Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 12 augusti 2021

FredrikC

Medlem
Du måste beställa minst 6 st där och sen har du väl den lilla detaljen med frakt också ...
Vilken sida har dem för det priset?

Sidnot: jag är övertygad om att folk använder hjälpmedel vid dessa släpp och på så vis fuskar.
Jag har försökt via mobil, dator, med wifi, utan wifi och vänner och aldrig lyckas vi. Får kanske börja kolla på botar osv eftersom de flesta använder det måste ju bolaget tycka det är okej.
#inteallsbitter
 

buteljen

Medlem
Vilken sida har dem för det priset?

Sidnot: jag är övertygad om att folk använder hjälpmedel vid dessa släpp och på så vis fuskar.
Jag har försökt via mobil, dator, med wifi, utan wifi och vänner och aldrig lyckas vi. Får kanske börja kolla på botar osv eftersom de flesta använder det måste ju bolaget tycka det är okej.
#inteallsbitter
https://lucullus.ch/shop/catalogsearch/result/?q=winston
men osäker på om man kan beställa från Schweiz?
 
Last edited:

Dovberg

Medlem
Ni som är proffs här. Varför var det sånt tryck på Sir Winston. Den verkar ju gå att beställa på internationella siter till samma eller ev lägre pris?

Jag skulle också vilja veta hur denna kunde hypas så mycket på dagens släpp. Oavsett pris internationellt så har ju priset gått upp rätt mycket på sista tiden. Köpte själv en låda magnums av samma vin/årgång för typ samma peng som halvmagnum kostar idag. Visst var ju fem-sex års sen men ändå. Är det för att man vill dricka mogen champagne nu som man gärna lägger på en prispremie? Rätt stor skillnad i pris på dagens årgång (2002) och aktuell årgång just nu (2012). För så vitt jag vet är väl flaskorna från dagens släpp med samma degdatum som när flaskorna gick att köpa på systemet?

För övrigt gick jag loss på fyra magnum Dr Loosen Erdener Treppchen. Känns som att man måste bunkra en del tyska riesling från monsterårgången 2019. Gillar magnumflaskorna också även om de fuckar upp logistiken fullständigt i vinkällaren :eek:
 
  • Like
Reactions: Jos

Silex

Medlem
Ni som är proffs här. Varför var det sånt tryck på Sir Winston. Den verkar ju gå att beställa på internationella siter till samma eller ev lägre pris?
Det är trots all billigare än de brukar klubbas för på Bukowskis auktioner (även om man inte räknar in provision etc), så jämfört med vad man annars kan köpa dem för i Sverige är det ju ett bra pris. Särskilt då om man vet att de lagrats korrekt (vilket man aldrig vet om auktionsflaskorna).
 

hultman

Medlem
Gaaaah. Inte igen! Försökte få en Rousseau Chambertin men trots att jag försökte från både telefon, dator och genom en vän så lyckades ingen av oss tillräckligt snabbt. Det uppdaterades inte med lagersaldot från någon av enheterna och sen när jag uppdaterade sidan själv efter några sekunder så var allt slut. Hatar skiten… Tycker den ser ut att hålla bra pris internationellt även om 2017 inte är något monsterår på så sätt.

Fick dock med mig Loosen wehlener sonnemuhr.
 

Pontus

Medlem
Vilken sida har dem för det priset?

Sidnot: jag är övertygad om att folk använder hjälpmedel vid dessa släpp och på så vis fuskar.
Jag har försökt via mobil, dator, med wifi, utan wifi och vänner och aldrig lyckas vi. Får kanske börja kolla på botar osv eftersom de flesta använder det måste ju bolaget tycka det är okej.
#inteallsbitter
Jag har snabb uppkoppling och vass dator. Brukar oftast få det jag siktar på.
 

FredrikC

Medlem
Jag har snabb uppkoppling och vass dator. Brukar oftast få det jag siktar på.
500/500 å bra dator å de går skit ändå här. Brorsan har ännu bättre å där laggade sidan idag å sen var allt fullt. Polaren har också bättre å där går det aldrig heller.
Så njaaa jag tror mer på botar.
 

BallyJ

Medlem
500/500 å bra dator å de går skit ändå här. Brorsan har ännu bättre å där laggade sidan idag å sen var allt fullt. Polaren har också bättre å där går det aldrig heller.
Så njaaa jag tror mer på botar.
Jag löste en köplats på Rousseau och en bokning av Jesuitengarten idag med min Macbook Air på min mammas trådlösa nätverk(100/10), tog dock bort Rousseau då jag fick tag i lite annat kul som hade blivit tillgängligt pga ej uthämtade bokningar.
 

Sonderlese

Medlem
Ni som är proffs här. Varför var det sånt tryck på Sir Winston. Den verkar ju gå att beställa på internationella siter till samma eller ev lägre pris?
Jag tror det rent av är spänningen som lockar! Var annanstans kan man få en sådan adrenalinkick i att köpa en flaska vin?! Systembolagets lanseringar slår allt med känslomässiga höga toppar och djupa dalar!!!
 

Pontus

Medlem
500/500 å bra dator å de går skit ändå här. Brorsan har ännu bättre å där laggade sidan idag å sen var allt fullt. Polaren har också bättre å där går det aldrig heller.
Så njaaa jag tror mer på botar.
Det är inte värt det skulle jag säga. Det går att köpa samma saker från andra källor för ungefär samma priser. Det är snarare en kombination av många som klickar samtidigt och en inte helt fungerande webbsida.

Jag har 1000 Mbit/s, kabel, superkort svarstid, snabb dator, Chrome. Brukar kunna klicka hem det jag vill, men brukar inte satsa på objekt i extremt begränsad upplaga.
 

MartinBz

Medlem
Jag tänker att ett av problemen måste ju också vara att de har så otroligt små upplagor av vissa viner? T.ex. de von Winning som släpptes igår, finns det någon anledning att de bara hade 12-36 flaskor av dessa viner, som inte är särskilt exklusiva? De har ju funnits på den europeiska marknaden ett tag, dessutom.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Toppen