Mexikanaren
Medlem
Finns nog mycket som fungerar. Riedels handdukar är väldigt bra!
Använder själv deras handdukar och kan starkt rekommendera dessa.
Enda jag ångrar är att jag inte beställde några extra när jag väl köpte men det är en annan sak.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Finns nog mycket som fungerar. Riedels handdukar är väldigt bra!
Jag vet inte hur vanligt förekommande Black Tie-serien är, dvs lite tveksam om den finns på lager i större mängder. Kolla med Öl & Vinmagasinet på Karlbergsvägen i Stockholm, de har hela Riedels sortiment.Någon som vet om någon affär i Sverige har Riedels Black Tie Syrah glas på lager ? Beställde just 36 Superleggero på Neuerts och beräknad leveranstid var 28 Februari, det var ju mindre kul.
Tackar för tipset! ringde dit och pratade med en väldigt trevlig säljare dock verkar det vara svårt med black tie i Sverige.Jag vet inte hur vanligt förekommande Black Tie-serien är, dvs lite tveksam om den finns på lager i större mängder. Kolla med Öl & Vinmagasinet på Karlbergsvägen i Stockholm, de har hela Riedels sortiment.
Gissar att du pratade med Danne, har för mig att det är han och hans far som driver butiken. Han är både trevlig och kunnig.Tackar för tipset! ringde dit och pratade med en väldigt trevlig säljare dock verkar det vara svårt med black tie i Sverige.
Om du kollar med Danne innan brukar det gå finfint att ta med sig en flaska och testa glas på plats.Jo precis! Blir ett stopp där nästa gång man är i huvudstaden.
Bästa bemötandet man kan få i en butik! Båda Danne och Robert är fantastiska. Sedan jag köpte rom-glas till farsan där för ett gäng år sedan köper jag inte glas någon annanstans, även om man ibland lockas av rea-priser i andra större butiker.Gissar att du pratade med Danne, har för mig att det är han och hans far som driver butiken. Han är både trevlig och kunnig.
Jo han sa det faktiskt, att jag var välkommen att "testdricka"Om du kollar med Danne innan brukar det gå finfint att ta med sig en flaska och testa glas på plats.
Jag funderar på att köpa stället från Electrolux, hur har det fungerat, är du nöjd med det?De flesta verkar ha den på 299 i Sverige. Men utomlands är den billigare, här t.ex https://www.amazon.co.uk/universal-suitable-Electrolux-9029795540-9029795557/dp/B0751GJ3XX
Dock så var det gratis frakt och hemleverans på Electrolux så jag slog till där. Snabb leverans dessutom!
Det har fungerat utmärkt de få gånger jag använt det! Vi bor mest ute på gården nu och där har vi ingen diskmaskinJag funderar på att köpa stället från Electrolux, hur har det fungerat, är du nöjd med det?
Någon som sett dessa Zaltoglas i Montrachetstil?
Kan det ha varit en prototyp som testades men aldrig blev något av? Detta var på Hedone 2018.
Kanske @Peder vet något?
Tusen tack! Jag tror Mikael sa att det var just bourgogneglaset där kupan var kapad. Eftersom man inte sett dem någon annanstans så är det säkert som du skriver - en specialbeställning.Nu tycker jag inte att det ser exakt ut som Bourgogne-kupan men som jag förstått det tidigare var det den kupan med något kortare stjälk och var en specialbeställning för Hedone. Men blir osäker när jag ser bilden. Zalto som företag är inte dom mest vältaliga när man har frågor trots att man sålt deras glas i åtta år.
Zalto kanske var lite mer benägna att gå med på specialare i början av 10-talet för att etablera sig. Bara en gissning från min sida.Tusen tack! Jag tror Mikael sa att det var just bourgogneglaset där kupan var kapad. Eftersom man inte sett dem någon annanstans så är det säkert som du skriver - en specialbeställning.
Zalto kanske var lite mer benägna att gå med på specialare i början av 10-talet för att etablera sig. Bara en gissning från min sida
Om jag inte minns fel gick väl någon från Zalto till Grassl för några år sedan.Jag tror fortfarande dom är på kring något som ger status som i fallet Hedone. Det har hänt mycket sedan 2010 inom företaget. Men läser man artiklar så har mycket hänt och Kurt Zalto som designade glasen blev utkastad ur företaget i samband med nya delägare. Jag har också hört rykten att produktion nu sker på flera olika ställen för att kunna hinna med efterfrågan, dock fortfarande med skickliga hantverkare. Det har även varit mål mot konkurrenter som som Sophienwald som kopierat och gjort stundtals vinglas som efterliknar Zalto väldigt mycket har jag hört rykten om. Däremot tycker fortfarande det är otroligt bra glas och jag gillar även mycket Gabriel glas som tyvärr däremot bara har en modell men som jag kör med i sommarstugan.
Om jag inte minns fel gick väl någon från Zalto till Grassl för några år sedan.