Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Wintermute

Medlem
Köpte den här i måndags. Aldrig druckit ett vin som kostat mer än 400 kr. Några skumpor har kostat drygt 300, men inga andra viner för över 200. När fan ska jag dricka den här? Någon här som druckit en sån fin skumpa för sig själv?
Jag tror att du skall dricka t ex Pol Roger vintage av kanske två olika årgångar innan, så att du tränar upp dig. Dessutom gissar jag att WC 2008 kommer att börja visa sin sanna storhet efter 2023 eller så. Förmodligen är den magisk redan idag, men ännu bättre om 5--10 år.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Köpte den här i måndags. Aldrig druckit ett vin som kostat mer än 400 kr. Några skumpor har kostat drygt 300, men inga andra viner för över 200. När fan ska jag dricka den här? Någon här som druckit en sån fin skumpa för sig själv?
Om det är någon skumpa som kostar så mycket och är värd sin vikt i guld, så är det denna du just köpt.
Med redan 11 år på nacken så är det en fröjd att dricka den idag ”ung”, men om den lagras rätt, så pröva den kring 2030-2035. :)
Du kommer inte ångra dig!
 

Sigdarve

Medlem
Jag tror att du skall dricka t ex Pol Roger vintage av kanske två olika årgångar innan, så att du tränar upp dig. Dessutom gissar jag att WC 2008 kommer att börja visa sin sanna storhet efter 2023 eller så. Förmodligen är den magisk redan idag, men ännu bättre om 5--10 år.
Köpte PR BdB inför nyår som jag inte drack upp. Får väl börja träna på den då först.
 

Attachments

  • Pol3.jpg
    Pol3.jpg
    42,9 KB · Visningar: 189

Ekdahl

Medlem
Köpte PR BdB inför nyår som jag inte drack upp. Får väl börja träna på den då först.
Vill inte förstöra stämningen, men även den -12an behöver nog 10 år till för att visa sitt rätta jag.
Champagne direkt från SBs hylla är kanske inte bästa vägen att lära känna vad regionen handlar om. Rekommenderar att kolla vilka 2002or från BS som finns att beställa. Det ger en bra introduktion tycker jag.
 
Köpte den här i måndags. Aldrig druckit ett vin som kostat mer än 400 kr. Några skumpor har kostat drygt 300, men inga andra viner för över 200. När fan ska jag dricka den här? Någon här som druckit en sån fin skumpa för sig själv?

Drick den när du är glad,när du är ledsen
Drick den när solen skiner,när det är mulet,när det regnar.
Drick den oavsett dag, gör bara en sak
Njut!
Går att dricka idag går att dricka om 30 år allt handlar om lagringsmöjligheter och ditt egna tycke o smak vad gäller mognad.

Ps Grattis till ett fantastiskt köp winston churchill är alltid bra så länge flaskan är korrekt. Ds
 

FredrikC

Medlem
Köpte den här i måndags. Aldrig druckit ett vin som kostat mer än 400 kr. Några skumpor har kostat drygt 300, men inga andra viner för över 200. När fan ska jag dricka den här? Någon här som druckit en sån fin skumpa för sig själv?
Du kommer märka enorm skillnad mot de du druckit tidigare. Jag drick en på nyår och den var riktigt trevlig redan nu. Drick den för att fira något eller med någon nära e mitt förslag. Tycker du om den så köp en till å lagra.
 

FredrikC

Medlem
Ett av få inlägg här på forumet som jag tycker någon moderator ska ta bort. Personangrepp hör inte hemma här.
Vem är somliga? Jag har skrivit att vissa gör det inte vem som gör det. Ta det lugnt med sekundärkränkandet e du snäll.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Vem är somliga? Jag har skrivit att vissa gör det inte vem som gör det. Ta det lugnt med sekundärkränkandet e du snäll.
Jag tycker nog det är du som med fördel skulle kunna ha en trevligare ton och inte antyda saker. Om du vill antyda att någon talar strunt bör du åtminstone konkretisera adressen och hitta ett sakligt argument så att personen ifråga har chansen att ge dig svar på tal.

Se det som en vänlig uppmaning! :)
 
Toppen