Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

FredrikC

Medlem
Du kommer aldrig ångra de köpet, de enda du kommer att ångra är att du inte köpte mer :D
Ser fram mot lite noter efter du har provat :)
Haha säg inte så :D Aa jag ser framför mig att ni höjer den som typ dompa 08 men att den kommer landa runt henriot 08. Henrioten tycker jag är väldigt prisvärd så det blir bra oavsett var den landar :)
 

Fixfred

Medlem
Spridda skurar, enstaka flaskor av de obligatoriska DP, Comtes, Churchill, m.fl.
Har beställt ett par lådor Bernard Tornay, Maurice Grumier Amand, och nu jagar jag André Jacquart, och lite mer DP. Det blev dyrt med 08-horisontalprovning :rolleyes:
Men tänk vilken bra 2008 provning vi kan ha om några år ;)
 

Niclas

Medlem
Håller med om Delamotte 08, har utvecklats bättre än mina Palmer jag bunkrade.
Drack för övrigt André Clouet Millésimé Brut 2008 igår. Gjorde inte bort sig men inget jag saknar att jag inte köpt fler av.
 

Fixfred

Medlem
Håller med om Delamotte 08, har utvecklats bättre än mina Palmer jag bunkrade.
Drack för övrigt André Clouet Millésimé Brut 2008 igår. Gjorde inte bort sig men inget jag saknar att jag inte köpt fler av.
Vilken var det du drack Dream Vintage eller Le Clos Grand Cru ?
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Om 10 år kommer vi ångra att vi inte köpte fler :)
Jag ångrar det redan nu...
https://philipsonwine.com/produkter...te-champagne-blanc-de-blancs?CurrencyCode=SEK

Ergo jag kommer ångra det om 10 år med.:p

Nyfiken på vad dom tänker på Philipson när det ramlar in tonvis av beställningar från Sverige på en dag eller två.:)

För övrigt noterade jag att hemsidan var omgjord och det verkar som jag förlorat mina tidigare bonuspoäng. Någon som har noterat samma problem?
 

LarsW

Medlem
Jag ångrar det redan nu...
https://philipsonwine.com/produkter...te-champagne-blanc-de-blancs?CurrencyCode=SEK

Ergo jag kommer ångra det om 10 år med.:p

Nyfiken på vad dom tänker på Philipson när det ramlar in tonvis av beställningar från Sverige på en dag eller två.:)

För övrigt noterade jag att hemsidan var omgjord och det verkar som jag förlorat mina tidigare bonuspoäng. Någon som har noterat samma problem?
Bollinger gick upp nästan en hundring också... :p
https://philipsonwine.com/produkter/bollinger-champagne-special-cuvee

Får nästan en känsla av att någon blandade ihop danska och svenska kronor...:rolleyes:
 

Jesper L

Medlem

Ejdern

Medlem
Hur ser er samling av 2008 ut? Vad har ni och vad jagar ni?
upload_2020-11-22_23-33-14.png


Har för tillfället dessa flaskor i min 08 samling men väntar på att få lägga vantarna på lite Comtes 08 samt Andre Clouet Dream vintage 08. Krug 2008 hade varit en dröm att få köpa på sig några stycken av men får se lite vad priset landar på där. Sen tycker jag generellt att man kan nog inte få för många olika 08or :D Tyvärr har man alltid fördåligt med slantar när de kommer till bubbel, då man åtminstone ofta vill ha mist 3-4st av vardera :vägg:;)

Om någon har kolla på hur man får reda på degorgerings datum för dompa eller någon annan jag saknar på så dela gärna med er vart man kan finna den informationen :ängel:
 

magnum

Epernay, Frankrike
Visa bifogad bild 21373

Har för tillfället dessa flaskor i min 08 samling men väntar på att få lägga vantarna på lite Comtes 08 samt Andre Clouet Dream vintage 08. Krug 2008 hade varit en dröm att få köpa på sig några stycken av men får se lite vad priset landar på där. Sen tycker jag generellt att man kan nog inte få för många olika 08or :D Tyvärr har man alltid fördåligt med slantar när de kommer till bubbel, då man åtminstone ofta vill ha mist 3-4st av vardera :vägg:;)

Om någon har kolla på hur man får reda på degorgerings datum för dompa eller någon annan jag saknar på så dela gärna med er vart man kan finna den informationen :ängel:
Hur ser du deg.date på VC?
 

Ejdern

Medlem
Härligt! vad har du för vinlagring för att få plats med allt?
Ouf de där med lagringen är ett problem kan man lugnt säga när man bor i en mindre lägenhet :vägg:. För tillfället har jag det mesta i ett vinlagringsskåp Climadiff CVV 265 sedan står det lite i en väns källare. Har inte hållit på att samla så länge utan började för ca 2år sedan och har väl idag ca 150-200 flaskor, så det har fungerat med dessa lagringsmetoder än så länge men efter årsskiftet så har jag nog tänkt att skicka iväg de mesta till Grappe för lådförvaring, så att man får plats i skåpet igen. :D

Kommer dock behålla de som ska drickas och de som är lite udda. Ska nog försöka dra av en härlig 2008 provning snart igen :)
 

Fixfred

Medlem
Ouf de där med lagringen är ett problem kan man lugnt säga när man bor i en mindre lägenhet :vägg:. För tillfället har jag det mesta i ett vinlagringsskåp Climadiff CVV 265 sedan står det lite i en väns källare. Har inte hållit på att samla så länge utan började för ca 2år sedan och har väl idag ca 150-200 flaskor, så det har fungerat med dessa lagringsmetoder än så länge men efter årsskiftet så har jag nog tänkt att skicka iväg de mesta till Grappe för lådförvaring, så att man får plats i skåpet igen. :D

Kommer dock behålla de som ska drickas och de som är lite udda. Ska nog försöka dra av en härlig 2008 provning snart igen :)

Inventerade precis mina egna kylar för att uppdatera CellarTracker 246flaskor kom jag upp i. Blir snabbt många flaskor...
 
Toppen