Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 7 februari

Vad vi har är kanske ett statistiskt underlag på hur många som köper antingen 1) något man har testat tidigare eller 2) ett prestigevin - hellre än ett ”feltryck”. Själv klickade jag på Pettenthal Auslese eftersom det fanns färre av den men den kan ju vara bra lik DR fast dyrare... Sucker me.
Om det var menat till mig så hade jag dock ägnat en del tid åt att läsa på om vinerna. Att det blev just den jag köpte var för att jag var lite sen med att logga in och det vinet var det som var tillgängligt när bokningen öppnades. Är väldigt väl medveten om vad jag köpte i "panik" men var väl inte det vinet jag var mest sugen på mestadels pga min vinbudget. Är väldigt nöjd med mitt inköp trots allt och hoppas på att kunna starta en ny vertikal på detta vin.
 
Om det var menat till mig så hade jag dock ägnat en del tid åt att läsa på om vinerna. Att det blev just den jag köpte var för att jag var lite sen med att logga in och det vinet var det som var tillgängligt när bokningen öppnades. Är väldigt väl medveten om vad jag köpte i "panik" men var väl inte det vinet jag var mest sugen på mestadels pga min vinbudget. Är väldigt nöjd med mitt inköp trots allt och hoppas på att kunna starta en ny vertikal på detta vin.
För att hjälpa dig på traven rekommenderar jag Westhofener KR som jag skrev om tidigare. Det är en GG i praktiken och med största sannolikhet den enda gången just det vinet görs.
Abst E GG kan nog bli väldig svår att få tag på i framtiden.
 

Sebran

Medlem
Jag var inne och klickade eftersom jag aldrig varit med i en webblansering tidigare och ville testa hur det funkar inför senare webblanseringar med flaskor som jag är ännu mer intresserad av. Det gick rätt OK ändå, lyckades klicka hem en Hubacker 2016 och en Pettenthal Auslese 2012. Ska försöka läsa på om det är något jag vill behålla eller släppa. Någon som har druckit dessa och kan ge några råd?
 
För att hjälpa dig på traven rekommenderar jag Westhofener KR som jag skrev om tidigare. Det är en GG i praktiken och med största sannolikhet den enda gången just det vinet görs.
Abst E GG kan nog bli väldig svår att få tag på i framtiden.

Läste om den tidigare inatt men de betyg som angetts föll mig inte riktigt i smaken. Rolig raritet men kanske tråkigare att dricka för min del. Angående eventuella komplikationer att påbörja en ny vertikal får väl tiden avslöja. För nu är jag dock nöjd med mitt inköp.
 

Skrutt

Medlem
Om det var menat till mig så hade jag dock ägnat en del tid åt att läsa på om vinerna. Att det blev just den jag köpte var för att jag var lite sen med att logga in och det vinet var det som var tillgängligt när bokningen öppnades. Är väldigt väl medveten om vad jag köpte i "panik" men var väl inte det vinet jag var mest sugen på mestadels pga min vinbudget. Är väldigt nöjd med mitt inköp trots allt och hoppas på att kunna starta en ny vertikal på detta vin.
Menat till dig? Nä, jag skrev ”statistiskt underlag” och du är ju endast 1 person.:)
 
Last edited:

KimHartman

Medlem
Tråkigt att Keller bara blir dyrare och dyrare. Westhofener KR och Abtserde Spätlese, två av varje, blev det för min del. Har redan Hubacker och Kirchspiel. Abtserde GG har passerat gränsen för vad det är värt tycker jag.
 
Toppen