Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Trådskapare
Christer J

Christer J

Medlem
Jag tror inte att personalen som gav dig listorna hade gett dig listorna från första början om hen kunde riskera någonting med att ge dig dessa dokument. Så resonerar jag i alla fall. När man väl har gett ut något till en person så får man räkna med att budskapet sprids, men jag kan inte svara något konkret att jag vet. @ChristianB?
Jo, men det kanske tas för givet att det inte sprids så det tänker inte jag riskera, det är en betydelsefull kontakt för mig. Jag får helt enkelt höra mig för innan jag agerar.
Jag är inte den som är motvalls men vill göra rätt. Framför allt inte göra fel gentemot någon som är hygglig mot mig.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Jo, men det kanske tas för givet att det inte sprids så det tänker inte jag riskera, det är en betydelsefull kontakt för mig. Jag får helt enkelt höra mig för innan jag agerar.
Jag är inte den som är motvalls men vill göra rätt. Framför allt inte göra fel gentemot någon som är hygglig mot mig.

Fair enough, jag ska nog prata lite med personalen på mitt lokala bolag om detta. Vore intressant att höra från er andra om ni vet något mer i detta.
 
V

Vincent H

Jo, men det kanske tas för givet att det inte sprids så det tänker inte jag riskera, det är en betydelsefull kontakt för mig. Jag får helt enkelt höra mig för innan jag agerar.
Jag är inte den som är motvalls men vill göra rätt. Framför allt inte göra fel gentemot någon som är hygglig mot mig.
Fair enough, jag ska nog prata lite med personalen på mitt lokala bolag om detta. Vore intressant att höra från er andra om ni vet något mer i detta.
Jag arbetade 4 år inom bolaget och var ansvarig för en hel del innan jag slutade och detta är inget problem enligt vad jag hört och sett iallafall. Det är dock inga riktiga excelfiler som jag läste ovan utan det är i de interna systemen så det enda sättet att dela denna informationen är att printa ut listorna eller visa kunden på plats. På samma program kan man söka TSLS, Nyheter osv... Bolaget vet ju oftast vilka som småpartier som kommer ungefär 6 månader innan släpp, dessa artiklar registreras då. Sen är det varierande @Tomas Lindblom beroende på bolag om personalen har koll eller inte då många inte ens beställer in småpartier men du känner din butik! :) Många insatta har ju koll på vad som brukar komma vilka tider ändå, och vinerna som köpts in KOMMER ju att släppas för eller senare, det är ingen hemlighet. Enda anledningen som jag kommer på att listorna inte är tillgängliga är för att inte göra kunderna besvikna på datum, mängden flaskor eller liknande. Det brukar ändras en hel del och även de publicerade listorna ändras ju som vi vet nästan varje släpp! Det enda jag tror personalen har att säga och uppifrån i hierarkin är att reglerna ska följas, dvs märkesneutralitet etc..
 

ChristianB

DipWSET
Jag kan inte heller se något större fel i det. Möjligen finns det en chans till lite extraarbete när fler börjar fråga efter informationen, men precis som Vincent H så ger jag gärna ut informationen till den som frågar. SB finns ju för kundens skull och jag kan inte tycka att det är god kundservice om vi håller på sådant.

De flesta som frågar har ofta ett specifikt märke i åtanke. Är man då lite klok och jobbar i SBs butiker så minns man för det mesta när den efterfrågade produkten brukar släppas och man kan börja rådfråga listor, datorer eller varför inte FW?! :D
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Jag frågade personalen på SB i Vällingby om de kunde hjälpa mig med en lista för resterande små partier för 2018. Han hänvisade min fråga vidare till kundtjänst och sa att dom bara kunde få fram samma små partier som vi.

Jag orkade inte ifrågasätta, får försöka samma fråga fast kanske i Bromma Blocks istället. Eller faktiskt maila kundtjänst också. Lägger iaf upp listan här om jag lyckas få tag på den.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
493FEEB7-170D-4D79-B0D0-7CC4FEA2CA6A.png
 
Trådskapare
Christer J

Christer J

Medlem
jamen lite mer info om 2008 i vår.
Talade med Lively Wines som har Billecart och Henri Giraud i sitt stall nyss.

Billecart Cuvee Louis BdB 2008 den 14 feb på webb, 60 flaskor för 1299kr.
Billecart Cuvee Elisabeth Brut Rosé Millesime 2008, oklart när, 120 flaskor ca 1600kr.

Häpp!
 
Toppen