Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Philipponnat BdB 2008 hos Framska Vinlistan. Sjukt billigt för en av de bättre hus-bdb som finns. Kommer ihåg 1988 jag drack på besök hos Philipponnat och 08 lovar lika gott (druckit ett par gånger. 499 för halvmagnum och ca 1200 för magnum
 

FredrikC

Medlem
Philipponnat BdB 2008 hos Framska Vinlistan. Sjukt billigt för en av de bättre hus-bdb som finns. Kommer ihåg 1988 jag drack på besök hos Philipponnat och 08 lovar lika gott (druckit ett par gånger. 499 för halvmagnum och ca 1200 för magnum
Såg det också. Brukar det komma extremt mycket flaskor från dem så det kommer finnas ett tag?
 

Essle

Medlem
Såg det också. Brukar det komma extremt mycket flaskor från dem så det kommer finnas ett tag?
Köpte från FVL för ett bra tag sedan så detta är inte första batchen så frågan är hur mycket mer det kommer. Testat en av flaskorna och enligt mig så behöver den lång lagring väldigt kantig syra just nu.
 

MartinE

Medlem
Philipponnat BdB 2008 hos Framska Vinlistan. Sjukt billigt för en av de bättre hus-bdb som finns. Kommer ihåg 1988 jag drack på besök hos Philipponnat och 08 lovar lika gott (druckit ett par gånger. 499 för halvmagnum och ca 1200 för magnum
Jag betalade 33 € för mina halvmagnum för ett år sedan (i Frankrike) och jag brukar fortfarande se den för under 40 €. Jag tycker att FV är bra och billigt på mycket, men just den här champagnen är kanske inte deras bästa deal.
 
Jag betalade 33 € för mina halvmagnum för ett år sedan (i Frankrike) och jag brukar fortfarande se den för under 40 €. Jag tycker att FV är bra och billigt på mycket, men just den här champagnen är kanske inte deras bästa deal.
Hittar den för 42. Nu är ju kronan i fritt fall och med lite skatt och frakt får du jobba rätt hårt för att få hem den billigare än FV . Bra att du köpte när vin och valuta stod i en bättre nivå men det stoppar ju inte att vinet är mycket bra för de pengarna. Köpte 6 magnum. Tar jag fram om 10-15 år eller så.
 
Tack, beställde 3 precis så verkar finnas kvar än. Lite plåster på såren för att man missade Winston i veckan...

Systembolaget

Hej,
Diebolt-Vallois Fleur Passio 06 750 kommer inte att levereras till din butik. Varan lagerförs enbart av dryckesleverantören och vi saknar aktuell information på vår hemsida om när den är beställningsbar igen. För mer information, vänligen kontakta leverantören. Information om vem som är leverantör hittar du på vår hemsida. Din beställning av denna vara är makulerad men det påverkar inte andra varor i din beställning.
Med vänlig hälsning,
Systembolaget
0771-838300”

Det går sisådär att få tag på 2008 champagne för min del... tur man kan köpa dom Pérignon i butikerna iallafall.
 

magnum

Epernay, Frankrike

Systembolaget

Hej,
Diebolt-Vallois Fleur Passio 06 750 kommer inte att levereras till din butik. Varan lagerförs enbart av dryckesleverantören och vi saknar aktuell information på vår hemsida om när den är beställningsbar igen. För mer information, vänligen kontakta leverantören. Information om vem som är leverantör hittar du på vår hemsida. Din beställning av denna vara är makulerad men det påverkar inte andra varor i din beställning.
Med vänlig hälsning,
Systembolaget
0771-838300”

Det går sisådär att få tag på 2008 champagne för min del... tur man kan köpa dom Pérignon i butikerna iallafall.
Varför skriver dem 2006 i mailet?
 

Ebbs

Medlem
Jag pratade med kundtjänst igen. Nu går det tydligen att beställa, han trodde att det var någon bugg i systemet. Cirkus
 
Toppen