Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

101 Viner du måste dricka innan du dör

Magikern

Medlem
Börjar med några här som jag i alla fall vill prova eller är glad att ha provat:
Chateau d'Yquem
Någon av Guigals Cote-Rotie La-La-La (eller alla tre)
Vega Sicilia Unico
Alla Bordeaux premier cru
Chateau Petrus
Något vin från DRC
Clos de la Coulée de Serrant
Grange
Henschke Hill of Grace
Opus One
Dominus

90:eek:rna från La-La-La borde vara super idag. Även yngre toppårgångar från La Mouline hade varit kanon.

Funderade på att prova Petrus 79 på munskänkarnas provning nyligen men jag är lite osäker på den årgången, Petrus 89 hade varit klockren att prova dock.

DRC Romanee-Conti och La Tache 78 eller 85 är kanske de som står högst på min lista. Någon som provat? Har en känsla av att dessa viner inte vinner på lagring i 50 år. DRC Richebourg 88 har jag provat och den är utmärkt idag hade väntat mig att den skulle vara bättre dock inte minst doftmässigt.
 
Toppen