Champagne årgång 2008

Diskussion i 'Vin' startad av Christer J, 8 oktober 2018.

Etiketter:
  1. FredrikC

FredrikC Medlem

Tack igen Per för tips! Ska bli kul att pröva :)
    20201203_191839.jpg

Ejdern, Wintermute och Fixfred gillar detta.
  2. zippan

zippan Medlem

Var på nätet köper jag Huré Frères Instantanée extra brut 2008?

3. Oscaro

Oscaro Medlem

Har fått ett bra erbjudande på belle epoque 08 magnum, någon med åsikter om hur den står sig mot övriga prestiger?

4. LarsW

LarsW Medlem

Mycket bra prestige som står sig fint mot de andra med adekvat lagring.
    OBS: Lagring! Öppnar du den på 20-talet risk för att du bli besviken, särskilt på magnum. Men tålamod belönas här!

Oscaro gillar detta.
  5. FredrikC

FredrikC Medlem

Har druckit en riktigt bra 08a på vanlig flaska och har själv en magnum som ligger och lagras. Jag tyckte den var riktigt bra då och har ganska höga förväntningar på magnumen faktiskt. De gick på bolaget för 3300:-. Hur bra erbjudande har du hittat?

6. Oscaro

Oscaro Medlem

Låter ju lovande, slår nog till då! 220€ så känns väldigt bra jämfört med de priser jag hittat online.

Thirsty, FredrikC och magnum gillar detta.
  7. Ejdern

Ejdern Medlem

Har provat en magnum 2008 innan och har en till i skåpet. Den var riktigt trevlig och ser fram mot att få öppna den andra någon gång om 5-10 år. :D

FredrikC gillar detta.
  8. Ejdern

Ejdern Medlem

Är det något personligt erbjudande eller skulle du möjligtvis dela med dig en länk? Här är eller PM :D

Oscaro och Martin F gillar detta.
  9. Ejdern

Ejdern Medlem

Härligt! Återkom gärna med noter :)
    Någon här som vet om dessa är sen deg. iom att de har så bra erbjudande nu eller om de är samma som de övriga som kom för typ 2 år sen? :p

FredrikC gillar detta.
  10. Johan Blom

Johan Blom Gått från hobbysamlare till compulsive clicker

Erbjudande? Jag tar gärna om det finns fler flaskor tillgängliga!
    PM :D

Oscaro gillar detta.
  11. Oscaro

Oscaro Medlem

Tyvärr ett personligt erbjudande, var bara två flaskor jag kunde få för det priset.

Ejdern och Johan Blom gillar detta.
  12. Kunde inte logga in när jag skulle beställa sist och fick lägga en anonym beställning. Väldigt strulig leverans denna gång där Bring skickade SMS på SMS men flaskorna inte var på väg. Men igår kom dom så jag är nöjd

Ejdern gillar detta.
  13. LarsW

LarsW Medlem

Gratulerar! :)
    Numera får man betala nästan 220 europapengar för en vanlig flaska 2008 när man hittar den!

Fixfred gillar detta.
  14. vintomas

vintomas Numera lågaktiv bloggare

Jag hoppas att du är medveten om att du frågar efter en årgång från ett mindre hus som lanserades för över fem år sedan? Caviste-släppet med den årgången var i september 2015, se mitt omdöme här. Jag ser i och för sig att jag köpte några flaskor i butik i Frankrike sommaren 2017, men det är ju ett tag sedan.

15. zippan

zippan Medlem

Fullt medveten, tack.

16. Thirsty

Thirsty Smygnykterist

Köp. :)

Oscaro gillar detta.
  17. Jos

Jos Medlem

Säker på att det är magnum? Låter för billigt

18. Cujo

Cujo Medlem

2008 blir nog klurigt att hitta tyvärr. Donald på Assaggi har 2010 om det är intressant.

19. zippan

zippan Medlem

Handlare? Länka gärna. Tack!

20. Cujo

Cujo Medlem

Dela sidan