Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinquizz

weezer

Medlem
SV: Vinquizz

anders skrev:
Weezer tycks ha tankat för mycket av skumpan i fråga och glömt bort att rätta svaren.

Jag drar till med en ny så länge.

Penfolds använder betäckningen Bin på sina flaskor som allom bekant är, så vilket bin-nummer står för Grange?


WHOPS! Clos de Goisses är svaret ;D. Bytte epost-adress, fick inga mail när det hände saker i tråden ;-)

clos_de_goisse1991_1.jpg



floden på bilden nedan är det, närmare sagt. Clos de Goisses sluttning under vintertid..

IMG_2103.JPG
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinquizz

Då ska vi se här, en liten lätting så här på kvällskvisten!

Vilket av följande australiensiska vindistrikt ligger inte i Western Australia:

1. Frankland River
2. Mornington Peninsula
3. Manjumup
4. Swan Valley
5. Margaret River

Happy hunting!
 

kayaker

Cyklist
SV: Vinquizz

anders skrev:
Muppdruva och muppdruva... Baljan innehåller 100% Pinot Meunier och jag kan inte komma på någon annan som gjort detta och inte ni heller tydligen... ;D Kanske någon av champagnetorskarna här har bättre koll än vad jag har.
Jag har inte plöjt hela tråden så någon annan har säkert hunnit före. Det finns flera Champagner gjorda på 100% Pinot Meunier men det är ganska ovanligt. För att nämna några:
Leclerc Briant La Ravinne
Jacky Charpentier Cuvée Pierre Henry
Tarlant La Vigne d'Or
Roger Miguel gör alla varianter på 100% Pinot Meunier
 

SUPRA

Bäst
SV: Vinquizz

Vad ska jag dricka imorgon om jag talar om att det är en "bastinklädd" skumpa som ska smaka Cristal?
 

weezer

Medlem
SV: Vinquizz

Näe :). F ö sjyst bubbel.


Nästa fråga, till vilken källare leder denna dörr? Svaret bortklippt ;)


q.JPG



Kommer man väl in ser det ut så här...

r.JPG
 
Toppen