Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinquizz

Silenos

Medlem
Vilket vindistrikt?
På denna hertingtäta plats, som har hoppande möss som grannar, görs, eller åtminstone gjordes, fågelögonsfärgat tjut.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
USA? Colorado har hoppmöss fast problemet då är att jag inte kan komma på något område kring Colorado som producerar vin.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Läste just på om hoppande möss och de finns tydligen även från mellersta Europa ner till norra Afrika. Vilket då leder mig till norra Italien eller södra Österrike. Förresten, menar du @Silenos "hertigtäta"?
 

Silenos

Medlem
Med tanke på att @thunberg såklart har rätt i att det ska stå "hertigtäta" och inget annat, så kanske det inte är så förvånade att Napa är fel. Angående de hoppande mössen: det är abstraktare än ovanstående resonemang. Och jag får erkänna att det är rätt esoterisk kunskap som skall till för att knäcka gåtan via den ledtråden. På samma tema skulle jag kunna lägga till att det också finns vargar i trakterna, men de huserar längre norrut.

Nya ledtrådar ikväll om ingen lyckats innan dess.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Med tanke på att @thunberg såklart har rätt i att det ska stå "hertigtäta" och inget annat, så kanske det inte är så förvånade att Napa är fel. Angående de hoppande mössen: det är abstraktare än ovanstående resonemang. Och jag får erkänna att det är rätt esoterisk kunskap som skall till för att knäcka gåtan via den ledtråden. På samma tema skulle jag kunna lägga till att det också finns vargar i trakterna, men de huserar längre norrut.

Nya ledtrådar ikväll om ingen lyckats innan dess.
Det behövs nog inte, nu blev det glasklart;)
 

Silenos

Medlem
Har ni inte knäck den än, kasst :D

OK... Det är sista anhalt innan fokus skiftar, eller så kan man kalla det en mjuk övergång, något som nog är välkommet efter besök hos dess nordligare mössfria granne med brutalt rykte. Traskar man omkring bland några av de mest kända vingårdarna så finns det risk att man stukar foten precis när man kommit ur hundgården. Trots att många av dem har uppnått berömmelse sedan länge, finns det inga formella förstapristagare i nejderna. Men guldskimmer hittar man ändå, och det gäller alla viner här, eller i dess närhet.
 
Toppen