Mattias Schyberg
Administratör
Tycker mest du är som en gnäbbig hundvalp.Gammal, murken, bitter, vresig, ont i knäna, besk och sträv
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tycker mest du är som en gnäbbig hundvalp.Gammal, murken, bitter, vresig, ont i knäna, besk och sträv
Bilade du?Efter två veckor i Frankrike (turordning Alsace, Bourgogne, Chablis, Champagne och en dag i Bryssel) så är det följande flaskor som bor hos mig! Totalt 64 flaskor; jag ska lägga in det i CT så får vi se om jag kan posta en lista på det som inhandlats!
Yes! Jag och föräldrarna åkte ned för ett par veckor sedan; det var första resan på det här sättet så till viss del var det en rekognoceringstur för hur det fungerar att besöka vingårdar och så. Vi hade inte bokat något i förväg, vilket man kanske borde göra i framtiden, och dessutom kom vi mitt i skörden.Bilade du?
Det känns "sådär" att gilla det inlägget. Min kondoleanser. Det var säkert iogt-terroiristerna som saboterat tejpen.Skulle hämta ut beställning på 8 flaskor rödtjut på SS idag och när jag lyfter kartongen som jag får av personalen och vänder mig om ramlar alla ut på golvet. 7 flaskor sprängs mot stengolvet och mina skor och byxor. Najs.
Klafsade snopen hem med rödvin i skorna och nerfläckade byxor med en flaska som överlevde. Trodde jag ja... När jag kommer hem så är det blött i väskan av rödtjut då den har läkt uppe vid flaskhalsen som är sprucken... Väldigt lite som läckt ut iofs men gick inte att öppna utan att skära sig. Sjukt störigt att jag inte ens fick en...
Fy bubblan sicken osis och pinsam situation kan jag tänka mig. Lider med dig. Tur att inte SB kan köra med sloganen: "You break it - you buy it!" som på sunkiga charterresmål.Skulle hämta ut beställning på 8 flaskor rödtjut på SS idag och när jag lyfter kartongen som jag får av personalen och vänder mig om ramlar alla ut på golvet. 7 flaskor sprängs mot stengolvet och mina skor och byxor. Najs.
Klafsade snopen hem med rödvin i skorna och nerfläckade byxor med en flaska som överlevde. Trodde jag ja... När jag kommer hem så är det blött i väskan av rödtjut då den har läkt uppe vid flaskhalsen som är sprucken... Väldigt lite som läckt ut iofs men gick inte att öppna utan att skära sig. Sjukt störigt att jag inte ens fick en...
Pinsamt? Verkligen inte. Möjligen för idioten som packade i en låda med trasig botten.Fy bubblan sicken osis och pinsam situation kan jag tänka mig. Lider med dig. Tur att inte SB kan köra med sloganen: "You break it - you buy it!" som på sunkiga charterresmål.
Jag antar att det inte handlade om DRC eller dylikt?
Det förstår jag, men det var ju dig det drabbade och du som fick stå där i en pöl av vin. Jag hade tyckt att det var pinsamt och då är jag i princip skamlös.Pinsamt? Verkligen inte. Möjligen för idioten som packade i en låda med trasig botten.
Då är du nog väldigt långt från skamlös.Det förstår jag, men det var ju dig det drabbade och du som fick stå där i en pöl av vin. Jag hade tyckt att det var pinsamt och då är jag i princip skamlös.
Vad gillade du Comtes nollfemman?Fyfan, sjukt jobbigt! Vad var det för vin?
Var förbi Grappe i onsdags och testade Comtes 05. De hade råkat ut för samma sak, också med en låda från systemet. Blöt pöl innanför dörren till vänster innan stora salen. Fick gå runt för att komma till mitt fack.
Vad gillade du Comtes nollfemman?
-Fasen vad trist och tappa en låda av den varan i golvet...
Samma sak har hänt mig med Bolagets egna 12-flaskorslåda. (Helt värdelös är den).Skulle hämta ut beställning på 8 flaskor rödtjut på SS idag och när jag lyfter kartongen som jag får av personalen och vänder mig om ramlar alla ut på golvet. 7 flaskor sprängs mot stengolvet och mina skor och byxor. Najs.
Gillade den, även om det kändes som att sockret låg lite och "flöt" ovanpå. Men god helt klart. Kanske ingen stor Comtes, men fantastiskt drickbar. Rosén gillade jag också.
Ambroise, Cotes du Nuits Villages 2012Fyfan, sjukt jobbigt! Vad var det för vin?
Var förbi Grappe i onsdags och testade Comtes 05. De hade råkat ut för samma sak, också med en låda från systemet. Blöt pöl innanför dörren till vänster innan stora salen. Fick gå runt för att komma till mitt fack.