Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 16 februari 2023

Mexikanaren

Medlem
Jag får det till 26 st flaskor Krug för forumet varav 1 st med script. Självklart kan några sitta med script utan att säga det men nästan 90% av flaskorna verkar ha gått åt annat håll. Jag tror mer på att konkurrensen och intresset har ökat enormt de sista åren, så sent som 2020 kändes det som att man kunde välja och vraka utan att stressa och köpa precis det man ville ha. Kommer ihåg att jag fick 6+6 st 2016 Canonica utan problem men blev helt utan vid släppet av 2018 i år☹️
Skulle även gissa att det är människor i Sverige som får betalt för varje flaska de klickat hem av X personer utomlands.
Systembolaget har ju en tendens till att lansera ganska många exklusiva viner långt under vad flaskorna ligger på för pris internationellt (gäller både vin & whisky)

Så skulle bli högst förvånad om inte några av flaskorna gick till denna typen av "köpare" heller
 

A77

Medlem
hur funkar det när en flaska inte blir upphämtat, kommer denna flaska till ll allmänheten? För köplats får ju flaskorna som folk glömmer att boka innan 12?
 

Martinski

Medlem
hur funkar det när en flaska inte blir upphämtat, kommer denna flaska till ll allmänheten? För köplats får ju flaskorna som folk glömmer att boka innan 12?

Så är det ju annars.. den hamnar ju i butiken där den inte hämtas ut. Comtes 2012 fanns ju ute i flera butiker häromsenast.

Denna finns ju kvar i en butik också

Så har man mycket tur så kanske den finns en butik nära en om 2-3 veckor eller så. De håller ju flaskan 2 veckor åt en efter den kommer fram.
 
  • Like
Reactions: A77

Swedish

Medlem
Så är det ju annars.. den hamnar ju i butiken där den inte hämtas ut. Comtes 2012 fanns ju ute i flera butiker häromsenast.

Denna finns ju kvar i en butik också

Så har man mycket tur så kanske den finns en butik nära en om 2-3 veckor eller så. De håller ju flaskan 2 veckor åt en efter den kommer fram.
Nja. Är det köplats så ska butiken returnera flaskan till depån som vidare skickar den till första plats i kön. Är det ingen kö så kan butiken behålla flaskan.

Sen är det många butiker som inte pallar med/vet om den rutinen och bara behåller flaskan om den inte blir uthämtad.
 

Oscarsvin

Medlem
Har någon av er varit med om detta tidigare? Jag klickade som en dåre och lyckades få tilldelning på ett av vinerna från Cathiard förra torsdagen. Bekräftade bokningen snabbt och tänkte att flaskan va min. Men igår när bekräftelsemejlet kom om att flaskan ska ha beställts så fick jag istället att jag har kvar min köplats? Och igen jag är HELT säker på att jag fick tilldelning och inte en köplats i torsdags. Har någon varit med om samma?
 

A77

Medlem
Har någon av er varit med om detta tidigare? Jag klickade som en dåre och lyckades få tilldelning på ett av vinerna från Cathiard förra torsdagen. Bekräftade bokningen snabbt och tänkte att flaskan va min. Men igår när bekräftelsemejlet kom om att flaskan ska ha beställts så fick jag istället att jag har kvar min köplats? Och igen jag är HELT säker på att jag fick tilldelning och inte en köplats i torsdags. Har någon varit med om samma?
Bekräftelsemail för köplats? Tror flaskan är påväg till dig, logga in och kolla på dina beställningar.
 

Oscarsvin

Medlem
Bekräftelsemail för köplats? Tror flaskan är påväg till dig, logga in och kolla på dina beställningar.
Kanske va lite otydlig. På hemsidan stod det att jag hade fått tilldelning men mejlet som kom så stod det köplats trots att hemsidan sa att jag fick tilldelning och att jag hade drycken i varukorgen.
 

A77

Medlem
Kanske va lite otydlig. På hemsidan stod det att jag hade fått tilldelning men mejlet som kom så stod det köplats trots att hemsidan sa att jag fick tilldelning och att jag hade drycken i varukorgen.
Märkligt, men står det ”förbereds” när du går in på ditt konto sen ”mina beställningar”?
 

Jesper L

Medlem
Fick info att min flaska är på g nu till det facila priset 2791kr. Liten sänkning tackar man ju inte nej till ;)
 
Toppen