Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 2 december 2021

MacX

Medlem
Sorry, barn och barnbarn i år blir det bara julklappar till morfar själv:rolleyes:! Men jösses vilka klappar om man har lite tur med sig;).
 

Mexikanaren

Medlem
Comtes Rosé 2008 upp 600 riksdaler (2395) jämfört med 2007 som fortfarande finns kvar på bolaget (1795).
Värt skillnaden om man nu skulle vilja prova en Comtes Rosé?
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Comtes Rosé 2008 upp 600 riksdaler (2395) jämfört med 2007 som fortfarande finns kvar på bolaget (1795).
Värt skillnaden om man nu skulle vilja prova en Comtes Rosé?
Nej det tror jag inte. Jag dricker hellre vanlig Comtes 2007 än 08 i dagsläget om jag måste dricka Comtes. Troligtvis gäller samma för rosé. 07 har dessutom fler år på korken vilket är positivt.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Nej det tror jag inte. Jag dricker hellre vanlig Comtes 2007 än 08 i dagsläget om jag måste dricka Comtes. Troligtvis gäller samma för rosé. 07 har dessutom fler år på korken vilket är positivt.
Jag hade tvärtom upplevelse gällande vanliga.
08 drack så vackert medans 07 var ”tight like a tiger” som Austin Powers skulle säga .
 

Martin F

Medlem
Nej det tror jag inte. Jag dricker hellre vanlig Comtes 2007 än 08 i dagsläget om jag måste dricka Comtes. Troligtvis gäller samma för rosé. 07 har dessutom fler år på korken vilket är positivt.
Hur går åsikterna om comtes rosé generellt? Aldrig prövat men känns som dags med 2008. Å andra sidan hoppade jag Billecart-Salmon Elisabeth 2008 av budgetskäl (som jag nu ser finns kvar på pkhuset).
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Hur går åsikterna om comtes rosé generellt? Aldrig prövat men känns som dags med 2008. Å andra sidan hoppade jag Billecart-Salmon Elisabeth 2008 av budgetskäl (som jag nu ser finns kvar på pkhuset).
Om Comtes Rosé har samma kvalitet som BdBn så är det nog bra. Men för priset… nja..
lägg till dubbelt så har du en Salon
 

LeChat

Medlem
Comtes Rosé 2008 upp 600 riksdaler (2395) jämfört med 2007 som fortfarande finns kvar på bolaget (1795).
Värt skillnaden om man nu skulle vilja prova en Comtes Rosé?
Hur går åsikterna om comtes rosé generellt? Aldrig prövat men känns som dags med 2008. Å andra sidan hoppade jag Billecart-Salmon Elisabeth 2008 av budgetskäl (som jag nu ser finns kvar på pkhuset).
Jag har bara druckit en ung 2006 vilken jag minns som bra och med potential.
Årgång 2007 får höga betyg av både amatörer och proffs. Har själv haft, eller har, funderingar på att skaffa ett par flaskor. Hade nog inte för egen del tänkt att jag skulle dricka varken 2007 eller 2008 i närtid. Om det sen är värt att lägga 600:- mer på 2008an lär man ju inte få facit på förrän om 10- 15 år. Men om inte omdömena är helt felaktiga så känns det som att 2007 skulle kunna vara riktigt bra. Fast det är svårt att värja sig mot 2008-hypen.
 
Toppen