Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinquizz

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Det är uppriktigt sagt en tysk hit (uppriktigt = frank, tysk hit = Tour de France / Kraftwerk)
Vilket alltså blir Frankrike
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Fler förklaringar...
Tom & Jerry i omvänd ordning med extra styrka = Muscat, förstärkt
förfinat av höghastighetsåkares namnlike = F1 världsmästare
Eller varför inte 1/3-del fotbollshjälte = en tredjedel av GRENOLI
i tsunamihärjat område på samma tema = drabbades hårt, om inte hårdast 2004. Samma tema = förstärkt.
 

Silex

Medlem
Enda tyska 80-tals-hit jag kommer på med ett land i namnet är Big in Japan, men jag har svårt att tänka mig att det är en japansk vinregion du är ute efter. Om jag funderar över var det görs förstärkta muscat-viner så kommer jag t ex att tänka på Sétubal, Rutherglen och några @Matlen redan nämnt, men ingen av dessa verkar passa med din ledtrådar. Svårt!
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Godmorgon.
Det verkar vara svårt så jag lägger upp landet = Frankrike
Uppriktig = Frank
Tysk hit = Tour de France

Resten är enkelt ;)
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Lunchdags och då bjuder jag på ännu mer förklaringar till ledtrådarna.

"förfinat av höghastighetsåkares namnlike" = Villeneuve (Jacques vann F1 1997), Arnaud de Villeneuve förfinade drycken.
Eller varför inte 1/3-del fotbollshjälte i tsunamihärjat område på samma tema. = 1/3 av GRENOLI (fotbollsgrabbarna som bl.a. vann OS-guld 1948, spelade sedan i Milan) = (Gunnar) Gren, Ache drabbades hårt av tsunamin, gren + ache = grenache, samma tema = förstärkt.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Sista hjälpen, blir det ingen ny gissning innan imorgon avslöjar jag svaret.

Bulldozer = Caterpiller modell D9
3/4L = 0,75L (eller helt enkelt 75, långsökt jag vet)
Detta ger er en väg som delar området.
 
Toppen