara glad att man får lite extraglas med för besväret? Så man går där och väntar, håller koll på brevlådan och allt det där.

Sedan idag då, den 26 juli får jag detta från CDON i min mail klockan 07:30;
"Hej,

CDON här.

Jag fick detta från säljaren:

Gold glasen finns inte på lager och inte hos tillverkaren i heller. Det är något ni får vänta till slutet av augusti/september innan fabriken är i fas igen.

Önskar ni däremot behålla Standart glasen så får ni dom till ett rabatterad pris. Ni behöver endast betala 500kr för dessa glasen vi skickat till er.
Krediteringen sköter CDON i så fall.

Annars får ni skicka tillbaka glasen till:
Vino Sverige
Spelmansgatan 61
215 79 Malmö"

Detta då med tanke på att varan stod som "i lager" och har stått som "i lager" fram tills idag då jag plötsligt fick det här svaret.
Så ja nu är jag i fasen där jag försöker bestämma vad jag vill göra men kan ju inte säga att hela den här rundturen inte gett en lite besk eftersmak i munnen.
Fy sjutton så dåligt hanterat :mad:
Jag hade inte betalat ett dugg för de där två glasen. Speciellt inte när CD-on sagt att du kan behålla dem. Vill de ha tillbaka dem får de väl komma och hämta dem i sådana fall. Skulle du betala 500 kr för två stycken StandArt som plåster på såren? Jag har köpt båda mina 6 pack standArt för 999 kr styck vilket blir 166 kr/glas.
 

Mexikanaren

Medlem
Fy sjutton så dåligt hanterat :mad:
Jag hade inte betalat ett dugg för de där två glasen. Speciellt inte när CD-on sagt att du kan behålla dem. Skulle du betala 500 kr för två stycken StandArt som plåster på såren? Jag har köpt båda mina 6 pack standArt för 999 kr styck vilket blir 166 kr/glas.
För att klargöra så var det 6st Standard jag fick skickade till mig istället för 2st Gold.
Det var dessa jag erbjöds behålla för 500kr
 

buteljen

Medlem
För att klargöra så var det 6st Standard jag fick skickade till mig istället för 2st Gold.
Det var dessa jag erbjöds behålla för 500kr
Aha, ok. Det är ju ett bra pris, men jag hade varit så pissed off så vete sjutton om jag velat ha med dem att göra ....
Glaset är det dock inget fel på! Tvärtom.
 

The Wall

Medlem
För att ge en uppdatering på situationen där jag försökte handla 2st Gabriel Glass Gold (fick skickat 6st Standart till mig av någon anledning) som levererades av Vino via CDON.se;

Reklamerade paketet med tanke på att det var fel vara dvs jag fick inte det jag betalat för skickat till mig Fredagen den 9 juli och sen dess har jag personligen haft 0 kontakt med säljaren.
Fick aldrig något svar på min reklamation utan fick gå vägen via CDON och deras kundtjänst som påpekade detta för säljaren (Vino) två gånger innan de fick något som helst svar. DVS det är bara CDON's kundtjänst som har haft kontakt med säljaren då de inte försökt kommunicera med mig på något sätt alls.

Den 19 juli fick jag som svar via CDON's kundtjänst svaret;
"Hej,

Vi skickar två nya glas till er så klart. Sändningen går i veckan."
Den 19 juli är då en måndag bara för att ge lite klarhet.

Frågade även CDON's kundtjänst vad jag skulle göra med glasen jag redan mottagit och fick svaret (samma dag, dvs 19juli);
Hej, Dem kan du spara :)

Ja då kan man kanske vara glad att man får lite extraglas med för besväret? Så man går där och väntar, håller koll på brevlådan och allt det där.

Sedan idag då, den 26 juli får jag detta från CDON i min mail klockan 07:30;
"Hej,

CDON här.

Jag fick detta från säljaren:

Gold glasen finns inte på lager och inte hos tillverkaren i heller. Det är något ni får vänta till slutet av augusti/september innan fabriken är i fas igen.

Önskar ni däremot behålla Standart glasen så får ni dom till ett rabatterad pris. Ni behöver endast betala 500kr för dessa glasen vi skickat till er.
Krediteringen sköter CDON i så fall.

Annars får ni skicka tillbaka glasen till:
Vino Sverige
Spelmansgatan 61
215 79 Malmö"

Detta då med tanke på att varan stod som "i lager" och har stått som "i lager" fram tills idag då jag plötsligt fick det här svaret.
Så ja nu är jag i fasen där jag försöker bestämma vad jag vill göra men kan ju inte säga att hela den här rundturen inte gett en lite besk eftersmak i munnen.
Det första erbjudandet ”spara” borde gälla. Å andra sidan, det skulle kunna tolkas som ”spara till annat besked erhålls” snarare än ”spara som i behålla”. Visserligen är 500 kr bra pris för bra glas, men hela hanteringen gör ju knappast att man skulle hoppa på erbjudandet med glädje.
 

Mexikanaren

Medlem
Aha, ok. Det är ju ett bra pris, men jag hade varit så pissed off så vete sjutton om jag velat ha med dem att göra ....
Glaset är det dock inget fel på! Tvärtom.
Det första erbjudandet ”spara” borde gälla. Å andra sidan, det skulle kunna tolkas som ”spara till annat besked erhålls” snarare än ”spara som i behålla”. Visserligen är 500 kr bra pris för bra glas, men hela hanteringen gör ju knappast att man skulle hoppa på erbjudandet med glädje.
Något av det som slagit mig mest är att det ändå var tur att jag köpte via CDON då de i sin tur kunde kräva svar från säljaren. Kan bara gissa hur lång tid det hade tagit att få svar om man köpt från Vino själva då de inte har tagit någon sorts kontakt med mig alls...
 
Toppen