Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 10 december 2020

Fixfred

Medlem
Störigt att man måste klicka vilket bolag man ska hämta sina flaskor ifrån. Varje gång man lägger en beställning så är man tvungen att välja. Tidigare så låg ju det valda bolaget kvar. Hur som, lyckades få tag i 2 ridge estate chardonnay.
Blir kanske bättre när de flyttar webbeställningar till nya sidan :)
 

MarkusJ

Medlem
Ridge Chardonnay 2016 kostar 345kr, medans 2018 kostar 525kr. Räknas 2018 som en så pass bättre årgång, eller är det något annat som påverkar priset?
 

Emvima

Medlem
Loggade in 09.15 fick bara upp sidan utan varor helt blankt och så stod det att jag var tvungen att logga in men i hörnet på sidan stod jag som inloggad, uppdaterade och loggade om flera gånger men inget hjälpte. Kontaktade chatten dom svarade att jag skulle uppdatera, men det hade jag ju gjort. Du måste logga in i tid blev nästa förslag... När jag sa att jag varit inloggad i 45 min. Så svarade dom att det är ett stort släpp idag. Så plötsligt 09.59 tänds allt upp och det funkar att beställa. Så det blev en le Clos
 

Trydebull

Medlem
Ridge 2016 säljs av Vinunic och Ridge 2018 av Wineaffair!
Ahhh! Funderade en stund över det - borde naturligtvis klickat på informationen...

Så utbrytarna ska alltså lyckas trycka upp priset på massproducerad Chard från US motsvarande byvin än högre än VinUnic redan gjort!?

Med ett par 100 spänn:)

Imponerande!
 
Ahhh! Funderade en stund över det - borde naturligtvis klickat på informationen...

Så utbrytarna ska alltså lyckas trycka upp priset på massproducerad Chard från US motsvarande byvin än högre än VinUnic redan gjort!?

Med ett par 100 spänn:)

Imponerande!

Vi lever I ett monopolland. Systembolaget tar inget ansvar för priser. Skrev ett brev redan (2010) till deras inköpschef. Hon svarade aldrig, inte ens efter påminnelse. Så lärdom är att alltid kolla priser och vad gäller viner som kommer från importörer som utnyttjar sin ställning, köp utomlands.
 
Last edited:

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Så utbrytarna ska alltså lyckas trycka upp priset på massproducerad Chard från US motsvarande byvin än högre än VinUnic redan gjort!?
Är Ridge Estate Chardonnay verkligen massproducerad? Jag trodde den var "andravin" till Monte Bello Chardonnay, d.v.s. från deras egna vingårdar. Sedan får det gärna vara så billig som möjligt för mig.

Edit: prisutveckling på SB för de senaste årgångarna av Estate Chardonnay:
2018: nu 525 kr i webblansering
2017: 525 kr, tillfälligt slut (Wine Affair importerar)
2016: nu 345 kr i webblansering
2015: verkar ej ha lanserats
2014: 440 kr
2013: 379 kr
2012: 351 kr

Så det verkar som att 2016 är ovanligt billig, och att prisökningen skedde redan i årgång 2017. Är det Vinunic som ger ett tjuvnyp till Wine Affair genom att sälja den ovanligt billig? I så fall tackar vi och tar emot!
 
Last edited:

Skrutt

Medlem
Någon som fick Mugnier Chambolle-Musigny? Tror jag tryckte efter ca 0,5 sek men den var helt slutsåld och gick inte ens att ställa sig i kö :mad:
Samma sak här och jag gissar att det beror på att vinet var billigt jämfört med övriga världen. Money talks. Angående strulet så har jag märkt att man kan bli utloggad när man växlar mellan gamla systembolagssiteb (Webbokningen) och nya (nästan allt annat).
 

MacX

Medlem
Även om jag tycker att SB missköter sig i sin ställning som monopol, så gillar jag ändå den där gnistan det ger när man lyckats att klicka till sig något åtråvärt på ett Webbsläpp, tänk om man bara kunde gå in och hämta dyrgrip efter dyrgrip på hyllan på SB utan begränsninga (andra än ekonomiska) hur kul skulle det varit? Det är ändå glädjen i jakten, detektivarbetet och forskandet som håller alla oss nördar brinnande. Jag missade också både Magnum Guidalberto och Magnum Sassicaia, men däremot så lyckades jag knipa ett par Monte Bello. Så nu blev där ett par kronor över till släppen nästa vecka.....:). Inget ont som inte har något gott med sig!:p
 
Även om jag tycker att SB missköter sig i sin ställning som monopol, så gillar jag ändå den där gnistan det ger när man lyckats att klicka till sig något åtråvärt på ett Webbsläpp, tänk om man bara kunde gå in och hämta dyrgrip efter dyrgrip på hyllan på SB utan begränsninga (andra än ekonomiska) hur kul skulle det varit? Det är ändå glädjen i jakten, detektivarbetet och forskandet som håller alla oss nördar brinnande. Jag missade också både Magnum Guidalberto och Magnum Sassicaia, men däremot så lyckades jag knipa ett par Monte Bello. Så nu blev där ett par kronor över till släppen nästa vecka.....:). Inget ont som inte har något gott med sig!:p
Gillar websläpps applikationen. tycker att de borde använda samma för TS släppen
 

LarsW

Medlem
Även om jag tycker att SB missköter sig i sin ställning som monopol, så gillar jag ändå den där gnistan det ger när man lyckats att klicka till sig något åtråvärt på ett Webbsläpp, tänk om man bara kunde gå in och hämta dyrgrip efter dyrgrip på hyllan på SB utan begränsninga (andra än ekonomiska) hur kul skulle det varit? Det är ändå glädjen i jakten, detektivarbetet och forskandet som håller alla oss nördar brinnande. Jag missade också både Magnum Guidalberto och Magnum Sassicaia, men däremot så lyckades jag knipa ett par Monte Bello. Så nu blev där ett par kronor över till släppen nästa vecka.....:). Inget ont som inte har något gott med sig!:p
Magnum Guildalberto... ;)
 
Toppen