Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Zinfandel

Sonderlese

Medlem
Kollade med Bedrock och deras importör i Sverige är Jörgen på Brixwine.se

Kolla gärna med honom om han får in nån av deras Sky Zinfandel - den är väl värd varenda krona om ni kan snärja en.
Tack för denna upplysning! Jag har båda skrivit till Brix Wine och gjort en förfrågan via Systembolagets Privatimport. Men jag fruktar att priset är fullständigt avskräckande.

Förövrigt skall jag hämta mina flaskor 2020 Faun Zinfandel och 2021 Mariedam White Zinfandel idag!
 
Trådskapare
Adam Frisch

Adam Frisch

Vinmakare
Tack för denna upplysning! Jag har båda skrivit till Brix Wine och gjort en förfrågan via Systembolagets Privatimport. Men jag fruktar att priset är fullständigt avskräckande.

Förövrigt skall jag hämta mina flaskor 2020 Faun Zinfandel och 2021 Mariedam White Zinfandel idag!
Va kul! Trodde den inte släpptes förräns den 2:a Juni.

Den röda gör sig väl med en liten dekant.
 

mackan92

Medlem
Tack för denna upplysning! Jag har båda skrivit till Brix Wine och gjort en förfrågan via Systembolagets Privatimport. Men jag fruktar att priset är fullständigt avskräckande.

Förövrigt skall jag hämta mina flaskor 2020 Faun Zinfandel och 2021 Mariedam White Zinfandel idag!
Gick in på deras hemsida och kolla på deras "Vinlista". Priserna antar jag är exkl moms. Se bild nedan

1685080389512.png



 

Sonderlese

Medlem
Kollade med Bedrock och deras importör i Sverige är Jörgen på Brixwine.se

Kolla gärna med honom om han får in nån av deras Sky Zinfandel - den är väl värd varenda krona om ni kan snärja en.
Jag fick svar från Brix Wine idag, de har inte Sky Zinfandel. :(

Men! Vi har dig @Adam Frisch som har en hög ambition och fina förebilder att tillverka rätt typ av Zinfandel som heter duga!!! :D

Hur blir det med nästa års leverans av Sabelli-Frisch Zinfandel viner, vad kan vi vänta oss?
 
Trådskapare
Adam Frisch

Adam Frisch

Vinmakare
Vi får se. Skickar mina nya Zinfandels (och en del annat) till importören nu nästa vecka, får se om SB nappar till hösten. Jag är väldigt nöjd med båda, så nån av dom borde falla i smaken, hoppas jag. Jag har också tagit över bruket av en 2.5 acre gammal Zin vingård i Lodi, så jag är hängiven druvan!

Vad gäller Bedrock, så är alla deras alster solida. Heritage är alltid fin, alla Zins är fina. Nervo är fin och Schmiedt Rd är vingården nästdörrs till Kirschenmann, som både Turley och en massa andra gör utfinna Zins från. Så även där kan man vara rätt säker på att det är bra (jag har själv inte haft Schmiedt Rd). En av dom absolut bästa Zins nånsin är Precedent från just Kirschenmann. Otroligt vin.
 
Toppen