Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 22 april 2021

Foodcoma

Medlem
Visste inte hur man svarar direkt på frågan ovan med ditt citat, så skriver ett nytt inlägg medan vi lär oss funktionerna. :)
Nej, tyvärr lanseras inga AP 5 från årgång 2019. Vi missade tyvärr också deras Domprobst Kabinett, där vi inte ens kunde köpa en enda flaska - ens till oss själva. Trösten är att de andra är rätt så drickbara...om ni möjligtvis har sett recensionerna.

Under någon inlägg kan du klicka på knappen citera längst till höger för att svara liknande jag gjort på ditt inlägg nu :)
Tack för svar och håller givetvis till godo med övriga viner som släpps och fantastiskt med all information och kunskap som ni delar med er av kring vinerna, det uppskattas!
 

Mexikanaren

Medlem
Ny sida för webblanseringarna. Hoppas det här inte skiter ut sig totalt som det gjorde första gången med nya sidan för tillfälligt sortiment
 

john b

Medlem
Ny sida för webblanseringarna. Hoppas det här inte skiter ut sig totalt som det gjorde första gången med nya sidan för tillfälligt sortiment

Kan det egentligen göra större skillnad åt det sämre då?
Lotteri redan innan.
iofs om man blir tilldelad och sedan frånplockad godtyckligt sämre förstås
 

MarkusJ

Medlem
Kan det egentligen göra större skillnad åt det sämre då?
Lotteri redan innan.
iofs om man blir tilldelad och sedan frånplockad godtyckligt sämre förstås
Att det är svårt att få vad man vill ha för att halva Sverige sitter och klickar på väldigt få flaskor är väl inte ett systemfel, eller? Vad hade varit en bättre lösning?
 

john b

Medlem
Att det är svårt att få vad man vill ha för att halva Sverige sitter och klickar på väldigt få flaskor är väl inte ett systemfel, eller? Vad hade varit en bättre lösning?
Du tolkade mitt inlägg på ett annat sätt än vad jag avsåg. Jag var nog otydlig.

I vilket fall menade jag att de kan förändra hit eller dit i layout. Så länge det baseras på vad som kan klassificeras som ett förmodat rättvist lotteri skiter nog de flesta i design och laddtid och osmidighet.
Majoriteten kommer vara missnöjda i vilket fall.
 

MarkusJ

Medlem
Du tolkade mitt inlägg på ett annat sätt än vad jag avsåg. Jag var nog otydlig.

I vilket fall menade jag att de kan förändra hit eller dit i layout. Så länge det baseras på vad som kan klassificeras som ett förmodat rättvist lotteri skiter nog de flesta i design och laddtid och osmidighet.
Majoriteten kommer vara missnöjda i vilket fall.
Ah :) Känns bara som det allmänt varit mycket gnäll, men jag kan inte riktigt se vad som skulle vara ett bättre system. Visst, vissa har haft problem med inloggning osv, vilket ju bara ska funka - men själva upplägget i sig kan jag inte se någon direkt bättre lösning på.
 

Karl

Medlem
Hej!
Välkomna och tack för info!
Kommer ni lansera Keller igen framöver eller säljer ni endast dem till restaurang?
Mvh

Hej!
Vi på Origo Wine tänkte börja göra oss lite mer synliga för alla med passion för våra viner. Ett steg i den riktningen är att aktivera detta konto här på trevliga forumet finewines, där vi ser att våra viner ibland kommenteras. Ambitionen är att finnas tillgängliga för att kunna svara på frågor från de som vill veta mer om våra viner och vad som lanseras på Systembolaget. Vi har inte för avsikt att göra reklam för våra viner - de talar för sig själva - men vi hoppas kunna stå till förfogande med info då det efterfrågas. Efter bästa förmåga, kanske vi bör tillägga. Vi har ingen vana vid detta forum och det kan ta en stund innan vi lära oss navigera bland alla funktioner. I framtiden hoppas vi kunna använda forumet för att informera om våra produkter och kommande evenemang, som vinprovningar, sortimentsprovningar, besök av vinmakare, etc (när förhoppningsvis denna frustrerande pandemi är förbi) - enligt de regler som gäller för forumet.
Någon frågade om priserna möjligen har blivit högre från Willi Schaefer och det har de - från egendomen, vilket i sin tur påverkar priset ut till kunder. Vi försöker som alltid hålla mycket låga påslag, som mest ska täcka möjligen att hålla på med det här hobbyprojektet utan att vi ska behöva betala ur egen fick för att se till att vinerna hamnar i Sverige - ibland lyckas vi inte ens med det. Samtidigt tycker vi att det är en intressant och ibland frustrerande diskussion som uppstår bland alla vinälskare, att man dels vill se fler och bättre viner lanseras på Systembolaget, samtidigt som man tipsar varandra var man kan köpa dem för lite billigare på internet utomlands, där handlarna slipper samma kostnader för transporter, försäkringar, skatter och påslag från Systembolaget, som vi tyvärr inte kommer undan. Vi förstår lockelsen, men hoppas att alla förstår att ju större efterfrågan av våra viner som lanseras på Systembolaget, desto större möjligheter för oss att lansera både större volymer och sällsyntare flaskor - som i det här fallet, där vi lanserar några riktiga rariteter från Willi Schaefer.
Som bekant är deras AP-nummer nyckeln till att identifiera vinerna (förutom vingårdsnamnet så klart). Vi minns när det i en diskussion här på forumet något år tidigare, fanns kommentarer om att priset för deras Domprobst Riesling Spätlese hade ökat ovanligt mycket och kändes dyrt, när det i själva verket var den sällsynta (och dyrare) AP 5 som såldes och inte den vanligare AP 10. Så kan det bli ibland. :) Med vår närvaro här, hoppas vi kunna erbjuda information direkt från producenten.
 

Origo Wine

Leverantör
Hej!
Tvärtom! Nästan allt vi får från Keller går till Systembolaget. Det kommer ett helt pärlband av olika Keller framöver. Dock...de kommer inte värma hyllorna länge, så det gäller att vara snabb. En del är dessutom webb-lanseringar.


Hej!
Välkomna och tack för info!
Kommer ni lansera Keller igen framöver eller säljer ni endast dem till restaurang?
Mvh
 

Mexikanaren

Medlem
Bara att vänta nu och hoppas på några släpper sina flaskor så man kan få sina köplatser igenom.
@Patrik Sellin provning av Catena Zapata fick mig även att boka 2st River Stones så ska bli intressant!
upload_2021-4-22_10-12-31.png
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Blev för en gång skull jackpot! :D

1x Domprobst Riesling Auslese AP 14
1x Wehlener S Spätläse
1x Wehlener S Auslese
2x Himmelreich Auslese AP 9

PS: Denna gång hade det inget med serverping eller att man sitter i Norrland på halvdassig lina när man fick 1/6 Ap 14 ;)
 

Mexikanaren

Medlem
Blev för en gång skull jackpot! :D

1x Domprobst Riesling Auslese AP 14
1x Wehlener S Spätläse
1x Wehlener S Auslese
2x Himmelreich Auslese AP 9

PS: Denna gång hade det inget med serverping eller att man sitter i Norrland på halvdassig lina när man fick 1/6 Ap 14 ;)
Damn you, 14 var den jag ville ha mest av allt. Hoppas den får spendera en god tid i källaren innan den öppnas ;)
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Damn you, 14 var den jag ville ha mest av allt. Hoppas den får spendera en god tid i källaren innan den öppnas ;)
Hade en bulvan till på 14, men han fick nöja sig med köplats..
Jag sa precis till frun "Denna blir dödsbädds-rieslingen". :D
Willi Schaefer är både min och fruns favorit riesling, så dessa flaskor kommer tas hand om korrekt!
 

Mexikanaren

Medlem
Så 2/6 till finewines.se! Fan vad starkt ;)
Hoppas bara det blir 3/6 innan allt är färdigt :eek: Körde du även med mobilen denna gång för att testa eller skippade du den denna runda?

Willi Schaefer är både min och fruns favorit riesling, så dessa flaskor kommer tas hand om korrekt!
Samma för mig, därför det blir obligatoriskt att köpa 2(+) lådor av deras kabinett när den kommer ut!
 
Toppen