Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

matage

Medlem
Köpstopp - jo tjena...

Heathrow T2 har Krug 02 inne igen. Och de gav 10pund (eller om det var 10% - lite oklart efter att ha sprungit på My Guy at Heathrow som bjöd på Rom) på alla köp över 150gbp

Så de erbjöd sig glatt att splitta mitt köp på 1 Krug 02 och 1 Krug Rose på två separata notor :)
 

Carlsson

Medlem
IMG_1794.JPG

Pizzavin som får ligga till sig något år. Riesling till kvällens räkor.
 

grappa

Medlem
Cuvee St Catherine, GC Riesling, Domaine Weinbach, 2015. Världens bästa Riesling har tyvärr ökat i pris nu 529 SEK/st, 2010an kom jag över för 319 SEK/st, inköpt 2013. (10% påslag per år hade landat på 467 SEK/st.)
Paul Cluver Seven Flags Chardonnay. Har fått bra recensioner, måste testa.
 

Magikern

Medlem
Borde finnas i alla fall 100 flaskor av de ursprungliga 360 som ännu inte gått till butiker/webbsaldo än så håll utkik i veckan.

Jag har provat en flaska och den gav inte mersmak. Gott om man gillar inställsamma viner dock. Kommer att hålla mig till botrytis (helsöta då) och Pfalz när det gäller tyska Riesling i framtiden.
 

Daniel A

Administratör
DSC_1986.JPG


En återhållsam sommarbeställning! Brukar ju undvika inköp den här tiden på året, men vädret har ju varit till vintransporters fördel!

En Jacquesson no 739 på magnum.
En årgång av Tout Prés by Farr som jag inte har några flaskor av (2014).
2014 Silwervis Chenin blanc, som nog ska få ligga ett tag.
Och månadens vin som ska drickas i dagarna!
 
Toppen