Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

FredrikC

Medlem
Fick nu bekräftat att det erbjudande som gick ut var ett misstag och att man nu korrigerat det till vad det i praktiken var, dvs sänkt pris på lådan med 2*2004, 2*2006,2*2007 och en magnum 2008.
Hehe för bra för att vara sant alltså.

Black Friday erbjudande på Salon lådan! :D
Är faktiskt bra pris, i förhållande till vad den brukar kosta.
Ja faktiskt, den gick för det priset på catawiki I förra veckan ifall man vill fynda där ;D
 

Fixfred

Medlem
Blir väldigt dyrt om man räknar ut priset för 2008, sen är väl bundlingen och lådan värt lite men om man delar upp det vad man behöver betala för champagnen bara:
1fl 2008 kostar 42600kr

2fl 2007 kostar 10 000kr

2fl 2006 kostar 9400kr

2fl 2004 kostar 8000kr

Har räknat priser på de billigaste salon jag kunde hitta på nätet.
 
Last edited:

Fixfred

Medlem
Blir väldigt dyrt om man räknar ut priset för 2008, sen är väl bundlingen och lådan värt lite men om man delar upp det vad man behöver betala för champagnen bara:
1fl 2008 kostar 42600kr

2fl 2007 kostar 10 000kr

2fl 2006 kostar 9400kr

2fl 2004 kostar 8000kr

Har räknat priser på de billigaste salon jag kunde hitta på nätet.
 

FredrikC

Medlem
Blir väldigt dyrt om man räknar ut priset för 2008, sen är väl bundlingen och lådan värt lite men om man delar upp det vad man behöver betala för champagnen bara:
1fl 2008 kostar 42600kr

2fl 2007 kostar 10 000kr

2fl 2006 kostar 9400kr

2fl 2004 kostar 8000kr

Har räknat priser på de billigaste salon jag kunde hitta på nätet.
Ja den kostar rejält men när det bara släpps 8000 flaskor i hela världen är det en annan femma. Väldigt låga priser i din jämförelse och de flaskorna som ingår är att jämföra med dompa oeneuteque(stavning;p) Krugs collection osv eftersom de lagrats längre i deras källare. Detta höjer också priset rejält. Säg att priserna går upp 50% pga det och då är magnumen nere på cirka 27 istället.
Jag blir förvånad om krug CdM 08 magnum går för billigare när det väl är dags.
Så dyrt? Nja.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Ja den kostar rejält men när det bara släpps 8000 flaskor i hela världen är det en annan femma. Väldigt låga priser i din jämförelse och de flaskorna som ingår är att jämföra med dompa oeneuteque(stavning;p) Krugs collection osv eftersom de lagrats längre i deras källare. Detta höjer också priset rejält. Säg att priserna går upp 50% pga det och då är magnumen nere på cirka 27 istället.
Jag blir förvånad om krug CdM 08 magnum går för billigare när det väl är dags.
Så dyrt? Nja.
Det är ju inte vanvettigare än om vi kikar på DRC då produktionen är typ densamma, lite färre kanske. Men för en halvmagnum tar 250k.. Då är en Magnum Salon 2008 klart prisvärdare :D
 

Fixfred

Medlem
Om vi går ifrån Salon , är det någon som vet vart jag kan hitta cristal 2008. Såg att de hade den på finwines.dk för 2391sek någon som sätt billigare som finns att köpa?
 

FredrikC

Medlem
Det är ju inte vanvettigare än om vi kikar på DRC då produktionen är typ densamma, lite färre kanske. Men för en halvmagnum tar 250k.. Då är en Magnum Salon 2008 klart prisvärdare :D
Nu stack du iväg lite väl men de e okej :D
Men helt ärligt cirka 25000 för en salon 2008. Tycker ni det verkligen är helt obegripligt dyrt?
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Om vi går ifrån Salon , är det någon som vet vart jag kan hitta cristal 2008. Såg att de hade den på finwines.dk för 2391sek någon som sätt billigare som finns att köpa?
Försökte hitta något billigare nu, men inte en sida som jag besöker ofta finner jag 08.an på.
 

Thomas

Medlem
Jag gissar till våren/tidig sommar.
När jag var och träffade Krug på plats för två år sedan pratade vi en del om årgång 08. Det kommer bli en Millesime 08 men tyvärr i väldigt begränsat antal då årgången kom under finanskrisen och ägarna beordrade då att större delen av årgången skulle gå till NV och inte "läggas på hög" som ett årgångsvin oavsett dess storhet. Detta rätt från hästens mun. :)

Det lär således inte vara många som får chansen att dricka Krug 08 tyvärr.
Tror nog att det dröjer längre än så tyvärr. När den släpps gäller det att vara på hugget om den endast släpps i liten skala.
 
Toppen