Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinglas

The Wall

Medlem
I samband med middagen där ett av dessa viner fick dyka upp passade hustrun på att göra ett spontant hållbarhetsprov med ett tomt Gabriel StandArt genom att vispa ner det från köksbänken ner på det plasttrasmattebelagda (dvs en lös matta i plast som ligger som dekoration) trägolvet i köket med resultatet att glaset var helt intakt. Om jag inte minns fel landade glaset på sidan på kupan först, men jag vet inte om det hade någon betydelse. Nåväl, det var ändå trevligt att upptäcka att glaset höll.
För några år sedan gjorde hon samma test med ett tomt Zalto Bordeaux med resultatet att stjälken gick av.
 

Poussard

Medlem
Dricker f.n. Champagne ur Riedel Veritas Champagne. Nu tror jag att min bättre hälft hellre vill ha flöjtglas vilket jag vägrar. Så frågan är om ni har tips på nåt däremellan? Champagne-glas som är lite mindre som ”vitvinsglas” men samtidigt inte flöjter utan tillräckliga för att kunna ge bra doft för en vinnörd. Tack på förhand!
 

Poussard

Medlem
Nä, jag hade hoppats på att Zaltos vitvinsglas skulle dyka upp hos Definition; det glaset är perfekt till både strama, oekade vita viner (som tex tysk riesling, Chablis, sauv blanc) och till ung Champagne/mousserande.
Ok, ni har verkligen en tendens att dansa runt min ursprungliga fråga men nu kan vi lämna ämnet för jag har lagt en beställning på glas.
 

Mexikanaren

Medlem
Nu verkar det som alla online-sidor som t.ex Vino.nu är nedtagna, finns inte längre listade som säljare på CDON, m.m.
Kanske en anledning till att jag aldrig hörde något egentligt svar från VINO angående glas-köpet jag höll på med i somras?

DVS att VINO har lagt ned? Kan inte tolka det på annat sätt
 
Toppen