Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

Hardolph

Medlem
20231220_180148.jpg

Skulle haka på tåget och köpa en M18. Men det missade jag tydligen. Resterande flaskor kom idag iallafall.

Förvånansvärt smidigt.
 

mackan92

Medlem
Har en fråga, vet inte om det passar in i tråden och om inte en diskussion. Av det årgångar som finns på Systembolaget idag av prestige-champagner vilka årgångar kommer härnäst?

Tänker ex, kommer Dom Perignon 2014? Bollinger GA 2015? Winston 2016?

Någon som vet? Eller vart kan man ta del av framtida releaser?
 

Lennart

Medlem
Har en fråga, vet inte om det passar in i tråden och om inte en diskussion. Av det årgångar som finns på Systembolaget idag av prestige-champagner vilka årgångar kommer härnäst?

Tänker ex, kommer Dom Perignon 2014? Bollinger GA 2015? Winston 2016?

Någon som vet? Eller vart kan man ta del av framtida releaser?
Bollinger LGA 2015 släpps i slutet av mars om jag fattat det rätt.
 

LeChat

Medlem
IMG_5588.jpeg

2012 Lanson Le Vintage

Tredje gången jag budar hem några flaskor av denna. De första flaskorna var degorgerade 2018 och andra gången blev det 2020 så misstänker att även dessa är deg. 2020.

Har druckit en flaska deg. 2018. Riktigt bra! Elegant och med fantastisk syra.
Köpte dessa för ca 530:- inkl. frakt och på SB tar de 899:-
 

Gargoyle

Medlem
Hej alla initierade!
Jag behöver råd kring vilken champagne jag ska öppna om några dagar, valet står mellan dessa:

Krug grande cuvée 169 édition
Pol Roger cuvee sir winston churchill 2012
Dom Perignon 2008

Vilken är mest tillgänglig av dessa? Är det någon man bör avvakta flertalet år med att öppna? alla åsikter uppskattas innerligt!
 
Toppen