Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Sigdarve

Medlem
f.k. Nu finns det 96 DP 08 i webblagret.
Inget större intresse länge. Saldot är 90 nu. Fast idag såg jag att sju flaskor av DP 2009 sålts på ett bolag nära mig, sedan i måndags. Rätt glest på skumpahyllorna f.ö. Har väl med studentexamen att göra, misstänker jag.
 

jrick

Medlem
Saxat från en artikel hos Decanter (premium tyvärr...):
"My advice to novices and aficionados alike is blindingly simple: buy as many of these miraculous wines as you can." - John Stimpfig

Känn pressen, ladies and gentlemen. ;)
Vad gällde detta, 2008:eek:r generellt eller DP?
 

Sigdarve

Medlem
Saxat från en artikel hos Decanter (premium tyvärr...):
"My advice to novices and aficionados alike is blindingly simple: buy as many of these miraculous wines as you can." - John Stimpfig

Känn pressen, ladies and gentlemen. ;)
Och därför blev jag tvungen att beställa 2 st. VC Rosé 2008 från webblagret. Hur kommer det sig att den inte har sålt slut än? De flesta betygen är satta för mer än två år sedan. Nån som druckit den nyligen? https://www.klwines.com/p/i?i=1258064
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Hur kommer det sig att den inte har sålt slut än?
Det är väl så enkelt att den inte är någon höjdare!
Min sista flaska gick för 2 år sen, inte ledsen för det.
Men drick och testa själv.

Igen, allt är inte magi för att det står 2008 på etiketten.
 

Sigdarve

Medlem
Det är väl så enkelt att den inte är någon höjdare!
Min sista flaska gick för 2 år sen, inte ledsen för det.
Men drick och testa själv.

Igen, allt är inte magi för att det står 2008 på etiketten.
Nej, men den har ändå fått rätt höga betyg av de flesta. Sånt brukar ju locka till köp.
 

Attachments

  • Skärmavbild 2019-06-07 kl. 20.15.03.png
    Skärmavbild 2019-06-07 kl. 20.15.03.png
    8,1 KB · Visningar: 220

Sigdarve

Medlem
Och därför blev jag tvungen att beställa 2 st. VC Rosé 2008 från webblagret. Hur kommer det sig att den inte har sålt slut än? De flesta betygen är satta för mer än två år sedan. Nån som druckit den nyligen? https://www.klwines.com/p/i?i=1258064
Bidde en DP 08 till också. Har tre nu. Inte anade jag att det skulle gå så här, för 32 år sedan. Men det var förmodligen menat så.
dompa.jpg
 

Trydebull

Medlem
Och Gilman skriver "drink between 2017-2030"
Det är nog ganska många från forumet som druckit dem redan med sagd behållning. Jag drack en flaska förra sommaren. "Trevlig" upplevelse. Men i just det här fallet håller jag helt med Parker. Köp minst två med andra ord och drick en på verandan en regnig dag i sommar (så mycket större upplevelse än en svett-varm dag:) och lägg den andra i källaren a la Parker.
 

Sigdarve

Medlem
Det är nog ganska många från forumet som druckit dem redan med sagd behållning. Jag drack en flaska förra sommaren. "Trevlig" upplevelse. Men i just det här fallet håller jag helt med Parker. Köp minst två med andra ord och drick en på verandan en regnig dag i sommar (så mycket större upplevelse än en svett-varm dag:) och lägg den andra i källaren a la Parker.
Jag makulerade ordern nyss. Köper två C-H istället. https://www.vildmedvin.se/charles-heidsieck-champagne-rose-millesime-2006.aspx
 

Wintermute

Medlem
Beställde 2 st. Vill nu inte höra att den inte är värd pengarna. Kostade nästan 800, då drygt 300 flaskor lanserades 2016 på SB.
Det är bara du som kan bedöma om den för dig är värd pengarna. Var inte så ängslig. Om du känner dig osäker, kan du alltid ha en reservflaska av någonting annat tillgänglig när du tänker dig att dricka den.
 
Toppen