Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Wintermute

Medlem
Ja den är betydligt mer intressant.
Sb;s prisättning är precis samma oavsett flaska men vad importören har i marginell är det få som vet.
https://www.proff.se/bokslut/ward-wines-ab/stockholm/dryckesvaror/2K1AGHLI63ILW/
7% rörelseresultat är ganska måttligt. Sedan kan det förstås vara fördelat lite olika per produkt...
Edit: Att 7% är måttligt är ren spekulation från min sida. Jag har inte en aning om vilka marginaler man brukar ha i det här skrået.
 

Vingubben

Medlem
Ja den är betydligt mer intressant.
Sb;s prisättning är precis samma oavsett flaska men vad importören har i marginell är det få som vet.
Enligt årsredovisningen från 2017 har man en marginal på 21%. Man lägger med andra ord på 27% i snitt på de produkter man säljer.
 

LarsW

Medlem
Svårt att se ocker på SWC då priset på sb hör till de lägre i världen.
+1 på denna.
Med tanke på hypen hade säkert Ward Wines kunnat höja priset ytterligare 10-20% vid senaste prishöjningen och fortfarande fått sålt sina flaskor (jag tar för givet här att det är Ward Wines som var ansvarig för prishöjningen i mars och inte SB, men är inte dunderinsatt i detta).
 
Budgeten medger inte fler än så, men som ny hobbysamlare kände jag ändå att jag behövde en flaska.

59B93832-B66A-44B0-AAEE-9C6672AD724F.jpeg
 
Toppen