Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Jos

Medlem
Jag var inne och beställde ett gäng i går som sagt och kom på att jag glömde rapportera att de skulle få in 96 flaskor i dag men det löste sig som tur var såg jag här :D
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jag la en beställning på 5 stycken från PK-huset, och plocka upp en till flaska WC08 som hade hittat ut på hyllan på det lokala bolaget..

För övrigt vill jag säga till alla som vill ha DP Legacy, här uppe i Umeå på bolaget så har de fått den vanliga 08.an på hyllan.. så passa på medans den andra finns :)
 
Jag har också dragit mitt strå till stacken och hämtat mina lådor (Dompa med LE-etiketter). Det var tjall på kreditkortet, så det blev ganska pinsamt att göra flera köp med olika reservkort... Men nu är de äntligen hemma!
Dompa 2008 LE.jpg
 

kimnyblom

Medlem
Kom in några WC 08 i webblagret nyss. Finns två st kvar i skrivande stund.

Edit: Står ju 2006 på hemsidan men högst sannolikt är det ju ändå 08or som kommit in :)
 

Swedy

Medlem
Kom in några WC 08 i webblagret nyss. Finns två st kvar i skrivande stund.

Edit: Står ju 2006 på hemsidan men högst sannolikt är det ju ändå 08or som kommit in :)
Vafalls! Stod igår att dom skulle komma in, jag sitter som en hök och vaktar/uppdaterar konstant sedan 09o_O
Självklart dyker dom upp när jag är ute på promenad med lilltjejen...:confused:
 

Wintermute

Medlem
Vafalls! Stod igår att dom skulle komma in, jag sitter som en hök och vaktar/uppdaterar konstant sedan 09o_O
Självklart dyker dom upp när jag är ute på promenad med lilltjejen...:confused:
Samma här. Att kolla en gång i halvtimmen verkar inte räcka. Nåja. Den borde rimligen komma in fler gånger innan prishöjningen.
 
Trådskapare
Christer J

Christer J

Medlem
He-he. Vet inte vad jag ska göra med den. Spara den eller dricka den snart. Jävla problem jag fått.
en del, också jag, resonerar som Nalle puh:

"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre!"

liksom att jag vet att det finns godsaker där och njuter av att veta det, så jag väntar några år och njuter i väntan innan jag dricker mina 08or :)
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Hämtade ut mina Dom Pérignon Legacy -08 idag. Enligt de anställda på bolaget så kommer alla -08or vara Legacy edition. Så om dem har rätt så behöver de som inte lyckats norpa några inte vara oroliga!
 

Sigdarve

Medlem
DP -08 finns ju på många SB nu. Kommer PR SWC -08 också hamna bolagets hyllor så småningom? Eller händer det att attraktiva skumpor är slut innan de hunnit ut till hyllorna? Hur brukar det vara? Har jag kämpat helt i onödan för att få min flaska ? ;-)
 
Last edited:

Druvan

Medlem
Hämtade ut mina Dom Pérignon Legacy -08 idag. Enligt de anställda på bolaget så kommer alla -08or vara Legacy edition. Så om dem har rätt så behöver de som inte lyckats norpa några inte vara oroliga!

Inte enligt vad Johan skrev längre upp, se här nedan

Jag la en beställning på 5 stycken från PK-huset, och plocka upp en till flaska WC08 som hade hittat ut på hyllan på det lokala bolaget..

För övrigt vill jag säga till alla som vill ha DP Legacy, här uppe i Umeå på bolaget så har de fått den vanliga 08.an på hyllan.. så passa på medans den andra finns :)
 
Toppen