Diskussioner om Systembolagets nyheter

Diskussion i 'Lanseringar från Systembolaget' startad av Jimmy Forsman, 3 oktober 2007.

1. Aqua Vitae

Aqua Vitae Medlem

SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Nej

2. Lando

Lando Medlem

Jo. Men inte det släppet som var sällsamt trist.
    Systemet har någon ny obegripbar skiss från och med i år med olika typer av släpp och vill minnas att just det var mest bulkviner.

3. Elvis

Elvis Medlem

4. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Gosset, nej
    Bille 2004, ja, bra men inget att springa benen av sig för, speciellt med tanke på priset. Drack den för ca ett år sedan hos Billecart. Deras vanliga vintage är bra men inget mer, satsa på GC eller BdB

5. kayaker

kayaker Cyklist

6. CH

CH Medlem

Det dyker upp en ganska unik skumpa i nästa släpp (2010-08-16) enligt uppgifterna på nätet.
    Aldrig sett en 1ml skumpaflaska faktiskt och literpriset måste väll vara det dyraste någonsin på bolaget?

http://systembolaget.se/SokDrycker/Prod ... a%3a%3a%3a

7. pln

pln Medlem

ja det var i dyraste laget ;D

8. Elvis

Elvis Medlem

Är utomlands och missade släppet av Pol Roger Rosé 2002. Hade gärna velat ha några flaskor. :(

Någon som vet om Ward Wines kommer att erbjuda Pol Roger Rosé 2002 i beställningssortimentet? 2000 finns där.

9. Mmm

Mmm Medlem

Så har de nya "reglerna" kommit ut för DRC 2006 släppet. I år skall de tydligen samla in beställningslistor innan butikerna öppnar och sedan mata in i nummerordning efter klockan 10.00. En marginell förbättring, då man fortfarande är helt beroende av personalens fingerfärdighet. För 2005:eek:rna var det väldigt skum fördelning, vissa butiker fick mängder av flaskor, andra inga. Något ruttet var det i alla fall. Varför kan de inte gå över till ett rent lottningsförfarande?

Nu spelar det kanske mindre roll denna gången, efter som priserna nu är såpass höga att man kan få tag på det man vill på annat sätt. DRC 2006 har funnits ett tag på den danska andrahandsmarknaden och priserna ligger ungefär som de svenska, fast i danska kronor. De värsta spekulationshajarna kanske håller sej borta om förtjänsten bara är 25%.

10. Anders Landström

Har för mig att de tittade på en lösning via nätet. Men ett företag som införde en slags beställning via nätet först 2010 ska man väl inte vänta sig allt för mycket av.

11. Per Stade

Per Stade Lege artis

Det verkar som om de har börjat komma ut i butikerna nu.

12. Dexter

Dexter Medlem

Nu har det kommit ut lite nyheter i BS

Dom Pérignon Side By Side 1996 (nr 77322)
    Är det ett bra pris?

ttp://www.systembolaget.se/SokDrycker/P ... R%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3a%3a%3a%3a%3a%3a

Eller är det inte lite billigt med ett två pack Barbaresco Baricchi 2004 (nr 72516) för 280:-
    Är det någon som har koll på detta vin?

13. Anders Landström

Moët Hennessy ger ju sällan gåvor och det här känns inte direkt som man behöver rusa efter. Försökt att köpa bara Oenothèque istället är väl mitt tips.

14. Elvis

Elvis Medlem

Om du köper en vanlig 1996:a och en Oenothèque 1996 var för sig så billigt som möjligt i Europa så får du räkna med drygt 2000+3000 kr. Så internationellt sett är det ett rimligt pris. Jag tycker dock att vanliga 1996:an har gått upp lite väl mycket i pris så jag skulle inte kalla det ett bra pris. Oenothèque:n har jag inte provat.

Kul med ett sånt paket på SS!

15. Anders Landström

Det var det jag tänkte på. Så bra är inte den vanliga 96an, inte vad det kostar att köpa varje flaska. Detta paket släpptes samtidigt med 96 Oenothèque och har funnits ett tag.

16. the-colle

the-colle Medlem

Hej alle sammen.

Har selv lige bestilt 2 kasser. Dom Pérignon Oenothèque 1996 til ca. 2800 skr. I danmark
    men tror at man skal være hurtig da der ikke kommer så mange til landet.
    Glæder mig til at smage ;D

17. NonPlusUltra

NonPlusUltra Medlem

Gläder mig för en gång skull över ett inköp från SB under 500 kr flaskan... :)

Idag släpptes nämligen De Venoge Brut Blanc de Noirs till det i sammanhanget facila priset 319 kr - och som den BdN (80% PN 20% PM) älskare man är så var jag naturligtvis tvungen att stödköpa lite. Har ännu aldrig druckit detta vin, men däremot läst en del positivt - återrapportering följer.

18. CH

CH Medlem

Ska kanske inte skjuta ner din förhoppningar direkt men jag var inte imponerad när jag testade den. Vi får hoppas att det var en tråkig flaska jag provade och att din levererar.

19. NonPlusUltra

NonPlusUltra Medlem

Aha, då blir det extra spännande... Var det en 2009 eller 2010 du drack?

20. Elvis

Elvis Medlem

Jag drack den för två år sedan på en skärsgårdskrog och tyckte att den var riktigt bra.

Dela sidan