Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinquizz

Magikern

Medlem
Då får jag försöka mig på något.

De första fantastiska "torra" rödvinerna utanför Frankrikes gjordes här enligt Hugh Johnson.
En Ledtråd är att i stort sett inga torra rödviner görs där längre och att Svenska Idrottsmän hade stora framgångar i en närliggande stad på 80-talet.

Vilken region (stad) syftar jag på?
 

kayaker

Cyklist
Då får jag försöka mig på något.

De första fantastiska "torra" rödvinerna utanför Frankrikes gjordes här enligt Hugh Johnson.
En Ledtråd är att i stort sett inga torra rödviner görs där längre och att Svenska Idrottsmän hade stora framgångar i en närliggande stad på 80-talet.

Vilken region (stad) syftar jag på?
Los Angeles?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Har det utbrutit total anarki i tråden? :eek: Jag trodde i min enfald att det var stafettmetoden som rådde, dvs den som svarar rätt bidrar med nästa quiz och i så fall finns väl bollen hos @Bearman för tillfället eller har jag missat något?

Kul dock med många frågor, så gör ni som ni vill, men är det så här vi vill ha det? ;)
 

Magikern

Medlem
Regionen jag sökte var iaf. Rutherglen i Australien som ligger nära Melbourne. Back In the Day gjordes här röda (vanliga torra) superviner som kunde mäta sig med fullmogna toppårgångar av Petrus enligt Hugh Johnson. ;)
 

Wintermute

Medlem
Jag googlar lite och hittar "Niebaum-Coppola Gustave Niebaum Collection Captain's Reserve Merlot", som visst är gjort på druvor från Oakville. Jag har inte provat det, men... Deras Sofia är en trevlig och lättsam bubblis...
 

Mattias Schyberg

Administratör
Där fick du mig i fel riktning. Ville är egentligen stad/by eller farm vilket borde varit Ekbyn/Ekstan/Ekgård.
Uppskattar dock att du tagit upp quizen!
Just den ledtråden var nog lite förvillande möjligen, men det lät bra med Ekdala på något vis. Lite som Svedala, vilket används flitigt på forumet trots att vårt land inte är en dal. :)

Det skulle dessutom bli för enkelt om man bara behövde översätta ordet till engelska för att lösa ledtråden...
 
Toppen