Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Låter som en ny Palmer co cirkus kan ta fart.
-Som förövrigt bytt till 2008 i databasen igen så jag försökte lägga en beställning till mitt lokala bolag.
Men ikke, enligt lagersaldot har de nämligen 2008 på hyllan i butik och då får man inte beställa... Och vilka flaskor är det som står där om inte de 2005or som de inte brydde sig om att returnera när jag fick fel sist... :vägg:

-Det här med samma artikelnummer oavsett årgång är verkligen genialiskt...
 

Wintermute

Medlem
-Som förövrigt bytt till 2008 i databasen igen så jag försökte lägga en beställning till mitt lokala bolag.
Men ikke, enligt lagersaldot har de nämligen 2008 på hyllan i butik och då får man inte beställa... Och vilka flaskor är det som står där om inte de 2005or som de inte brydde sig om att returnera när jag fick fel sist... :vägg:

-Det här med samma artikelnummer oavsett årgång är verkligen genialiskt...
Då får man antingen hålla tummarna för att någon annan köper dem, eller beställa till en butik som inte har dem inne. Ride the system!
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Då får man antingen hålla tummarna för att någon annan köper dem, eller beställa till en butik som inte har dem inne. Ride the system!
Jag ringde min "man on the inside" och han körde lite ninjagrejjer i det interna systemet så nu är några flaskor på gång till min lokala butik trots restriktioner.
-Skall bli spännande att se vilken årgång som kommer denna gång... 2006?
 

FredrikC

Medlem
En dum fråga säkert, men om man får reda på datum för swc 08 men det sen är samma artikelnummer som 06. Då kommer de väll skicka ut alla 06 först ändå så man riskerar få 06?
 

Elvis

Medlem
-Det här med samma artikelnummer oavsett årgång är verkligen genialiskt...

Det är utmärkt när man får ett defekt vin. I och med att artikelnumret är samma så får man då tillbaka vad nuvarande årgång av vinet kostar idag och det verkar inte spela någon roll hur lång tid det gått sedan vinet inköptes heller. Det har jag haft nytta av när jag reklamerat en korkad Winston Churchill 1998 för ett par år sedan samt en korkad Louis Roederer Rosé 2008 nyligen. I båda fallen gjorde jag det enkelt och bytte rakt av mot senaste årgången.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Dompa 08 ska lanseras i början av nästa år, pris 1424 enligt Instagram....
1424 är helt enkelt nuvarande Dompa-pris på SB, och de brukar inte byta varunummer mellan årgångarna, vilket betyder att priset inte ändras med automatik bara för att det kommer en ny, bättre årgång. Nästa prisjuteringstillfälle inträffar väl 1 mars, dock? Vet verkligen Moët-Hennesey redan nu att de inte tänker höja priset då? Borde väl bero både på deras internationella prissättning och kronkursen om någon månad?
 

Sörplarn

Medlem
Ingen dompa 08 på G2 och F2 Europa hos de gaulle/Paris 430€ för cristal rosén vid F2.

G2
IMAG1261.jpg

F2
IMAG1287.jpg

Annars standard priser.
 

Swedish

Medlem
Marani reserva 2007

Doft: skogsbär och skogstoner men även lite reduktiva toner. Hade landat i södra Frankrike.
Attack: salmiak och mörk frukt Björnbär, jordgubbar och en riktigt trevlig munkänsla.
Mellansmak: Tanninerna och kroppen märks mer här. Syran är lite låg kanske. Hade nog landat i Frankrike 2009 blint. Kanske Languedoc
Eftersmak: Rätt lång och trevlig. rätt sträv men vinet känns utvecklat

Georgien är för mig nytt område. Detta vinet är riktigt bra i mitt tycke och jag kan rekommendera alla rödvinsälskare att klicka hem en flaska i beställningssortimentet. Stannar kanske på 91+ poäng dock.

Någon som provat?
Rätt klassisk Champagne 2008 med andra ord? :D
 
Toppen