Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

FredrikC

Medlem
Tack igen Per för tips! Ska bli kul att pröva :)
20201203_191839.jpg
 

LarsW

Medlem
Har fått ett bra erbjudande på belle epoque 08 magnum, någon med åsikter om hur den står sig mot övriga prestiger?
Mycket bra prestige som står sig fint mot de andra med adekvat lagring.
OBS: Lagring! Öppnar du den på 20-talet risk för att du bli besviken, särskilt på magnum. Men tålamod belönas här!
 

FredrikC

Medlem
Har fått ett bra erbjudande på belle epoque 08 magnum, någon med åsikter om hur den står sig mot övriga prestiger?
Har druckit en riktigt bra 08a på vanlig flaska och har själv en magnum som ligger och lagras. Jag tyckte den var riktigt bra då och har ganska höga förväntningar på magnumen faktiskt. De gick på bolaget för 3300:-. Hur bra erbjudande har du hittat?
 

Oscaro

Medlem
Har druckit en riktigt bra 08a på vanlig flaska och har själv en magnum som ligger och lagras. Jag tyckte den var riktigt bra då och har ganska höga förväntningar på magnumen faktiskt. De gick på bolaget för 3300:-. Hur bra erbjudande har du hittat?
Låter ju lovande, slår nog till då! 220€ så känns väldigt bra jämfört med de priser jag hittat online.
 

Ejdern

Medlem
Har fått ett bra erbjudande på belle epoque 08 magnum, någon med åsikter om hur den står sig mot övriga prestiger?
Har provat en magnum 2008 innan och har en till i skåpet. Den var riktigt trevlig och ser fram mot att få öppna den andra någon gång om 5-10 år. :D
 
Jag ångrar det redan nu...
https://philipsonwine.com/produkter...te-champagne-blanc-de-blancs?CurrencyCode=SEK

Ergo jag kommer ångra det om 10 år med.:p

Nyfiken på vad dom tänker på Philipson när det ramlar in tonvis av beställningar från Sverige på en dag eller två.:)

För övrigt noterade jag att hemsidan var omgjord och det verkar som jag förlorat mina tidigare bonuspoäng. Någon som har noterat samma problem?
Kunde inte logga in när jag skulle beställa sist och fick lägga en anonym beställning. Väldigt strulig leverans denna gång där Bring skickade SMS på SMS men flaskorna inte var på väg. Men igår kom dom så jag är nöjd
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Var på nätet köper jag Huré Frères Instantanée extra brut 2008?
Jag hoppas att du är medveten om att du frågar efter en årgång från ett mindre hus som lanserades för över fem år sedan? Caviste-släppet med den årgången var i september 2015, se mitt omdöme här. Jag ser i och för sig att jag köpte några flaskor i butik i Frankrike sommaren 2017, men det är ju ett tag sedan.
 
Toppen