Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 16 februari 2023

Dovberg

Medlem
Jag körde med 8 (!) konton. Vi var sex pers som klickade. Två med mobil samtidigt. Fick en flaska så jag är ändå glad men detta var det sjukaste WL släpp jag har varit med om under alla år. Värre än när man skulle klicka hem diverse DRC viner eller Ravenau. Raveneau nästa vecka kommer jag inte ens att försöka med. Alltför stressigt.
 

Magikern

Medlem
Sällan man ser ett helt släpp blir fullbokat men så vart det idag. Ingen flaska kvar alls av något som släpptes.

Det knasiga är att vissa av vinerna förmodligen inte varit slutsålda förrän om en månad om det varit ett småpartisläpp. Folk har bokat grejer de inte har råd med eller inte vill ha i rätt många fall.
 

matage

Medlem
Om man kollar utfallet här känns det som om de tre huvudvariablerna är Ping, Klickhastighet (script eller muskler) och Systembolagets PoS hemsida där min gissning är att det sistnämnda är den största påverkansfaktorn i sammanhanget ;)
 

Martinski

Medlem
Om man kollar utfallet här känns det som om de tre huvudvariablerna är Ping, Klickhastighet (script eller muskler) och Systembolagets PoS hemsida där min gissning är att det sistnämnda är den största påverkansfaktorn i sammanhanget ;)

Tror det bara var 100% röta som gällde. Och de som hade turen med sig när de klickade exakt på nanosekunden samtidigt som alla andra fick, vi andra inte. Helt enkelt.
 
Jag tycker ändå det känns positivt att så många lyckades få en flaska. Det bevisar ju iaf att de som använde bot:ar inte lyckades! (fullt ut) :)
Vi vet ju ingenting om bot-användandet så den slutsatsen tycker jag inte att vi kan dra.
Det vi vet är att ganska många lyckades klicka hem en flaska manuellt (positivt såklart) och att @Pontus lyckades plocka en flaska med sitt skript.
Även om vi bara har data på ett fall där tekniskt hjälpmedel använts i Krug-lanseringen så tyder ju det på att det ger en fördel.
 
Vi vet ju ingenting om bot-användandet så den slutsatsen tycker jag inte att vi kan dra.
Det vi vet är att ganska många lyckades klicka hem en flaska manuellt (positivt såklart) och att @Pontus lyckades plocka en flaska med sitt skript.
Även om vi bara har data på ett fall där tekniskt hjälpmedel använts i Krug-lanseringen så tyder ju det på att det ger en fördel.
Jag känner själv till en handfull fall med script, och jag tror inte alla erkänner heller. Själv fick jag ingen flaska, men överväger det i framtiden. Det är inte helt juste, men det är monopolets effekt.
 

BallyJ

Medlem
Jag får det till 26 st flaskor Krug för forumet varav 1 st med script. Självklart kan några sitta med script utan att säga det men nästan 90% av flaskorna verkar ha gått åt annat håll. Jag tror mer på att konkurrensen och intresset har ökat enormt de sista åren, så sent som 2020 kändes det som att man kunde välja och vraka utan att stressa och köpa precis det man ville ha. Kommer ihåg att jag fick 6+6 st 2016 Canonica utan problem men blev helt utan vid släppet av 2018 i år☹️
 

ZQT

Medlem
Jag får det till 26 st flaskor Krug för forumet varav 1 st med script. Självklart kan några sitta med script utan att säga det men nästan 90% av flaskorna verkar ha gått åt annat håll. Jag tror mer på att konkurrensen och intresset har ökat enormt de sista åren, så sent som 2020 kändes det som att man kunde välja och vraka utan att stressa och köpa precis det man ville ha. Kommer ihåg att jag fick 6+6 st 2016 Canonica utan problem men blev helt utan vid släppet av 2018 i år☹️
Undertecknad + en vän till mig som också lyckades med varsinn Krug med vanligt klickeri
 

Mexikanaren

Medlem
Jag får det till 26 st flaskor Krug för forumet varav 1 st med script. Självklart kan några sitta med script utan att säga det men nästan 90% av flaskorna verkar ha gått åt annat håll. Jag tror mer på att konkurrensen och intresset har ökat enormt de sista åren, så sent som 2020 kändes det som att man kunde välja och vraka utan att stressa och köpa precis det man ville ha. Kommer ihåg att jag fick 6+6 st 2016 Canonica utan problem men blev helt utan vid släppet av 2018 i år☹️
Räkna med 1 extra på mig (totalt 2) då även en närstående till mig klickat hem en extra flaska till mig utan att berätta!
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Hur gick det för forumets champagnekung aka @Crist(al)ian 77 ? Lyckades du klicka hem någon Krug?? :)
Var upptagen med arbete så svaret blir nej. Fast jag har ändå lyckats komma över en flaska från en vänlig forumit.:D

Till alla som inte kom över 2008an köp GC istället, den är roligare ung och blir inte sämre med ålder heller... Bävar för framtida priserna på Krug nu, känns som det kommer spåra fullständigt.
 
Toppen