Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

FredrikC

Medlem
Hehe, ja men då hoppas jag nån annan lika clueless som jag slipper leta ihjäl sig efter den infon! Men tror du 08 prestiger av de mest åtråvärda som släpps nu kommer gå att hitta? T.ex kom väl inte Cristal ut på butikshyllorna över huvud taget innan den var slut?

Ja självklart. Häng på forumet här och läs runt så får man bättre info om när de släpps osv. Både dompa å Winston Churchill finns ju å Cristal kommer I mars så det är bara att beställa :)
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Alla flaskor i Fasta sortimentet har fasta artikelnummer :) Och priset får ändras 2 gånger per år, mars och september om jag minns rätt.

Det finns en möjlighet att han inte visste att fasta sortimentet får ändra 2 ggr per år. Då lärde jag mig något nytt.
Då hoppas vi på att prestige champagnerna ligger kvar på "rimliga" nivåer i Mars... hehe
 

Swedy

Medlem
Som bara är bullshit precis som förut när du sa att Cristal skulle släppas snart?

Tråkig ton! o_O Varför skulle jag medvetet hitta på något dylikt?!
Jag får löpande information... När jag skrev ”snart” så hade jag fått information om ”snart”. När jag sedan skrev att den skulle släppas i mars, hade jag fått information om det.
Idag, vid 16.52 fick jag information om att Cristal kommer i mars till ett pris av 1195:-.

Men det kanske är lika bra att jag inte skriver något :)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Cristal kommer att kosta 1195:- när den släpps igen;)
Om priset är 1195 för Cristal 2008, är inte valutan svenska kronor, eller så är det inte Roederer Cristal vi pratar om. De senast släppta årgångarna av Cristal på SB har kostat: 2008 - 1750 kr, 2009 - 1650 kr, 2007 - 1599 kr, 2006 - 1599 kr, 2005 - 1650 kr, 2004 - 1650 kr, 2002 - 1595 kr, 2000 - 1450 kr.
Om 2008:an släpps i en ny batch till priset 1195 kr (i svenska kronor inklusive moms på Systembolaget för en icke-förfalskad 75 cl-flaska), lovar jag att äta upp den sko som Annie Lööf har kvar.
 

Swedy

Medlem
Om priset är 1195 för Cristal 2008, är inte valutan svenska kronor, eller så är det inte Roederer Cristal vi pratar om. De senast släppta årgångarna av Cristal på SB har kostat: 2008 - 1750 kr, 2009 - 1650 kr, 2007 - 1599 kr, 2006 - 1599 kr, 2005 - 1650 kr, 2004 - 1650 kr, 2002 - 1595 kr, 2000 - 1450 kr.
Om 2008:an släpps i en ny batch till priset 1195 kr (i svenska kronor inklusive moms på Systembolaget för en icke-förfalskad 75 cl-flaska), lovar jag att äta upp den sko som Annie Lööf har kvar.

Känns som att det är som @Gladekocken skrev?! Hon måste ju ha skrivit av restaurangpriset?!
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Känns som att det är som @Gladekocken skrev?! Hon måste ju ha skrivit av restaurangpriset?!
1195 kr ex moms låter för lågt. Det blir ju bara 1494 kr inkl moms. Listpriserna inkl moms brukar väl hos Vingruppen vara ungefär samma som SB-priserna, för eftertraktade produkter ibland lite högre. Sedan må det finnas rabatter och annat.
-Räknar med att det skall vara 1795:-
:)
Om den bara går upp från 1750 till 1795 kr blir jag positivt överraskad...
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Min lokala bolagsguru la en beställning på 4 stycken DP 2008 åt mig idag 09.29. Enligt kundtjänst kommer detta att vara "vanliga" 2008.an och inte Legacy flaskan, men det återstår att se.
Enligt LVMH så har Sverige inte fått den sista allokeringen av Legacy flaskan, men de kunde inte svara när den släpps.
 

FredrikC

Medlem
Min lokala bolagsguru la en beställning på 4 stycken DP 2008 åt mig idag 09.29. Enligt kundtjänst kommer detta att vara "vanliga" 2008.an och inte Legacy flaskan, men det återstår att se.
Enligt LVMH så har Sverige inte fått den sista allokeringen av Legacy flaskan, men de kunde inte svara när den släpps.
Ajfan! Jag har börja sett vanliga 08an på olika sidor nu så Legacy börjar sina rejält.
 

Sigdarve

Medlem
Köpte den här i måndags. Aldrig druckit ett vin som kostat mer än 400 kr. Några skumpor har kostat drygt 300, men inga andra viner för över 200. När fan ska jag dricka den här? Någon här som druckit en sån fin skumpa för sig själv?
 

Attachments

  • Pol2.jpg
    Pol2.jpg
    45,3 KB · Visningar: 247
Toppen