Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Johan Ö

Medlem
vill minnas att jag själv beställt från Atom men kan inte komma på vad jag beställt. Hur som så går detta att läsa på sidan :).

ATOMWINE er registrerad distansförsäljare af vin og kan derfor lovligt sende til Sverige.
Vi sender til SVERIGE med DHL. Når du bestiller vælger du "Forsendelse til Sverige (DHL)" som leveringsmetode.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Kikade in på atomwine.dk igår för att rycka några Keller 2016. Vet du om sidan är pålitlig och om frakt går smidigt till Sverige?
Jag har aldrig haft några problem med Atomwine, däremot har jag aldrig heller beställt hem till Sverige utan hämtat när jag varit Danmark (på lagret eller skickat till hotell).
 

Per Stade

Lege artis
Min aldrig upphörande utforskning av Chablis gjorde att jag snabbt som en reptil beställde ett par flaskor av Chablis Grand Cru Les Preuses 2007 från La Chablisienne.

Genom åren har jag druckit en hel del äldre chabliser men tyvärr har alltför många varit oxiderade. Och unga har de ofta lite för
mycket syra t.o.m för ett syramonster som jag.
Häromsistens släpptes Chablis Premier Cru Fourchaume 2009, som var riktigt bra och eftersom Les Preuses i min mun har varit bättre än Les Clos måste jag bara prova.
 

sunqan

Vinös
Kikade in på atomwine.dk igår för att rycka några Keller 2016. Vet du om sidan är pålitlig och om frakt går smidigt till Sverige?

Jag brukar beställa 3-4 gånger om året och det har i princip alltid funkat bra. Den enda gång det mankerat var när tom glömde maila trackingnumret...
Leverans med dhl, vinerna brukar skickas inom ett par dar. Dhl skickar ett sms där man kan välja om man vill hämta på servicepunkten (i mitt fall en videobutik som har öppet till 23 alla dar i veckan)
 

sunqan

Vinös
Nu ska jag säga att jag inte är helt säker, men jag tror att du måste själv hämta varorna på en adress i Danmark.
Han är registrerad som distanshandlare och betalar svensk moms och alkoholskatt. Frakten är 130 danska för 12 flaskor.

Om jag minns rätt gjorde han "fel" i början, och skattemyndigheten var på honom (liksom carlo merolli).
 

gece

Man vänjer sig.
Har varit i Portugal och det har inte blivit mycket vin, men hittade en flarra på flygplatsen och kan villigt erkänna att det var etiketten som gjorde det.
14954815823091838173529.jpg

2014 Adega da Cartuxa Pêra-Manca Branco
Baksidan har inte lika mycket medeltida träsnitt men berättar att det är en blend av Antão Vaz och Arinto, delvis fatjäst och har 12 månader på jästen. Någon som är bekant med producenten (eller druvorna, kan inte minnas att jag hört om dem innan), vad har jag köpt? :)
 
Toppen