Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Pontus

Medlem
Men 06orna kommer skickas först enligt SB's kundtjänst pga samma artikelnummer.
Ibland går det att lösa ändå om man kontaktar sitt lokala bolag.

Men det är ju total cirkus vid varje årgångsbyte till bra årgång och när artikelnumret behålls. Nu verkar det som tur är finnas gott om flaskor, så kanske ingen panik.
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Har någon provat att beställa vinet direkt via ett kontor? Ibland kan de ringa/beställa specifik årgång som inte stämmer överens med den som står på hemsida (artikelnr). Har gjort det några gånger och det har fungerat... sedan har det varit diskussioner om hur vanligt det är att man inte får bokad vara... När det gäller webbsaldoviner, så kan jag inte påminna mig att jag har haft några problem ... kan vara att man tillhör ett bolag som tillhör de största och de prioriterar dem... däremot beställningar via BS, så kan det bli trist utfall... särskilt om det är något vin som någon här haussat
 

FredrikC

Medlem
Ibland går det att lösa ändå om man kontaktar sitt lokala bolag.

Men det är ju total cirkus vid varje årgångsbyte till bra årgång och när artikelnumret behålls. Nu verkar det som tur är finnas gott om flaskor, så kanske ingen panik.
Det var mitt lokala bolag som kontaktade kundtjänst och meddelade det. Men kanske ska prova igen.
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Men betyder det att priset blir 1450 även på 08.orna ?

Att man försökt beställa 08 på lokalt bolag och inte lyckats kan bero på att de väntar in möjligheten att ändra priset... det är bara möjligt några gånger per år vad jag förstått... kan vara så att artikeln inte går att beställa förrän ändring av priset är möjligt (även om tidigare årgångar tar slut)... men nu har jag ingen aning om hur lev tänker och är lite konspiratorisk
 
Last edited:

Pontus

Medlem
Det var mitt lokala bolag som kontaktade kundtjänst och meddelade det. Men kanske ska prova igen.
Kanske ingen idé då. Men jag har lyckats flera ggr att få "rätt" årgång genom att prata med personalen på mitt lokala bolag. Det har ibland varit så att de olika årgångarna ligger på olika fysiska lager, och genom att beställa från "rätt" lager kan "rätt" årgång erhållas. Man ska nog ha turen att prata med rätt person på lokalt bolag som kan det interna systemet och vet hur allt funkar och inte funkar.
 

Gredos

Medlem
Men betyder det att priset blir 1450 även på 08.orna ?
Priset ändras tidigast 1 mars 2019.

Och måste man ha den innan den nya årgången kommit till depån, så går man till sin butik och ber de bara beställa från huvudlevrantören istället för depån.

Och är det så att det kommer -06 så behöver man ju inte köpa den. Det fina med SB att de aldrig tvingar någon att köpa något de beställt....
 

Anfield

Medlem
upload_2018-12-9_9-4-14.png

Inte bara jag som beställt Henriot 2008 ser jag !
 

FredrikC

Medlem
Priset ändras tidigast 1 mars 2019.

Och måste man ha den innan den nya årgången kommit till depån, så går man till sin butik och ber de bara beställa från huvudlevrantören istället för depån.

Och är det så att det kommer -06 så behöver man ju inte köpa den. Det fina med SB att de aldrig tvingar någon att köpa något de beställt....
Tack för tips! Ska provas
 

Swedy

Medlem
Och jag fick information från kundtjänst att det gick att beställa om man pratade med sitt lokala bolag (som nämnt tidigare);)
 
Trådskapare
Christer J

Christer J

Medlem
Samma här :) beställning lagd. Skönt att slippa den sjukliga stressen (attköpafastmaninteegentligenbehöver) bland övrig julstress och allmän ånger över sakernas tillstånd!
Enligt personalen på SB skulle det gå att beställa 2008 Winston Churchill och få rätt årgång.
Men nu fick jag sms om att det bara är 2006 som går att beställa.
Utan någon mer förklaring.
Cirkus Cirkus Cirkus.
 
Toppen