Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Lite fynd från Ålandskryssning.
Pol Roger 307kr (415kr sb)
Roederer 309kr (419kr sb)
C H (2008 bas) 279kr (457kr sb)
CdP 259kr (350kr sb)
C C Riserva 139kr (219kr sb)
 

Attachments

  • IMG_4158.JPG
    IMG_4158.JPG
    37 KB · Visningar: 211

Gomseglet

Medlem
Den var inte jättedyr och såg ensam ut på bolaget, så en 2015 Jean Biecher Riesling Grand Cru Rosacker slank med hem.
Hittar inte så mycket om producent eller vin på nätet - vet någon här om den är något att ligga på?
 
Såg att Failla chard (Haynes?) coombsville och keefer ranch pinot skulle "släppas" på BS idag kl tio. Någon minut efter tio klickade jag hem en beställning, fick ok på den men sen ett sms att den var tillfälligt slut hos leverantören... deja vu känsla på den...
Istället blev det en flaska cartology och en flaska vit st Joseph från Francois Villard.
 
Såg att Failla chard (Haynes?) coombsville och keefer ranch pinot skulle "släppas" på BS idag kl tio. Någon minut efter tio klickade jag hem en beställning, fick ok på den men sen ett sms att den var tillfälligt slut hos leverantören... deja vu känsla på den...
Istället blev det en flaska cartology och en flaska vit st Joseph från Francois Villard.
Satan i gatan vad jag trött jag är på dessa "lockbeteslanseringar" på BS! Nu sms om att cartology också är "tillfälligt slut hos leverantör". Nån borde styra upp detta på Systembolaget. Eller så borde nån anmäla till Konsumentverket.
 

MartinE

Medlem
Är på en roadtrip i Europa för tillfället och stannade vid en Leclerc (fransk livsmedelskedja) utanför Metz för att köpa lite jordnötter och vatten. Det visade sig att de hade en oväntat bra vinavdelning. Jag kom ut med en Cuvée William Deutz 1998 och en halvflaska d'Yquem 1999! :)
 

sunqan

Vinös
Är på en roadtrip i Europa för tillfället och stannade vid en Leclerc (fransk livsmedelskedja) utanför Metz för att köpa lite jordnötter och vatten. Det visade sig att de hade en oväntat bra vinavdelning. Jag kom ut med en Cuvée William Deutz 1998 och en halvflaska d'Yquem 1999! :)
Ja, du set hur illa det skulle bli om systembolagets monopol skulle avskaffas - bara gammalt avslaget bubbel och sötslisk.
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
barbaresco marchesi di barolo.jpg

har varit lite slö med att lägga upp viner på sistone. Ikväll blev det i alla fall en Barbaresco 2012 från Marchesi di Barolo på Geographer Cafe i Malacca - med tanke på utomhustemperaturen var ishink ett måste. Bra tanniner, kanske lite överdriven frukt? Lakrits och garvat läder.

La den i fel ämne - får skylla på att jag har varit lat på sistone
 
Last edited:

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Plockade upp den här på Aperitiv (en av två butiker) i Nice förra veckan. Enligt försäljaren hade de fått köpa en låda om sex flaskor, då den här champagnen annars bara går till två (?) restauranger i champagne och således bara kan köpas där. Jag vet inte riktigt huruvida det stämmer då CT pekar på att flera har den hemma, men för 35 EUR verkade det som ett schysst köp! Ser fram emot att testa senare i sommar!

SdRiWgE.jpg
 
Toppen