Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vita dagar, veckor, månad...?

Hur hanterar ni att ni inte dricker för mycket?

  • Jag bryr mig inte

    Votes: 28 49,1%
  • Jag dricker inte på vardagar

    Votes: 11 19,3%
  • Jag har helt vita veckor ibland < 6 per år

    Votes: 5 8,8%
  • Jag har helt vita veckor ibland > 6 per år

    Votes: 3 5,3%
  • Det händer att jag tar en/ngn vit månad per år

    Votes: 10 17,5%

  • Total voters
    57

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Är det någon annan därute som preppar sommaren med en vit maj?
(Eller vintern, om man befinner sig på Södra delen av Klotet-som-inte-är-platt.)
 
Trådskapare
petterkalle

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Är det någon annan därute som preppar sommaren med en vit maj?
(Eller vintern, om man befinner sig på Södra delen av Klotet-som-inte-är-platt.)
Aldrig Maj! Då är det rosé och rieslingpremiär på terassen samt ett uppdämt grillbehov. Maj funkar inte utan vin. April däremot. Hatar april!
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Aldrig Maj! Då är det rosé och rieslingpremiär på terassen samt ett uppdämt grillbehov. Maj funkar inte utan vin. April däremot. Hatar april!
Åh! April som innehåller både Sakura och min egen födelsedag. April är helt omöjligt att njuta av utan vin och pilsner!
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Åh! April som innehåller både Sakura och min egen födelsedag. April är helt omöjligt att njuta av utan vin och pilsner!
Försöker du slå i mig att du inte dricker sake och shochu under sakura? :D
När jag hör folk som pratar om att de tar vita månader brukar januari vara vanligast och februari vara näst vanligast, och fenomenet verkar vara mycket vanligare bland britter än svenskar. Har stött på det både hos britter hemma och britter utomlands. Eller så är det vanligare att prata om det bland britter än svenskar. Det verkar då höra ihop endera med nyårslöften i största allmänhet, eller en alkoholdränkt jul-nyårssäsong.
 

Vingubben

Medlem
Försöker du slå i mig att du inte dricker sake och shochu under sakura? :D
När jag hör folk som pratar om att de tar vita månader brukar januari vara vanligast och februari vara näst vanligast, och fenomenet verkar vara mycket vanligare bland britter än svenskar. Har stött på det både hos britter hemma och britter utomlands. Eller så är det vanligare att prata om det bland britter än svenskar. Det verkar då höra ihop endera med nyårslöften i största allmänhet, eller en alkoholdränkt jul-nyårssäsong.
För britterna är det väl Sober October som brukar vara grejen?
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Försöker du slå i mig att du inte dricker sake och shochu under sakura? :D
När jag hör folk som pratar om att de tar vita månader brukar januari vara vanligast och februari vara näst vanligast, och fenomenet verkar vara mycket vanligare bland britter än svenskar. Har stött på det både hos britter hemma och britter utomlands. Eller så är det vanligare att prata om det bland britter än svenskar. Det verkar då höra ihop endera med nyårslöften i största allmänhet, eller en alkoholdränkt jul-nyårssäsong.
Under Sakura kvalar det mesta in som Ambrosia :ängel:
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
För britterna är det väl Sober October som brukar vara grejen?
Hade inte hört just det begreppet förut. Förutom att det rimmar, varför är man nykter just i oktober? Det borde vara september som är närmast efter deras semester, för de som känner sig ur form när de återvänder till jobbet?
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Hade inte hört just det begreppet förut. Förutom att det rimmar, varför är man nykter just i oktober? Det borde vara september som är närmast efter deras semester, för de som känner sig ur form när de återvänder till jobbet?
Jag har för mig att de har semester första eller första två veckorna i september...
Kanske vi skall höra med Paul om han ens är medvetandgjord om detta rim?
 
Toppen