Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinquizz

Krug88

Medlem
SV: Vinquizz

Hans farbror var väl verksam i Kalifornien på Beaulieu har jag för mig, men känner inte till den andra killen.
 

Krug88

Medlem
SV: Vinquizz

Hoppsan, såg just det här på FRW:

RHONE - PEGAU; DOMAINE DE 2003 4 Cs Chateauneuf du Pape Inspiration da Capo (Mg) 10,225.00

Drygt 23 000kr för en magnum är det ju definitivt inte värt!
 

weezer

Medlem
SV: Vinquizz

Ok, slänger in en fråga....vilken champagneproducent har utformat formen på flaskan till sin prestigeskumpa efter utseendet på floden som rinner nedanför vingården ifråga? ???
 

Pomerol

Medlem
SV: Vinquizz

weezer skrev:
Ok, slänger in en fråga....vilken champagneproducent har utformat formen på flaskan till sin prestigeskumpa efter utseendet på floden som rinner nedanför vingården ifråga? ???

Okej, nu är det nog dags att avslöja svaret och komma med en ny fråga!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinquizz

weezer skrev:
Ok, slänger in en fråga....vilken champagneproducent har utformat formen på flaskan till sin prestigeskumpa efter utseendet på floden som rinner nedanför vingården ifråga? ???

Gosset?

Det är antingen det eller en de Sade inspirerad buttplugg av rang...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinquizz

Seriöst? Vad annat skulle de ha inspirerats av då de skapade Gossetflaskan?

En stor ondskefull buttplugg!

Sen att skumpan är väldigt bra hör ju inte till diskussionen, det var ju flaskan som avhandlades?

Vad var rätt svar egentligen?
 

CH

Medlem
SV: Vinquizz

Krug skrev:
Seriöst? Vad annat skulle de ha inspirerats av då de skapade Gossetflaskan?

En stor ondskefull buttplugg!

Sen att skumpan är väldigt bra hör ju inte till diskussionen, det var ju flaskan som avhandlades?

Vad var rätt svar egentligen?

Elvis har ju blivit rekommenderad att använda sina DRC som buttplugg men den formane kanske inte är optimal?
 

anders

Medlem
SV: Vinquizz

Weezer tycks ha tankat för mycket av skumpan i fråga och glömt bort att rätta svaren.

Jag drar till med en ny så länge.

Penfolds använder betäckningen Bin på sina flaskor som allom bekant är, så vilket bin-nummer står för Grange?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinquizz

Inte på något sätt säker, men Bin 34 poppar in i huvudet... Men skriver man verkligen ut det fortfarande?
 

anders

Medlem
SV: Vinquizz

Krug skrev:
Inte på något sätt säker, men Bin 34 poppar in i huvudet... Men skriver man verkligen ut det fortfarande?

Nix, inte 34. Du tänker nog på sången. ;) När jag tittade igenom de olika etiketterna på cellar tracker så fanns numret med på flaskorna på 80-talet men inte på 90-talet vad jag kunde se. Omformulering av frågan för att täcka denna eventuallitet får då bli

anders skrev:
Penfolds använder betäckningen Bin på sina flaskor som allom bekant är, så vilket bin-nummer står/stod för Grange?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinquizz

Kukars skymning! Jag vet att jag sett det här jäkla numret tidigare! Jag vet vad det är!

Bin 95?
 

CH

Medlem
SV: Vinquizz

Krisman skrev:
Fan, börja skriva men var tvungen att fixa en sak så krug hann före. Aja får ta nästa...

Typiskt jag med. Jag hade knåpat ner "bin 9" men sedan kom det saker imellan och jag han inte skriva färdigt ;)
 
Toppen