Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinquizz

chambertin

Medlem
SV: Vinquizz

kayaker skrev:
Då drar jag till med Gigondas istället.
Ja det ligger ju onekligen nära.
Bergen ni ser på bilden är "tänderna" i Montmirail (Dentelles des Montmirail). Bästa utsikten mot dom har man från Beaumes-des-Venices som ju är en Côtes-du-Rhône Villages men man kan se dom från andra sidan också och där ligger ju Gigondas så svaret är GODKÄNT !
1-0 till Mölndal
 

kayaker

Cyklist
SV: Vinquizz

:)
Jag kände igen bergen från när jag var där och cyklade för några år sedan.
Jag fortsätter på samma tema. Vilken appellation - så exakt som möjligt - är detta ifrån?
IMG_0365.jpg
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vinquizz

En flock eklektiska idioter...

Seriöst.. Jag kan inte mer!

EDIT: Kul! Jag var alltså hemma klockan 02.30 i natt och med tanke på aggressionen mot lila kläder ganska packad. Bra att veta!
 

chambertin

Medlem
SV: Vinquizz

kayaker skrev:
Det är rätt land men appellationen ligger klart längre västerut.
Den där klädseln borde väl säga en ngt men kan inte placera det.
Får gå på bebyggelsen och din ledtråd i stället så en ren gissning: Bordeaux
 

kayaker

Cyklist
SV: Vinquizz

Bordeaux är rätt men inte tillräckligt precist. Jag kompletterar med en bild tagen åt andra hållet:
IMG_0367.jpg


Ledtråd: Var är start (och mål)?
 

chambertin

Medlem
SV: Vinquizz

kayaker skrev:
Bordeaux är rätt men inte tillräckligt precist. Jag kompletterar med en bild tagen åt andra hållet:
IMG_0367.jpg


Ledtråd: Var är start (och mål)?

Med tanke på din signatur så borde man ju tagit det här förut: Pauillac, Medoc Maraton.
Har du sprungit den ?
 

kayaker

Cyklist
SV: Vinquizz

chambertin skrev:
Med tanke på din signatur så borde man ju tagit det här förut: Pauillac, Medoc Maraton.
Har du sprungit den ?
Japp, jag sprang 2007 och jag siktar på att springa igen i september.
Sanslöst skojigt evenemang och ingen Claude Val så långt ögat når... :)
Det känns en smula udda att gå och lägga sig berusad vid halvtvåtiden när man ska upp och springa en mara på morgonen...
 
Toppen