Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

Robbes

Medlem
Blev ett sexpack Gosset från dagens släpp och så väntar jag in en låda Hugot M18.
Lite förvånad över det obefintliga trycket på Orpale 12, men å andra sidan fick den ju en hyfsad prisuppgång från -08'orna..
Gosset var poppis, kommer det påfyllning till webblagret, eller ska man jaga iväg till butik i em?
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Väldigt trevlig dag på bolaget idag 😍🍾
20231213_124722.jpg
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Härligt! Sådana inköp gillar man! Jag har ingen aning om varken producent eller vinet, men härligt när man hittar något man verkligen tycker om.
Aa verkligen. En liten producent som ligger i hautervillers(eller hur de stavas).
När man är på provning där så sitter man och kollar ut över vinrankorna vid panoramafönster. Väldigt trevligt.
 

LeChat

Medlem
IMG_5560.jpeg

Lallier R.020

Smakade igår på Lallier Grand Rosé Brut som jag köpte nyligen. Tyckte att den var RIKTIGT bra för sitt pris (335 kr) så nyfikenheten fick mig att även buda hem några flaskor av denna från Lallier.

R020 innehåller 81% från 2020 och 19% från årgångarna -18 och -19. Fina årgångar!
51% Chardonnay och 49% PN.
Gav 174€ allt inkluderat.
 

matage

Medlem
Såg att FVL har 4-5 årgångar av Marguet Sapience för beställning nu för 1495:- (1995- för Oenotheque).
Har själv bara druckit en då lite för ung -07 av vinet men det imponerade tillräckligt för att jag med den i minnet skulle lägga en beställning på några -13.
Betalade 1333:- för mina 07 i Januari 2017 så 1495:- nu för -13's känns plötsligt rimligt/billigt jmf med övriga prestigers ökning.

Men nu är det banne mig köpstopp för resten av året...
 
Såg att FVL har 4-5 årgångar av Marguet Sapience för beställning nu för 1495:- (1995- för Oenotheque).
Har själv bara druckit en då lite för ung -07 av vinet men det imponerade tillräckligt för att jag med den i minnet skulle lägga en beställning på några -13.
Betalade 1333:- för mina 07 i Januari 2017 så 1495:- nu för -13's känns plötsligt rimligt/billigt jmf med övriga prestigers ökning.

Men nu är det banne mig köpstopp för resten av året...
Bra pris, ligger på EUR 150 på plats hos Marguet.
 
Såg att FVL har 4-5 årgångar av Marguet Sapience för beställning nu för 1495:- (1995- för Oenotheque).
Har själv bara druckit en då lite för ung -07 av vinet men det imponerade tillräckligt för att jag med den i minnet skulle lägga en beställning på några -13.
Betalade 1333:- för mina 07 i Januari 2017 så 1495:- nu för -13's känns plötsligt rimligt/billigt jmf med övriga prestigers ökning.

Men nu är det banne mig köpstopp för resten av året...
Vad är FVL? :)
 
Toppen