Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinglas

The Wall

Medlem
Om någon är på väg att uppgradera till Superleggero och har vägarna förbi UK kan jag rekommenderas att lägga en beställning på Nisbets, £15 styck inkl. VAT och frakt vid beställning av 6-pack.

Bra tips, tack! En följdfråga; är det "nya" maskintillverkade Superleggero eller är det "gamla" handtillverkade Superleggero? Det har troligen inte någon enorm påverkan på upplevelsen nyttjandemässigt, men kanske på prislappen.
 

Klas.

Medlem
Bra tips, tack! En följdfråga; är det "nya" maskintillverkade Superleggero eller är det "gamla" handtillverkade Superleggero? Det har troligen inte någon enorm påverkan på upplevelsen nyttjandemässigt, men kanske på prislappen.

Jag tror att det är nya, men kan inte säga säkert. Antar att det är samma glas som går att få för ca 400kr i Sverige om man letar lite.

Har inte köpt dessa från dom, men köpt ett antal Veritas för <100kr per glas tidigare.
 

marckus

Medlem
Vart ett sexpack- till det facila priser 989kr för 6 glas inkl väska.

Första gången jag besökte butiken man får vara beredd att få prata med ägarna minst en kvart. Jag som tänkte gå in, betala och gå.

Trevlig far och son som driver butiken!
Intressant! Vad är det för väska?
 

mackan92

Medlem
Intressant! Vad är det för väska?
Tror märket är Bag & co typ. Enklare väska med plats för 6 glas. Saxar in en bild från deras hemsida på ”setet”.

1702722592099.jpeg
 

Oskar M

Medlem
Är med på flera FB-forum om matlagning och liknande. Många är duktiga på att laga mat och är bra på snygga matfoton. Men det är sällan man ser ett elegant vinglas som det dricks ur.
Jag är något av en glasnörd, så brukar oftast inkludera glaset i fotot, det är ju en viktig del av upplevelsen!

Har du några favoritglas? Har själv märkt att när man väl börjat med glas är det svårt att sluta… 😄
 

Johan L

Medlem
Är med på flera FB-forum om matlagning och liknande. Många är duktiga på att laga mat och är bra på snygga matfoton. Men det är sällan man ser ett elegant vinglas som det dricks ur.

Betydligt svårare att ta bra matbilder med ett vinglas med i bilden, man tvingas bli väldigt mycket mer utzoomad och tappar lätt fokus på maten. Att väldigt höga glas är på mode nu hjälper inte direkt heller.
 

matage

Medlem
Jag tror att det är nya, men kan inte säga säkert. Antar att det är samma glas som går att få för ca 400kr i Sverige om man letar lite.

Har inte köpt dessa från dom, men köpt ett antal Veritas för <100kr per glas tidigare.
Hade tydligen missat detta inlägg tidigare men jäklar vad bra priser de kör...
Sexpack Veloce för 70 GBP är ju löjligt bra (och jag som är lite sugen på att uppgradera mina Bdx-glas i den riktningen).
 

JonasBo

Medlem
Hade tydligen missat detta inlägg tidigare men jäklar vad bra priser de kör...
Sexpack Veloce för 70 GBP är ju löjligt bra (och jag som är lite sugen på att uppgradera mina Bdx-glas i den riktningen).
Säljer de till Sverige? Hade problem när jag skulle skapa konto och ange min adress
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Förmodligen föregångaren till Air Sense ;)
Hittade den: Barovier & Toso Caravaggio Cup. Tyvärr inte gratis.
 

The Wall

Medlem
Hittade den: Barovier & Toso Caravaggio Cup. Tyvärr inte gratis.
Bra där!
Säljer de till Sverige? Hade problem när jag skulle skapa konto och ange min adress
Det blir väl dessutom moms o/e tull på köp från GB?
 

Sonderlese

Medlem
Hittade den: Barovier & Toso Caravaggio Cup. Tyvärr inte gratis.
Ackja, upptäckte att jag inte har skåpplats till ett dussin! 😜
 
Toppen