Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Dan

Medlem
Viskar tyst att det verkar ha kommit in lite Winston -08 till några butiker (och hoppas min beställning till annan butik redan är plockad) :tystad:

-Fick SMS-bekräftelse nu på ett sexpack så det verkar finnas hopp :)
Utnämner således @Silex till "Hero Of The Day"

Äntligen! Fick beställt till min butik från Hansa i Malmö, skönt att ha säkrat upp ett par i alla fall :)

Tack för tipset @Silex !
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Viskar tyst att det verkar ha kommit in lite Winston -08 till några butiker (och hoppas min beställning till annan butik redan är plockad) :tystad:

Beställde för 30 minuter sedan och då såg det ut såhär
Screenshot_20190318-122640_Samsung Internet.jpg


Och nu..

Screenshot_20190318-124648_Samsung Internet.jpg
 
Kom en låda till mitt lokala Systembolag på Lidingö idag. Hann köpa den innan de hade hunnit skära upp kartongen. Den hann aldrig dyka upp i lagersaldot heller. :)

En låda kommer till det lokala bolaget, de hinner inte skära upp förpackningen och ej heller registrera den innan du köper. Hmm, väntade du utanför dörren? Brukar du göra det? ;)
 
Last edited:

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Väldans vad det springs på Winston!
Är det i försäljningssyfte eller för eget bruk ni köper låda på låda :D
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Imorgon släpps J. Charpentier Millésime Brut 2008 för nätta 499 kr. Är det någon som känner till producenten? Är det värt att chansa på?
 

Dovberg

Medlem
Väldans vad det springs på Winston!
Är det i försäljningssyfte eller för eget bruk ni köper låda på låda :D

Jag kan bara svara för egen del. Visst har jag lagt ut några DRC-viner på auktion då de priserna har lämnat atmosfären och ser inte att de priserna man får för flaskorna motiverar att ha dem själva.

Visst är priset bra på WSC bra i Sverige och man kan säkert tjäna några procent på Bukowski, men efter avgifter vet jag inte om det är någon lyckad affär precis. Dessutom finns alltid risken att vinet säljs för lägre än vad du köpte för. 80 % av utropspris och avgift på 15 % skulle ge en summa på 68 % av utropspris. För att du ens skulle gå breakeven i ett sådant worse-case scenario skulle utropspris ligga på 2300 kr vilket vinerna inte lär göra.

Varför jag köper lådvis är för att 2008 är en riktigt monsterårgång. Har aldrig köpt så mycket Champagne på så kort tid som jag gjort nu när man kan bunkra 2008. Dessutom är WSC ta mig sjutton den bästa Champagnen jag någonsin har druckit. Pol Roger har en stil som helt och hållet tilltalar mig. Vill inte vakna upp om 15-20 år och tänka "varför i helvete köpte man inte mer?".
 
Toppen