Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinquizz

Mattias Schyberg

Administratör
C.V.N.E. (Compañía Vinícola del Norte de España) Rioja Imperial

Rätt svar och delad vinst tycker jag av @kayaker och @Matlen! Bra jobbat på en lite klurigare fråga! Ser fram emot nya klurigheter från er båda :)
Jag bedömer @kayakers insats som mest värdefull och anser att bollen ligger hos honom. När jag hittar på frågor så tar de ju max ett par minuter att lösa dessutom. :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag bedömer @kayakers insats som mest värdefull och anser att bollen ligger hos honom. När jag hittar på frågor så tar de ju max ett par minuter att lösa dessutom. :)
@kayaker verkar inte vilja, jag gör ett försök. Nedan finner ni några ledtrådar i form av tre stycken meningar som kan härledas till vin, vinmakare eller namnet på producenten.

Det jag söker är en vinproducent?
  • Träslag, verktyg och stolar
  • Tvillingbror av stål
  • Rovdjur och överlevnadskonstnärer
 
Last edited:

kayaker

Cyklist
@kayaker verkar inte vilja, jag gör ett försök. Nedan finner ni några ledtrådar i form av tre stycken meningar som kan härledas till vin, vinmakare eller namnet på producenten.
Vill och vill. Jag har lite väl mycket att stå i just nu så jag har inte hunnit tänka ut något lagom klurigt.
 

Mattias Schyberg

Administratör
@kayaker verkar inte vilja, jag gör ett försök. Nedan finner ni några ledtrådar i form av tre stycken meningar som kan härledas till vin, vinmakare eller namnet på producenten.

Det jag söker är en vinproducent?
  • Träslag, verktyg och stolar
  • Tvillingbror av stål
  • Rovdjur och överlevnadskonstnärer
En liten påminnelse. Det pågår faktiskt en quizz som ännu inte blivit löst...
 

Gurto

Medlem
@kayaker verkar inte vilja, jag gör ett försök. Nedan finner ni några ledtrådar i form av tre stycken meningar som kan härledas till vin, vinmakare eller namnet på producenten.

Det jag söker är en vinproducent?
  • Träslag, verktyg och stolar
  • Tvillingbror av stål
  • Rovdjur och överlevnadskonstnärer

Gah, blir för många ord för att få fram en producent! :) Kan man få en hint om på vilket sätt de olika ledtrådarna spelar in?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Gah, blir för många ord för att få fram en producent! :) Kan man få en hint om på vilket sätt de olika ledtrådarna spelar in?
Vi kan säga så här:
  • Träslag, verktyg och stolar (ledtråd producent/vingård)
  • Tvillingbror av stål (ledtråd vinmakare)
  • Rovdjur och överlevnadskonstnärer (ledtråd viner)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Vad är detta för obskyrt vin :) Måste nog be om fler ledtrådar.
  • Träslag, verktyg och stolar (hint producent, några av de bättre vinerna har till och med ett stolsmotiv på etiketten, som är lite producentens symbol)
  • Tvillingbror av stål (hint stålmannen, vad heter han, vad skulle hans vinmakande bror kunna heta med lite fantasi?)
  • Rovdjur och överlevnadskonstnärer (hint viner, men bara de enklaste av producenten, de bästa vinerna har helt andra namn, ibland till och med ätbara)
  • Nobody puts a frenchman in the corner (hint region)
Glöm inte heller att det är en producent som efterfrågas, inte ett vin.
 
Last edited:

Gurto

Medlem
  • Träslag, verktyg och stolar (hint producent, några av de bättre vinerna har till och med ett stolsmotiv på etiketten, som är lite producentens symbol)
  • Tvillingbror av stål (hint stålmannen, vad heter han, vad skulle hans vinmakande bror kunna heta med lite fantasi?)
  • Rovdjur och överlevnadskonstnärer (hint viner, men bara de enklaste av producenten, de bästa vinerna har helt andra namn, ibland till och med ätbara)
  • Nobody puts a frenchman in the corner (hint region)
Glöm inte heller att det är en producent som efterfrågas, inte ett vin.

Äntligen fick jag fatt i en ledtråd som jag lyckades härleda till något ;)
Boekenhoutskloof
 
Toppen