Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Silenos

Medlem
Jag har inte riktigt kunna släppa Accomasso, så det fick bli påfyllning av hans Barolo Rocche riserva 2006 också. Jag hade ju ändå hade ångan uppe...
 

Winerer

Medlem
Jag dricker alldeles för lite rödvin. Mottager mer än gärna tips på goda rödviner. Helst inte för kraftiga av lakrits och för mörka bär. Annars öppen för att testa mig fram.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Trots rådande köpstopp kunde jag inte låta bli att beställa en låda Paul Déthune Cuvée à l'Ancienne 2007
från Franska vinlistan.
var precis och testade den!
Netterberg hade tydligen skrivit fel då det är 2006! Den är grym redan från start! vädligt stor och fet bara en lite väl pigg syra och bitig frukt som stör men överlag en vädligt kraftig o maffig upplevelse som jag tycker funkar redan från start mycket bra köp :)
 

Håkan

Medlem
Delas Freres domaine des Tourettes Hermitage-2012

Funderar på att korka upp den i helgen. Lite tanniner har ingen dött av. Antar att den inte är överdrivet svårtillgänglig idag.:)
Brukar vara rätt öppen historia, skall nog dyka ner i källarn i helgen och plocka upp någon äldre variant, 2012orna får nog stå på tillväxt ett tag. Kom gärna med kommentar, jag kanske kommer på andra tankar.
 
Trådskapare
A
var precis och testade den!
Netterberg hade tydligen skrivit fel då det är 2006! Den är grym redan från start! vädligt stor och fet bara en lite väl pigg syra och bitig frukt som stör men överlag en vädligt kraftig o maffig upplevelse som jag tycker funkar redan från start mycket bra köp :)

Netterberg har skrivit rätt. Det är L'Ancienne med 2007 bas som kommer att säljas. På provningen tog herr Netterberg med 2006 då det inte finns tillräckligt med flaskor och flaskor från en tidigare skeppning användes för provningen.

Det kommer för övrigt 60 flaskor (av totalt 1000 producerade) till Sverige.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Netterberg har skrivit rätt. Det är L'Ancienne med 2007 bas som kommer att säljas. På provningen tog herr Netterberg med 2006 då det inte finns tillräckligt med flaskor och flaskor från en tidigare skeppning användes för provningen.

Det kommer för övrigt 60 flaskor (av totalt 1000 producerade) till Sverige.
Mjaha då lura han mig ;)
 

Magikern

Medlem
Brukar vara rätt öppen historia, skall nog dyka ner i källarn i helgen och plocka upp någon äldre variant, 2012orna får nog stå på tillväxt ett tag. Kom gärna med kommentar, jag kanske kommer på andra tankar.

Det luriga är väl lite om vinet går in i tunneln om några år. 2010:eek:rna från Hermitage är väl på väg in i tunneln nu i många fall?
 

doda

Medlem
Kommer dubbelkolla
Jag talade med JaN i morse, och det är korrekt. Det är 2007 som säljs, och på provningen (som jag tyvärr inte kunde vara med på), provades 2006. Det blir förhoppningsvis en skön påfyllning av Paul Dethune i vinkällaren. Beställningen är skickad iallafall, och det brukar alltid vara säkra leveranser.
 

Silex

Medlem
var precis och testade den!
Netterberg hade tydligen skrivit fel då det är 2006! Den är grym redan från start! vädligt stor och fet bara en lite väl pigg syra och bitig frukt som stör men överlag en vädligt kraftig o maffig upplevelse som jag tycker funkar redan från start mycket bra köp :)

Provade du även vintage 2005? Kan du (eller någon annan som var där) avge ett omdöme om den?
 
Toppen